Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
05 jul 2010 21:40
Met schaamrood op de kaken kom ik hier terecht met een vraag: is er een goed forum voor......Range Rover......ahum Range Rover ja?
Ik maak wellicht geen vrienden door te beweren dat ik die auto (niet de RR Sport!) mooier vind dan de KJN, maar ik val wel op auto's die een lekkere historie hebben en van de interessante modellen die nu nog steeds gemaakt worden ken ik er maar 2, waarvan ik er een reeds heb.........dat dan wel weer....... en ik hoop dat ik daar dan wel weer vrienden mee maak hier, zodat ik dat forum vind waar ik alles te weten kom over deze SUV avant la lettre. Ideeen?
Met name de betrouwbaarheid van het benzine model vanaf 2002 interesseert me. Mensen met ervaringen?
05 jul 2010 22:26
Ik weet maar van 1 kennis die de moed heeft gehad, de motorkap met de kloofbijl erin hangt nog in z'n garage (echt waar

)
Hij heeft de RR 6 maanden gehad waarvan 5 maanden en 3 weken de RR in de werkplaats van toendertijd Landrover Hilversum heeft gestaan met onoplosbare electronische problemen, met name in de niveauregeling.
Hij rijdt nu al weer een paar jaar Toyota landcruiser
05 jul 2010 22:31
Ik deel je menig. Ook ik vind de RR mooier dan de KJN.
05 jul 2010 22:34
Ik denk dat je dat wel bij elk merk hebt.
Vroeger 3 x RR gehad, en nooit problemen, ook niet de laatste met de niveau regeling.
05 jul 2010 22:42
Je kunt veel info vinden op buitenlandse forums.
Zie oa:
USA forum
http://www.rangerovers.nethttp://www.rangerovers.net/forum/index.phpUK forum
http://www.fullfatrr.com/forum/Ik heb beide (KJN en RRS) en de Cayenne heeft al voor enkele garantie gevallen oa aan de luchtvering bij de dealer gestaan. De RRS nog geen enkele keer hoewel ik in 6 maanden al 30.000 km heb gereden. Je ziet het zegt niet altijd wat.
05 jul 2010 22:57
the prince of darkness
06 jul 2010 0:05
Alles is mooier dan de KJN.
06 jul 2010 0:19
RR sowieso mooier dan cayenne, maar dat is dan ook de enige reden waarom ik de RR zou kopen (heb zelf nog voor de sport gekeken, maar toch maar niet

)
Die diesel doet 0-100 in ......... lang, zuipt met geluk 1 op 8, weegt 2400kg dus dikke wegenbelasting, wegligging is niet om over naar huis te schrijven, en betrouwbaarheid is niet hun sterkste punt (zacht uitgedrukt) (en nog iets, van binnen zijn ze dus echt NIET ruim)
Hebben zelf vorig jaar een 3.0d x5 gehad van 2005, was een erg fijne wagen, en vind de x6 toch wel een brute wagen(diesel met 286pk wil ook nog wel behoorlijk

)
Mercedes ML daarna ook kort gehad, degelijke wagens, maar meer ook niet echt.
Aantal kennissen rijden een RR supercharged, en zeggen allemaal dat het lekker rijdt (en dat is ook wel zo, op de snelweg), maar met een verbruik van 1 op 5 en elke ochtend maar afwachten of die het doet
06 jul 2010 11:11
ps schreef:Met schaamrood op de kaken ...
... had je gedeeltelijk kunnen voorkomen door het zelf onder » NIET PORSCHE » Discussie
Overige Zaken te plaatsen
06 jul 2010 13:44
RR rulezzzz.....
06 jul 2010 14:32
Ik ben het helemaal met je eens, heb dan naast de 993 TT ook nog een RR Voque 3.6 TDV8....
@ralf996, ik weet niet hoe jij bij die info over de acceleratie van de diesel komt, maar die van ons loopt toch in iets meer dan 9 sec naar de 100, en loopt gemakkelijk naar de 200, dus dat valt wel mee, toch? Heeft toch 272pk en 640nm koppel!
In totaal nu ongeveer 70k mee gereden en nog geen enkele keer serieuze problemen gehad. (alleen de navi wil eens dwars liggen door te verspringen van taalkeuze, maar als dat nou alles is...)
06 jul 2010 14:57
range rover sport 190pk diesel doet fabrieksopgave 12.7 seconden, de tdv8 met 272pk doet er 9.2 seconden over (en weegt 2650kg!), en dat vind ik slechte prestatiecijfers voor een Range Rover SPORT.
Neem een q7 3.0 diesel, die doet er 9 seconden over, bmw x5 3.0d doet er iets meer dan 8 seconden over, dus dan kan toch wel gesteld worden dan de range rover sport een langzaam ding is (en dat is natuurlijk ook te wijten aan het enorme gewicht)
06 jul 2010 15:10
Ieder zijn mening, maar als een auto van inderdaad ruim 2,5 ton in 9 seconden naar de 100 gaat, kan ik dit niet langzaam noemen. Dat de range rover sport zo heet heeft natuurlijk niets met sport te maken, behalve dan dat hij wat sportiever rijdt dan zijn grote broer. Maar een SUV koop je normaal gesproken niet om 'heel snel' mee te accelereren, daar hebben we toch allemaal porsches voor
06 jul 2010 15:11
Ik heb een 2002 RR Vogue gehad met de BMW 6-cil dieselmotor en die was inderdaad erg traag. De nieuwe V8's zijn een heel stuk sneller.
Betrouwbaarheid bij deze RR was exemplarisch dramatisch.. Toen voor de 2e keer het front-diffrentieel het begaf en de dealer met droge ogen beweerde dat dit nog nooit was voorgekomen, terwijl op eerder genoemde RR forum het leek alsof iedereen er last van had.
Daarna een 2005 RR 4.2 V8 Supercharged Autobiography (de benaming alleen al) gehad en deze was probleemloos. Al moet ik er dan ook wel bij zeggen dat uitval ook gaat wennen. Foutmeldingen die uberhaupt niet kunnen ("check sidelights", terwijl dit alleen in een USA uitvoering zo is) en gadgets die niet meer werken.
Maar een RR geeft ook erg veel terug! Op de linkerbaan gaan auto's structureel voor je aan de kant als je er aan komt denderen en het moment dat ik aan het parkeren was en een lantaarnpaal voor me zag neervallen en ik erachter kwam dat ik die zojuist aangereden had, zonder dat ik ook maar iets gemerkt had....
06 jul 2010 17:34
Dank voor de reacties, ik wordt er blij en bang tegelijk van....
Ricky911, goeie links, dat levert wat op, dank.
Ik zou nooit voor de V6TD gaan, die heb ik gereden en is veel te langzaam (177 pk voor 2.5t); die nieuwere V8 is wel weer aan de maat. Die schijnt ook nog een stuk zuiniger te zijn, klopt dat?
Voorkeur heeft de benzine V8, heb ik ook gereden aan gaat OK vooruit. Ik lees wel dat mensen hem te hoorbaar vinden boven 160. Verbruik 1:6 meen ik zo te lezen. Wie weet of het verbruik van de turbo veel hoger ligt?
Mbt interieur, ik hoor van velen dat de RR veel groter is van binnen dan BMW/Merc/KJN. Klopt dat?
Ik vond de kwaliteit van de gebruikte materials en de afwerking op hoog nivo. Geen rammeltjes of overmatige slijt. Jammer dat de middelste achterzetel geen verstelbare hoofdsteun heeft, hoewel dat voor mijn jongste nog wel past op dit moment.
Een aantal slepende problemen worden genoemd, zoals
= electrische stuurverstelling. Je zou zeggen dat als ie kapot gaat alleen nog vastgezet hoeft te woren in de juiste stand, ben je daar ook van af.......
= condens in de achterlichten (niet schokkend lijkt me, mag best stoom uit komen)
= problemen met de luchtvering (das wel verontrustend....)
= kraak of andere problemen met navi en CD. Als de radio maar werkt....
Kan ik nog meer slecht nieuws verwachten?
het lijkt erop dat de modellen van 2006+ (kleine vernieuwingen) beter afsteken. Ervaringen?
06 jul 2010 17:57
heb zowel de TD6 als de TDv8 gehad, en de v8 is inderdaad wat zuiniger, 1:8,5 t.o.v. 1:7,5. De modellen van de latere bouwjaren lijken inderdaad wat beter in elkaar te zitten, maar ook voorde oudere modellen geldt dat het interieur gewoon goed in elkaar zit. De binnenruimte is beduidend groter dan de KJN, X5 en ML. De laatste X5 is ook al een stuk groter, dus daar is het onderlinge verschil zeker minder. Wij hebben een tijdje een X5 (vorige model) en de RR gehad, het leek wel alsof de X5 naast de RR een speelgoedauto was...
Problemen met de luchtvering alleen met de TD6 gehad (MY05), nog niet met de V8
Condens in achterlichten - in hele lichte mate met de TD6, niet met de V8
Stuurverstelling ook geen problemen, maar wat betreft je vraag over de navi kan geen antwoord opgeven, begrijp de klacht niet helemaal goed...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
06 jul 2010 18:04
marino schreef:
Problemen met de luchtvering alleen met de TD6 gehad (MY05), nog niet met de V8
Ik heb nooit anders gehad als de V8, wie gaat er dieselen, dat doe je toch om balken niet te laten rotten.
06 jul 2010 18:16
mijn V8 is anders ook een diesel...
06 jul 2010 20:14
[auto's die een lekkere historie hebben en van de interessante modellen die nu nog steeds gemaakt worden ken ik er maar 2, waarvan ik er een reeds heb.........al eens aan dit historisch model gedacht. dan kom je op 3
06 jul 2010 20:31
en dan de amg pakken
06 jul 2010 23:19
ja, en niet de 400CDI, want die heeft enige verwantschap met de vroege 996-en...
07 jul 2010 13:37
chelsea schreef:[auto's die een lekkere historie hebben en van de interessante modellen die nu nog steeds gemaakt worden ken ik er maar 2, waarvan ik er een reeds heb.........al eens aan dit historisch model gedacht. dan kom je op 3

tjee, wordt die doos nog steeds gemaakt? Ik dacht dat ze in 2004 middels de G500 AMG al afscheid hadden genomen....
07 jul 2010 13:39
Ja hoor, en kosten 2e hands nog steeds een vermogen! Ze blijven leuk, lijkt me ook nog wel eens wat, als mijn vrouw afscheid zou kunnen nemen van de RR (zit er trouwens niet echt in voorlopig, ze wil echt geen andere auto..)
07 jul 2010 13:41
en hij is nu zelfs te krijgen in uitstootvriendelijke prius uitvoering...
http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=9682
07 jul 2010 13:44
marino schreef:heb zowel de TD6 als de TDv8 gehad, en de v8 is inderdaad wat zuiniger, 1:8,5 t.o.v. 1:7,5. De modellen van de latere bouwjaren lijken inderdaad wat beter in elkaar te zitten, maar ook voorde oudere modellen geldt dat het interieur gewoon goed in elkaar zit. De binnenruimte is beduidend groter dan de KJN, X5 en ML. De laatste X5 is ook al een stuk groter, dus daar is het onderlinge verschil zeker minder. Wij hebben een tijdje een X5 (vorige model) en de RR gehad, het leek wel alsof de X5 naast de RR een speelgoedauto was...
Problemen met de luchtvering alleen met de TD6 gehad (MY05), nog niet met de V8
Condens in achterlichten - in hele lichte mate met de TD6, niet met de V8
Stuurverstelling ook geen problemen, maar wat betreft je vraag over de navi kan geen antwoord opgeven, begrijp de klacht niet helemaal goed...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Hi Marino, heb ik zeker wat aan!
Mbt navi/CD: CD levert kraakgeluiden op (regelmatige klacht), bij navi verspringt programma op onverklaarbare wijze (2x gelezen), en is traag (1x gehoord).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.