Vandaag teruggekomen van een heerlijke trip!
Het verhaal:
Als kind ben ik met mijn vader vele malen naar Kaprun geweest, van mijn 9e t/m mijn 15e, zowel in de winter als in de zomer, we hebben het over de jaren 1974 t/m 1980.
Op mijn eerste vakantie aldaar heb ik vrienden gemaakt met een jongen van mijn leeftijd, elke dag de berg op en vooral ook veel af…, veel lol. Diezelfde zomer nog ben ik bij hem op bezoek gegaan in Wenen (Purkersdorf).
Ik heb 4 of 5 keer mijn zomervakantie doorgebracht in Wenen en ben ook met zijn ouders meerdere keren zomers in Kaprun op de Gletscher gaan skiën.
Andere interesses en het ouder worden zal meegespeeld hebben, maar in ieder geval is het contact na de laatste vakantie verwaterd en hebben wij elkaar sinds 1980 niet meer gezien.
Maar mijn liefde voor Oostenrijk en met name de skisport is altijd gebleven…
Vorig jaar ben ik via internet op zoek gegaan naar deze familie en in het najaar heb ik via een forum in Purkersdorf weer contact gelegd, erg leuk natuurlijk.
Aangezien ik deze zomer dolgraag met de Porsche een tripje naar Oostenrijk wilde maken, zijn wij vorige week op bezoek geweest bij deze familie en hebben we onze vrouwen aan elkaar voorgesteld.
We hebben een paar ontzettend leuke dagen gehad, wat is dat Oostenrijk mooi in de zomer!
Gletscherbahn Kitzsteinhorn Kaprun 1974
Wenen 2010
De trip:
Op donderdagochtend 10.00 uur vertrokken we met een volle tank richting Duitsland/Oostenrijk. Veel werk aan de weg, dus het schoot voor geen meter op. Totaal maar 800 km kunnen rijden in 11 uur tijd!
Na een overnachting in Deggendorf zijn we vrijdag op tijd vertrokken voor de rest van het stuk en moesten helaas de resterende 400 km in de stromende regen rijden.
Op het moment dat we Purkersdorf binnenreden brak de zon door en was en bleef het de hele week stralend mooi weer, dus kapje open en die is (m.u.v. ‘s nachts) niet meer dicht gegaan.
Na drie dagen gingen we op weg richting de Wörthersee. Een hele mooie rit door het Oostenrijkse landschap en genoten van de Boxster…
Na drie dagen Wörthersee (Velden) zijn we naar Kaprun gegaan om een bezoek te brengen aan de Gletscher op de Kitzsteinhorn. Onderweg kwam de afslag Gmund…
Gmund…wat was daar ook alweer…? Het volgende bordje gaf duidelijkheid: Porsche Museum.
De afslag genomen en een half uurtje gekeken naar niets bijzonders… misschien ben ik verwend, maar echt indrukwekkend vond IK het in ieder geval niet, wel leuk voor de foto natuurlijk .
Van de Wörthersee naar Kaprun is werkelijk een schitterende omgeving om te rijden, een stralende zon op mijn kop en bergen om me heen, prachtig!
Boven op de Gletscher een paar foto’s gemaakt. Ik was net op tijd, want zowel het Alpincenter op 2450 meter als het Gipfelhaus op 3029 meter worden grondig verbouwd. Gelukkig nog wel wat oude plekjes vast kunnen leggen.
Op donderdag zijn we om 17.00 uur precies weer richting huis gegaan, wederom weer genoten van de bergen en het vele groen!
Na een overnachting vanmiddag aangekomen. De Boxster heeft het geweldig gedaan, geen piepje, geen kraakje en een gemiddeld verbruik van 11,2 op 100 ltr.
Purkersdorf / Wenen 2010
Velden am Wörthersee
Wörthersee
Wörthersee
Porsche museum Gmund
Onderweg naar Kaprun
Kaprun 2010
Kaprun Gondels in de zomer
Oude gondel Kaprun
Kaprun Alpincenter
Epilog:
Mijn jeugdvriend heeft inmiddels een 2e huis in Kitzbuhel en ja, daar gaan we deze winter heen!
Laatst bijgewerkt door
Hans Luna op 20 aug 2010 21:43, in totaal 2 keer bewerkt.