Met de 959 die langzaam ten einde raakt, ben ik een nieuw project gestart voor Jacques. Zijn Vesuvio gaat in schaal worden gebouwd en dat gaat nog wel wat voeten in de aarde hebben, had ik al wel gezien.
Het model wordt gebasseerd op de 993 Turbo, maar daar is het enorm moeilijk om een bouwdoos van te vinden. De dozen zijn namelijk inmiddels erg zeldzaam. Ik heb nog wel zo'n bouwdoos gevonden, maar vanwege de zeldzaamheid, moet ik verschilllende onderdelen in kunsthars gaat gieten, zodat ik later deze onderdelen weer voor andere kan gaan gebruiken. M.a.w. ik ga mezelf minder afhankelijk maken van zeldzame bouwdozen.
Genoeg gel*ld... het begin:
Even wat foto's van het origineel

Het meeste werk zit hem denk ik in het interieur, omdat dat bij deze bouwdoos helemaal fout is. Ze hebben een 964 interieur voor de 993 gebruikt. Dus verbouw ik die zooi. Even een lijstje met aanpassingen:
- Deurpanelen verbouwen naar 993 versie
- Nieuwe stoelen gieten t.b.v. 993 versie
- Achterbank verbouwen naar 993 versie
- Schuifdakje wegwerken
- Turbo spoiler vervangen door coupe spoiler
- Coupe spoiler aanpassen naar dubbele louvres
- Dakantenne
- Kentekenplaat en Carrera S decal (misschien wel PE)
- Autogordels
- PE remschijven
- Turbo velgen
- Spiegels en spoiler in 2e kleur spuiten
En met de deurpanelen ben ik inmiddels begonnen...

Ook de rugleuningen en de rest van de achterbank wordt verbouwd.

Omdat ik de body straks in kunsthars wil kunnen gieten, moest ik het geheel wat 'kleiner' maken. Ik heb daarom de kofferdeksel en spatborden losgemaakt.

Tja... en omdat ik wat andere dingen moest bestellen, heb ik de lak ook al besteld. 2 van de 4 flesjes zijn voor deze wagen.

(van links naar rechts: Speed Gelb, Artisch Silber, Vesuvio, Stahlgrau)
De laatste twee kleuren zijn dus voor de Vesuvio.
Het laatste wat ik van de week al heb kunnen doen was het spuiten van de motor onderdelen.

Het detail van het motorblok is bij deze bouwdoos heel erg slecht. Helaas heb ik niet de mogelijkheden om daar verandering in te brengen. Maar de motorkap bij dit model zit toch dicht, dus het enige detail wat je ziet is vanaf de onderkant.
Arno