Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
29 sep 2010 15:30
tja lees het ook net je zou het bericht maar thuis krijgen,bbbrrrr
29 sep 2010 15:36
Ik las het net ook op nu.nl. Heftig hoor.
29 sep 2010 15:42
Verschrikkelijk!
Misschien ongepast om het hier te plaatsen, maar in het kader van de bewustwording én realiteitszin (en gezien een andere discussie hier op het forum): als het nou een Nederlander was geweest met z'n eigen Porsche, hoe zou diens verzekeraar nu reageren?
(mocht dit inderdaad als ongepast beschouwd worden heren moderatoren, mag dit bericht verwijderd worden)
29 sep 2010 16:12
Dat hangt er vanaf of rijvaardigheidstrainingen gedekt worden of niet.
29 sep 2010 16:12
hangt van de verzekeraar en de polisvoorwaarden af denk ik.
Pfoe, twee keer zo kort achter elkaar een dode op een circuit in NL te betreuren...
29 sep 2010 19:04
Blijft toch altijd schrikken als je dit soort nieuws berichten leest
Je gaat er altijd vanuit dat er tijdens zo'n rijvaardigheids-training
niets ernstigs gebeurd, maar ja, wishful thinking
29 sep 2010 19:31
pfff vreselijk
k weet niet met wat voor wagen het is gebeurd maar je zou bijna niet meer met een straatwagen het circuit op durven.....
ik prijs me gelukkig met mn (verplichte) 6 punts gordels en kooi
Laatst bijgewerkt door
porsche356sc op 29 sep 2010 21:55, in totaal 1 keer bewerkt.
29 sep 2010 19:33
wel iemand met een porsche maar wat voor een
29 sep 2010 20:05
Assen schijnt gevaarlijk gladde stukken te hebben, naar ik heb gehoord.
En of het nu een P-rijder of andere merkrijder was; het circuit is om te genieten, niet om op te sterven
hoe zou diens verzekeraar nu reageren?
Mijn verzekering (Centraal Beheer) heeft dit jaar ook rijvaardigheidstrainingen op circuit uitgesloten voor de aansprakelijkheid. Was eerst wel toegestaan als het maar niet op tijd ging ...
Off topic:
Ben nu op zoek naar een maatschappij die wel 'in' is voor een circuitdag.
Iemand een suggestie?
29 sep 2010 20:25
porsche356sc schreef:pfff vreeselijk
k weet niet met wat voor wagen het is gebeurd maar je zou bijna niet meer met een straatwagen het circuit op durven.....
ik prijs me gelukkig met mn (verplichte) 6 punts gordels en kooi
me2
Ga dus met mijn straat GT3 nooit voluit op het circuit.... je hebt pas in de gaten hoe hard je gaat als je eraf vliegt....
Nu ben ik er met mijn racewagen pas 2x serieus afgevlogen, maar beiden zonder iets te raken. Vraag me dan ook af wáár op het TT-circuit hij eraf is gegaan?
29 sep 2010 20:50
In één van de snelste bochten op het circuit, de Ramshoek, raakte één van de coureurs de macht over het stuur kwijt. Hij reed ongeveer 150 kilometer per uur en knalde met zijn Porsche tegen de vangrail. De Duitser overleed ter plaatse.
29 sep 2010 20:55
Daar staat toch helemaal geen vangrail dichtbij.... ? Als je er tenminste rechts afgaat (wat logisch is daar). En 150 is niet eens hard voor die bocht.
29 sep 2010 21:16
tja ik gok op hetnietdragen van de gordel ,maar we zullen het wel horen.
wat maakt het nog uit of de verzekering het dekt?daar heeft hij niets meer aan.
ze zouden juist blij moeten zijn dat mensen zo een training doen.
anton964
29 sep 2010 21:38
M a r c schreef:Daar staat toch helemaal geen vangrail dichtbij.... ? Als je er tenminste rechts afgaat (wat logisch is daar). En 150 is niet eens hard voor die bocht.

met 150 de vangrail raken is wat anders dan met 150 de bocht uit vliegen... blijft elke keer weer heftig om zoiets te lezen
29 sep 2010 21:40
vreselijk
29 sep 2010 21:45
rovako schreef:wel iemand met een porsche maar wat voor een

Aan de voorruit te zien en aan de plaats van de ruitewissers,lijkt het wel een 993. Staan vage fotos op
http://www.kilroy.nl
29 sep 2010 21:55
Heb zelf vorig jaar een rijvaardigheidscursus gedaan op Assen. Daar vele rondjes gereden met een race BMW 3. Wel met instructeur ernaast. Een keer ook behoorlijk uitgebroken, maar liep gelukkig goed af. Ook een paar rondjes in een Donkervoort S8 met 300 pk, die was best lastig op de weg te houden. Als je dit dan leest...
29 sep 2010 22:57
M a r c schreef:porsche356sc schreef:pfff vreeselijk
k weet niet met wat voor wagen het is gebeurd maar je zou bijna niet meer met een straatwagen het circuit op durven.....
ik prijs me gelukkig met mn (verplichte) 6 punts gordels en kooi
me2
Ga dus met mijn straat GT3 nooit voluit op het circuit.... je hebt pas in de gaten hoe hard je gaat als je eraf vliegt....
Nu ben ik er met mijn racewagen pas 2x serieus afgevlogen, maar beiden zonder iets te raken. Vraag me dan ook af wáár op het TT-circuit hij eraf is gegaan?
ga je dan wel ooit voluit op de openbare weg?
29 sep 2010 23:00
Wat vreselijk, eigenlijk onder gecontroleerde omstandigheden (circuit, instructie, beperkte groep).
Ik ga er in oktober rijden via de NPC; ik zal door dit voorval extra voorzichtig zijn.
29 sep 2010 23:07
Brrr, blijft heftig om te lezen, helemaal als je de gecontroleerde omstandigheden bekijkt.
Zo zie je maar dat heel bepalend is hoe de impact door de auto wordt opgevangen. Helaas kan het menselijk lichaam maar beperkte G-krachten aan.
29 sep 2010 23:11
dit jaar ook een ernstig ongeval meegemaakt met 1 van mijn 'rijders', ging over de 160 van de baan af en frontaal tegen een baanposthuisje, kooi en gordels hebben zijn leven gered, de G krachten waren absoluut ook heftig maar niet dodelijk....
30 sep 2010 0:09
Oei, alweer is het mis gegaan op het circuit
Toch maar snel een goeie lasser vinden die een degelijke kooi in mijn 911 gaat fikken.
30 sep 2010 0:24
Op de foto voor zover ik kan zien is het dak intact. Dus een rolkooi had in dit geval niets uitgemaakt,denk ik!
30 sep 2010 9:47
roenkie schreef:M a r c schreef:Daar staat toch helemaal geen vangrail dichtbij.... ? Als je er tenminste rechts afgaat (wat logisch is daar). En 150 is niet eens hard voor die bocht.

met 150 de vangrail raken is wat anders dan met 150 de bocht uit vliegen... blijft elke keer weer heftig om zoiets te lezen
Ik zat ook al te denken, de 2 snelste bochten, daar is weinig vangrail in de buurt, wel heel veel grint. De allersnelste (ramshoek) is de meest verraderlijke, maar daar is zoals Marc al schreef 150 geen bijzondere snelheid. Ben nou toch wel heel benieuwd welke bocht het is geweest.... Misschien Ruskenhoek? Daar kun je volgens mij wel aardig de vangrail in, en daar is 150 wel heftig...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.