Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
05 okt 2010 14:48
Heb ff gezocht maar kon het niet zo snel vinden. Ik zoek de stappenprocedure om een auto uit DLD te importeren, met eendagskenteken, verzekering, BPM berekening, etc.
Wie kan me een link naar een relevant draadje leveren?
05 okt 2010 14:57
Als er dingen niet 100% meer up to date zijn, wat best zou kunnen, laat het me vooral weten, dan pas ik het aan.
05 okt 2010 15:27
Onlangs weer gedaan.Je kan nu inderdaad niet meer pinnen of cash betalen bij de douane voor de BPM afdracht wat ik dus nog niet wist.
05 okt 2010 15:38
Dat stond er al wel.
05 okt 2010 15:42
En ze helpen je niet meer met het invullen van het aangifteformulier. Je moet zelf met een volledige berekening komen en dus de bruto en netto prijzen van de auto en de opties weten. (kijk ook eens bij de autoweek bpm calculator)
05 okt 2010 16:21
Wat is dit toch een geweldig forum! dank allemaal.
bpmberenenen.com doet de berekening voor 79 Euro.
05 okt 2010 16:30
Je kan het ook zelf (!)
05 okt 2010 16:38
Pb me maar!
05 okt 2010 18:39
MS964 schreef:Dat stond er al wel.
Jawel maar ik had al vaker met het bijltje gehakt dus jou topic daarover niet gelezen.Sterker nog, ik heb er zelf ook al eens een stuk over hoe te importeren gepost.
Maar goed... voor de rest is het nog steeds een piece of cake.
05 okt 2010 22:12
Ben me ook aan het orienteren voor een import, maar zoek nog manieren de bpm grotendeels te ontlopen
05 okt 2010 22:17
Je kan in Dld voor EUR 160 per 30 dagen een kenteken en verzekering kopen. Als je berekent wat je zelf kwijt bent aan verzekering, wegenbelasting en BPM, dan kan je het Break-Even-Point uitrekenen.
Je komt hiermee wel in een grijs gebied, want je mag als Nederlander niet in een Duitse auto op NLs grondgebied rijden (als ik me niet vergis). Ik ben zelf wel eens aan de kant gezet met het Duitse exportkenteken nog op de auto en men deed niet moeilijk, maar dat was dan ook omdat ik volgens mij toen al in het RDW traject zat. Weet niet of men ook zo makkelijk is als je een kenteken hebt dat nog 5 maanden geldig zou zijn...
05 okt 2010 22:24
sandelow schreef:.. want je mag als Nederlander niet in een Duitse auto op NLs grondgebied rijden (als ik me niet vergis).
Bijna goed
.. als INWONER van Nederland mag je niet in 'n buitenlands geregistreerde auto rijden ..
.. of als het 'n bedrijfswagen betreft: alleen de kortste route van het buitenlandse werkgevers adres naar je recidentie in NL ...
Ik vraag me overigens af of 'n auto op export-platen nog aan 'n land gerelateerd is - om nog maar te zwijgen over wie de "rechtmatige" eigenaar is - als het aankomt op diefstal o.i.d.
06 okt 2010 7:47
Mijn Duitse exportplaten hebben altijd op mijn eigen naam gestaan, met ook mijn adres in Nederland, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken
06 okt 2010 12:26
Hoi PS
Als Je de auto niet ver in Duitsland koopt, gewoon een bergingsbedrijf per uur nemen.
Je loopt geen risico want de vracht is verzekerd.
Auto naar de RDW en als alles rond is hem vandaar naar huis laten brengen.
Zo heb Ik het zelf 2 jaar terug laten doen.
Groetjes Twan
06 okt 2010 13:18
ralf996 schreef: maar zoek nog manieren de bpm grotendeels te ontlopen
Wie niet....
Maar als je daar wat voor bedenkt kan je er je werk wel van gaan maken.En dan heb ik niet over originele afdekdopjes op schakelaars zetten die een optie bedienen, velgen eraf, etc etc want dat is allemaal al bedacht.
06 okt 2010 13:28
Twan: dank voor je tip.
2000GTV:
een vriend van mij heeft een Phaeton W12 in DLD gekocht en slechts de helft van de BPM betaald omdat de wagen als onverkoopbaar aangemerkt kon worden. Stond reeds 1.5 jaar te koop en naast een reele korting die hij kreeg heeft hij op papier een zeer lage waarde kunnen creeren, waar men mee accoord kon gaan.
Ik weet niet zo snel hoe je dat met een Porsche voor elkaar krijgt, wellicht alleen met een schadeauto ?
06 okt 2010 14:10
Een auto invoeren die je net gekocht hebt en als onverkoopbaar bestempeld kan worden? Lijkt me een contradictio in terminis...
Dat ze daar in trappen...
06 okt 2010 14:35
onverkoopbaar.......voor het gevraagde bedrag. Dus sterk afwaarderen en dat werd de leidraad voor de NL belastingdienst. Het heeft gewerkt, er schijnt dus wel een bepaalde gevoeligheid voor de realiteit te bestaan die ook nog in een afwijking van de normale regel kan uitmonden.
Wellicht speelde mee dat een W12 niet zuinig is, dit middenin de crisis was begin 2009 en de auto in DLD reeds aantoonbaar 1.5 jaar te koop stond.
06 okt 2010 14:41
Hier is de tegenbewijsregeling in beginsel ook op gebaseerd.
06 okt 2010 15:03
Ik wil een s6 van 2006 gaan invoeren, zou 12k aan bpm op gaan zitten, vind ik toch wat teveel van het goede. Gewoon wat schadepanalen monteren, eventueel alles eraf slope(ja moet je wel een goed verhaal bij hebben, eventueel diefstalschade o.i.d) en motor "onklaar" maken. Lijkt zo op het eerste gezicht heel makkelijk, maar de zijn bij de douane natuurlijk ook niet achterlijk, dus mijn zoektoch gaat verder
06 okt 2010 15:14
Die dingen raak je volgens mij aan de straatstenen niet kwijt. De onderbuurman van een vriend van me (volg je het nog) heeft ooit jaren geleden een S6 uit Dld gehaald met het doel om hem hier te verkopen, maar hij rijdt er nog steeds in.
06 okt 2010 15:51
voor de juiste prijs raak je alles kwijt
06 okt 2010 15:56
sandelow schreef:Die dingen raak je volgens mij aan de straatstenen niet kwijt. De onderbuurman van een vriend van me (volg je het nog) heeft ooit jaren geleden een S6 uit Dld gehaald met het doel om hem hier te verkopen, maar hij rijdt er nog steeds in.
of hij bevalt gewoon zo goed
06 okt 2010 16:14
Ik ken een forum genoot (Ralf996), die een tip kreeg van een andere forumgenoot (sandelow) die een vriend heeft met een onderbuurman die iets heeft wat die eerste forumgenoot wellicht aan het zoeken is.
Wat een klasse forum is dit toch
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.