Zou zeggen biedt ze een Outsource contract aan waarbij je de totale verantwoordelijkheid neemt over de gladheidsbestrijding, met Penalty Incentive systeem.
Reken wel op een boete clausele van mwahh pak em beet 2 ton per kwartier dat een wegvak (bijvoorbeeld stukje A6), afgesloten moet worden omdat je een paar ton zout heb willen besparen, waardoor het gevaarlijk glad is.
Wat ik hiermee wil zeggen is denk ik wel duidelijk. Liever preventief iets te veel strooien dan een chaos zoals van de week op de weg.
Ik denk wel dat er nog veel ontwikkeld kan worden op intelligentere meetsystemen, gekoppeld aan doseerinstallaties op de wagens.
Maar aan de andere kant geef ik jullie gelijk:
Ik kom s'winters nog wel eens in Oostenrijk en valt me op dat men daar op B-wegen vaak grind/zand gebruikt (ook niet echt lekker voor je auto, maar rijd wel goed
) en soms op de snelweg wacht met strooien tot de ergste sneeuwval over is. Mensen kunnen hier ook niet rijden onder afwijkende omstandigheden. 5 cm sneeuw en het hele land is in paniek.
In Finland rijden mensen nu gewoon binnendoor over het meer naar hun werk, dat zijn pas bikkels.