Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Paul M III ...

05 jan 2011 21:52

Ja, om met de deur in huis te vallen: naast de (3) redenen voor mijn actuele forumnaam, zou ik nu ook de titel van dit draadje kunnen gebruiken :P
Maar wil mijn Belgische vriend MichM3 geen concurrentie aandoen en dus geen verandering in dat opzicht :wink:

Wel een BMW-tje er bij, dus :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding
Phoenixgelb

Van 2001 maar toch niet al te veel kilometers, ook 6 potten EN 6 gaskleppen :P :

Afbeelding Afbeelding
resultaat: 343 pk uit 3,2 liter -> 107 pk/liter, erg opvallend 10 jaar geleden.

SMG bak met schakelflippers, schakelt in 80 ms bij juiste van 6 programma's en geeft zelf tussengas bij terugschakelen :mrgreen: :

Quote Car and Driver in 2001: Shifts happen in the blink of an eye—the quickest take as little as 0.08 second. By comparison, the Ferrari 360 F1's 0.15-second shifts feel as leisurely as lunch at il Cavallino. The tires bark in second gear. They'll atomize in first. As the tach needle passes 7500 rpm, the amber lamps used to indicate max engine speed during warm-up on all M products illuminate sequentially in counterclockwise fashion until a red lamp at 4000 lights up to indicate it's time to upshift as the engine hits its 8000-rev redline.

Afbeelding Afbeelding

dus:
Afbeelding :wink:

Nog wel leuk om te vertellen hoe we - Annelies is ook enthousiast :lol: - bij deze sportwagen zijn gekomen.
In de 1e Total Porsche - gekregen als lid van de NPC; zelf abo op RS Porsche Magazine - stond een artikel over een rit naar de Eifel met een 964 cabrio welke was geleend van Marco Hof Sportcars en daar vond ik deze naast fraaie MB-en en BMW's.
Nu had ik ooit eens gereden met een M3 met SMG en vond dat héél leuk'.
Gezien, deze dus, verhalen gelezen over de SMG - :P - gekeken, globaal onderhandeld, proef gereden, keuring..
Zo is 't gekomen :ba:
Laatst bijgewerkt door Paul II op 06 jan 2011 10:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Paul M III ...

05 jan 2011 21:55

wow...da's GEEL,.... maar wel gaaf!

05 jan 2011 21:58

Hele gave wagen Paul, proficiat. Had hem al enige tijd zien staan bij 500E. Goede keuze! :thumleft:

Wordt nu wel lastig(er) kiezen met welke auto op pad te gaan. :wink:

05 jan 2011 21:58

M3 :shock: das net zo'n s8 power

05 jan 2011 22:00

Gave auto, passend kleurtje, mooi voor de afwisseling!

05 jan 2011 22:01

Zo te zien (voor zover dat hiervandaan te zien is), lijkt dit een onverprutste echte auto.

Gefeliciteerd Paul! :thumleft:

05 jan 2011 22:01

Knappe wagen Paul.

Veel rijplezier gewenst :!:

05 jan 2011 22:05

Fijne rijdersauto Paul, veel plezier ermee.

Ik blijf de klokkenset van een BMW altijd mooi vinden :ba:

Maar is ie nu geel of goudkleurig :?: Kan het op de foto's niet goed zien :oops:

05 jan 2011 22:09

top wagen Paul!!

Enneh: Als je onverhoopt geen Castrol 10w60 Edge (zonder sport!) kunt vinden voor een redelijke prijs. Ik heb in utrecht altijd voorraad en lever door voor 15/liter.

05 jan 2011 22:09

Hij is niet geel en hij is niet goud, hij is goud-geel. :wink:

05 jan 2011 22:19

Leuk speelgoed Paul, gefeliciteerd.

En nou de 997 eruit :?: :mrgreen:

05 jan 2011 22:25

Super auto met dito km-stand, kan je heel veel plezier mee gaan beleven!

05 jan 2011 22:38

Paul III, waar gaat dit allemaal naar toe..........Leiderdorp :wink:
Geniet er van samen met Annelies, gaat vast lukken.

05 jan 2011 22:44

Wow :shock: mooie auto Paul, prachtige kleur. :thumleft:

05 jan 2011 22:50

MarkS schreef:Wordt nu wel lastig(er) kiezen met welke auto op pad te gaan. :wink:

Sluit ik me bij aan... :wink:

Gefeliciteerd Paul, mooi ding hoor!

05 jan 2011 22:55

TOP mobiel Paulus de 1000e , hij rijd zoals een sportscar moet rijden , respect :res:

Benieuwd hoe je hem over 3 maanden beoordeeld tov de 997 ..... :idea:

05 jan 2011 22:59

Superauto! Van harte!

05 jan 2011 23:06

Hi Paul,

GEFELICITEERD :!: :cheers: :cheers: :cheers:

Verrassend nieuws en geweldige keuze voor echt rijplezier. Ken zelf de smg-bak niet maar ben zeker fan van freude-am-fahren. Het plezier wat ik begin vorig jaar op Assen heb mogen ervaren met een oude 325i (zoals je nog kan herinneren wellicht :wink: ) geeft mij een gezond jaloers gevoel op dit door jou aangeschafte monster. Enjoy friend :drive:

05 jan 2011 23:09

Mooi, zo'n M3 met nog een reien sechser! Lekker dik met die vier uitlaten. Heb ooit in 2002 met zo'n ding meegereden. Mijn god, wat een klappen deelt zo'n SMG bak uit. :shock:

Super mooie BMW, zat er toevallig onlangs nog over te dromen als leuk speelgoed voor erbij. 8)

Have fun!

05 jan 2011 23:11

Paul M3, (en Annelies natuurlijk ook) van harte met deze fantastische aanwinst.
Kan je uit ervaring zeggen dat je daar geen spijt van gaat krijgen en, welliswaar op een andere manier, net zoveel plezier aan gaat beleven als de 997.
Ziet er voor een auto van 10 jaar oud ook geweldig onderhouden uit, heb wel eens mindere M3's gezien met minder kilometers. En die SMG bak schakelt echt geweldig zeker als je bedenkt dat die techniek nog ouder is dan de auto.

05 jan 2011 23:13

Mooie bak :thumleft:

05 jan 2011 23:32

Mooie auto en ook rap op het circuit. Maarre topic geplaatst onder projecten, blijft de auto niet standaard? 8)

05 jan 2011 23:38

.. al reeds verplaatst naar discussie overige zaken :arrow: ookal is het 'n Project .. zolang hij er geen Porsche van maakt :idea:

05 jan 2011 23:39

Porsche vrienden/vriendin, dank voor de leuke reactie's :!:

De kleur is wel mooi beschreven door Mark :thumleft:
Het is zeker meer geel dan goud, maar dan warm zoals bepaalde kleur met. rood van P. ..., niet zoals hun speedgelb.
Meer Daf-kanarie-geel.
Zal snel een eigen foto maken met de juiste witbalans instelling.

Henk: dat 'lijken' bij 'onverprutst' kun je wel schrappen :twisted:

Ben er maandag - na tussenstop voor goedkeuring door een forummer :D - mee naar huis gereden met een P-grin, dat zeker!
Maar denk niet dat de keuze tussen deze en de echte pure sportwagen moeilijk zal gaan worden voor de meeste langere en zeker de buitenlandritten.
Dit is héél leuk, flitsend schakelen en vet aanzuiggeluid via 6 smoorkleppen.
Maar toch ook onvergelijkbaar (heeft Ruud ook gelijk een antwoord :P ).

Onder Projecten omdat ik dat het meest passend vond gezien de omschrijving van dat onderwerp, niet omdat er iets gaat veranderen, blijf voor origineel.

06 jan 2011 0:10

Mooi hoor, gefeliciteerd! Deze auto heeft Bas van Putten (Autoweek-columnist) ook gehad, volgens mij is het dezelfde :thumleft:
Plaats een reactie