Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
15 jun 2011 21:38
Heb dit nooit helemaal begrepen. BPM.
Ik lees dat je zelf mag bepalen, welke, voordeligste, bpm berekening je gebruikt voor je aangifte.
Betekend dat, zoals in dit voorbeeld, dat je het BPM bedrag van de 2007 berekening (13.585) moet betalen als je een 2007 GT3 gaat invoeren uit de EU ?
En dus niet de 2011 berekening (18.712)
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.ph ... 7&cache=no
15 jun 2011 21:55
Ja, dit is correct. Je kunt het laagste bedrag aanhouden. Afgelopen week heb ik nog een auto geïmporteerd, en hier heb ik ook bij benadering het laagste bedrag afgedragen aan onze vrienden van de belastingdienst.
Groet,
Niels
16 jun 2011 8:16
Dit is idd zo. Maar de berekening welke jij laat zien is gebaseerd op de nieuwprijs. Er zijn verschillende bedrijven welke een BPM taxatie maken op de koerslijst van ANWB, Autotelex, Eurotax.
Dan heb je behoorlijk wat kans dat de BPM nog lager uitvalt. Kosten zijn vanaf 75 euro en dit is denk ik snel terug verdient zeker als je voor een GT3 gaat kijken uit 2007.
16 jun 2011 9:26
Goeie vraag, dat vroeg ik mij laatst ook al af, maar te lui om het even uit te zoeken. Laagste bedrag dus.
16 jun 2011 9:39
Is inderdaad een vreemde zaak, die BPM en onduidelijker (maar wel goedkoper) geworden. Sommige bedrijven claimen dat je via hen de allerlaagste BPM berekening krijgt die er maar mogelijk zou zijn. Is die dan nog lager dan de laagste Autoweek berekening vraag ik me af.
Heeft trouwens iemand ervaring met de BPM berekening voor een auto die niet in de NL prijslijsten voorkomen? Bijvoorbeeld een uit de USA ingevoerde auto (bv Infiniti) maar wel al in de EU is ingevoerd?
16 jun 2011 20:22
Tja hoe moet ik beginnen....
laten we zo zeggen , het ligt eraan hoe meneer 's morgens is wakker geworden....
de ene keer is hij heel vriendelijk en gaat hij helemaal met je mee en zelfs met de prijs omlaag
de andere keer zou je hem het liefst achter het betonwerk willen duwen en wordt het per minuut duurder....
Ben er ondertussen wel achter dat vriendelijkheid en zeer gewoon doen, altijd loont, het zijn tenslotte ook maar mensen
Maar het is en blijft natte vingers werk
suc6 of suc7 ermee .....
17 jun 2011 8:37
Ik zie dat je dezelfde ervaring hebt als wij
De bedrijven die aanbieden om het laagste BPM bedrag voor je te berekenen lukt het meestal wel om lager uit te komen dan het autoweek bedrag, let op bij het autoweek bedrag worden geen extra's van de auto mee berekend. Het lukt hun omdat ze uitgaan van de koerslijst van bijvoorbeeld de ANWB, Autotelex of Eurotax.
Het wordt wel moeilijker als het gaat om exclusieve auto's, omdat hier minder handel in is.
Verder zou ik nog als tip mee willen geven, laat (probeer) alle schade (ook indien een parkeersensorstuk is of een stoel) in mindering te brengen op de BPM. Gewoon even kijken wat het kost om dit te laten repareren bij de P dealer en dit meenemen.
17 jun 2011 12:39
Raar gedoe daar in Nederland, je importeert een auto en je moet zelf een beetje 'gokken' hoeveel BPM je gaat afdragen bij de invoer?
Trouwens is het waar dat je op een Zonda F (of R) 500K BPM hebt?
17 jun 2011 21:08
500K BPM zou zo maar kunnen, als het al niet meer is.
Indien je een Touareg V10 diesel zoals deze in 2003 geleverd is nu nieuw zou kunnen kopen is de BPM iets meer dan 84000 euro!!!!!!
En dat heeft te maken met het CO2 uitstoot en de bruto auto prijs. Een Zonda is bruto zeker wat duurder en stoot denk ik net zo veel of meer uit.
18 jun 2011 9:39
Vraagje: als ik BPM bereken via autoweek.nl of bpmberekenen.com, kom ik lager uit dan als ikzelf het formulier invul (scheelt kleine 300 EUR). Lijkt te maken te hebben met "BPM brandstof heffing" die in de autoweek berekening voorkomt, maar dat zie ik nergens in het formulier. Iemand enig idee?
18 jun 2011 10:08
Nee, geen idee.
Maar waarom geen 75 euro investeren en dan waarschijnlijk een lager bedrag dan je zelf kan berekenen en geen gezeur van de douane indien je iets verkeerd ingevuld zou hebben of zij het niet eens zijn met jouw opgave.
18 jun 2011 12:16
Overweeg ik ook, maar het is geen rocket science en moet wel zinvol zijn, dus probeer wat meer info te vergaren.
18 jun 2011 12:29
Ga je in dat geval dan ook uit van de ANWB koerslijst?
18 jun 2011 12:37
Denk het niet. Auto is van 2004. Er is dus al 82% BPM afgeschreven op basis van de tabel. Met de koerslijst ga ik geen hogere afschrijving redden.
19 jun 2011 14:02
op de site van de belasting dienst kun je ook gewoon zelf de bpm aangifte downloaden samen met de bijlages met info.
kun je op je gemakje diverse varianten invullen en zien waar je op uit komt,
stelt niks voor zovee gegevens heb je niet nodig...
weet je precies waar je aan toe bent..
Anders kun je voor ik meen 15 euro op autotelex de aangifte in laten vullen online.
ik heb daar al een keer een echte aangifte mee gedaan bij import , geen vuiltje aan de lucht en werd zonder problemen geaccepteerd.
27 jun 2011 13:25
Heb het uiteindelijk lekker zelf gedaan (noodzakelijk geworden omdat ik zondagavond nog steeds niets had ontvangen van Bpmberekenen.com, vreemd, ze hadden meerdere malen bevestigd dat ik de aangifte voor maandag binnen zou hebben; reageren ook niet meer op emails/reminders etc. Prutsers
); enniewee is niet moeilijk (had originele prijslijsten opgevraagd).
29 maart 2012 22:06
voor de volgende keer (ik begrijp dat je het al ingevuld hebt) kan je ook gewoon gebruik maken van autotelex (
www.autotelex.nl) en daar zelf het lijstje invullen; dan gebruik jij ook de koerslijst etc, kost maar iets van 13 euro ofzo; deze heb ik ook gebruikt bij het invoeren van mijn cayman. Werkte prima. Je blijft wel altijd afhankelijk van het mannetje bij de RDW - want die weten er stiekum veel minder van dan ze denken maar kunnen het je wel heel moeilijk maken (ik had alles super netjes ingevuld, kwam hij me vertellen dat ik opties erop had zitten die er helemaal neit op zitten enzo...zucht).
30 maart 2012 0:08
Niels916 schreef:onze vrienden van de belastingdienst.
Ik ben je even kwijt... Huh?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.