Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 11:26

Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab
Laatste update: 22 juli 2011 11:15
info

NU.NL schreef:AMSTERDAM - Een leverancier van Saab heeft een faillissementsaanvraag ingediend voor de onderdelendivisie van Saab.
Foto: AFP

Dit meldde een Zweedse rechtbank vrijdag.

De leverancier is SwePart Verktyg. De onderdelendivisie Saab Automobile Tools is volledig eigendom van Saab.

Het aandeel van Saabeigenaar Swedish Automobile noteerde in Amsterdam 7,8 procent lager.

Een dag eerder was er al ruim 12 procent van de koers afgegaan nadat Saab had laten weten dat de herstart van de productie is uitgesteld tot op zijn vroegst eind augustus.

Swedish Automobile heette voorheen Spykers Cars. Het bedrijf kocht automerk Saab van het Amerikaanse General Motors.


Dit was volgens mij al geruime tijd te verwachten, maar het stemt toch best wel droef... Jammer als zo'n markant merk als Saab :res: geheel het veld moet gaan ruimen.

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 11:51

Spyker heeft zelf toch ook nog nooit winst gemaakt? en gaat dan plots een veel groter bedrijf overnemen dat ook al niet goed draait, en dan is het vreemd dat het helemaal mis gaat.

:bang:

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 15:35

Een faillisement aanvragen kan iedereen. Voor een faillisementsuitspraak zijn er minimaal 2 schuldeisers nodig. Het is net als met zwaluws en zomers. Je hebt er meer dan een nodig. :mrgreen:

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 15:37

@Joris; ik weet dat jij rechten hebt gestudeerd dus ik durf je zeker niet tegen te spreken, maar ik dacht dat je er 5 voor nodig had? of is mijn kennis inmiddels verjaard :|

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 15:50

http://www.mkbservicedesk.nl/374/je-ben ... deiser.htm

Zie op google een wat gemengd beeld - en het is al weer enige jaren geleden, maar ik houd het op minimaal 2.

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 16:02

je moet niet alles geloven wat je met Google kunt vinden, dus dacht ik vraag het aan Joris :mrgreen:

maar bedankt gast :wink:

als we alles zouden googlen dan zou er weinig overblijven van het forum toch

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 16:12

Zo is dat :thumleft:

Maar het is wel verdomd handig. Het forum bedoel ik :mrgreen:

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 16:34

Bron: nu.nl
Overeenkomst tussen leverancier en Saab
Laatste update: 22 juli 2011 15:33 info
AMSTERDAM - Saab heeft een overeenkomst gesloten met leverancier SwePart Verktyg. Hierdoor is een tussenkomst van de rechter door Saab afgewend. SwePart wilde een onderdeel van Saab failliet laten verklaren.
Foto: AFP Volgens Swedish Automobile, voorheen Spyker, is er overeenstemming bereikt over de betaalvoorwaarden.

Een woordvoerder van Saab bevestigde vrijdag dat de leverancier een faillissementsaanvraag had ingediend voor Saab Tools, een aparte divisie binnen Swedish Automobile.

Al ben ik bang dat het eind toch wel in zicht is, al maanden wel kosten maar geen productie. Hoe lang kan Saan dit volhouden?

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 16:44

Laten we hopen dat Victor de tovenaar stand houdt :thumleft: De man heeft visie en lef. Merk heeft een prachtige heritage en de nieuwe 9-5 staat hoog op mijn verlanglijst wanneer de DD moet worden vervangen.

Ik erger me aan de kritiek rondom Saab in de media. Allemaal zwartkijkers die nog nooit een origineel idee hebben voortgebracht, laat staan hebben geprobeerd het te verwezenlijken. Enorm sensatiebelust en bijna hopend dat het mislukt. Het gaat hier om een prachtig merk, mensen en banen.

Ik duim voor Victor en als het stand houdt is mijn volgende DD een Saab :thumleft:
Laatst bijgewerkt door JorisLoet op 22 jul 2011 16:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 16:48

En het mooie is dat er op het forum nog vast iemand is die het passend kan maken ook :mrgreen: Nog geen 996 carroserie gezien waar iemand een luchkoeler in heeft gegooid. Omgekeerd vast wel.

Heb het genoegen gehad ooit eens een rondje Zandvoort mee te maken in een GT3. Weinig mis mee. Wat een auto :thumleft:

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

22 jul 2011 21:28

Gelukkig is mijn 9000 Aero pas ruim 16 jr jong en pas 370.000 gelopen dus voorlopig nog geen onderdelen nodig :wink:
Alhoewel nu lieg ik want de airco-pomp is net vervangen. Helaas net buiten garantie en geen coulance meer......

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

23 jul 2011 9:45

JorisLoet schreef: Nog geen 996 carroserie gezien waar iemand een luchkoeler in heeft gegooid.


Dat kan niet zo moeilijk zijn met het onderblok van een luchtgekoelde 964 :mrgreen:

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

23 jul 2011 10:04

9000 Aero is nice :thumleft:

Mijn vader had er een 'back in the day' :D Heb zelf 2 x 9000 gehad met km stand tot 300.000 zonder grote problemen. Wat een heerlijke auto's waren dat.

Verder nog een '86 er 900 T 16S Aero met de rechte neus, een 1991 900 cabrio en op het laatst had ik een een 1993 900 S cabrio en een 900 TSR (of wel GT in de volksmond) en toen was de ultieme Saab droom verwezenlijkt....

Echt allemaal fijne auto's waar ik veel plezier aan heb beleefd.Maar ze moesten het veld ruimen voor de Porsche :D

Desalniettemin kan ik nog altijd genieten als er een mooie 900(0) voorbij komt :thumleft:

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

23 jul 2011 10:05

JorisLoet schreef:En het mooie is dat er op het forum nog vast iemand is die het passend kan maken ook :mrgreen: Nog geen 996 carroserie gezien waar iemand een luchkoeler in heeft gegooid.



Heeft MI eerder met milleu-eisen/keuring te maken, dan met het technisch niet mogelijk zijn :popcorn:

Re: Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab

23 jul 2011 10:26

Dacht ik ook Olaf :thumleft:

Geloof met name voor de Amerikaanse markt. Want die Amerikanen zijn zo milieu bewust :mrgreen:

Maar stel je voor dat je er gewoon een compleet 964 blok in zou gooien, zou dat dan afkeur zijn omdat er strengere eisen gelden voor latere bouwjaren?
Plaats een reactie