Een kennis vroeg me van de week hoe een type BMW mij beviel
Kocht zo'n 10 jaar terug een BMW 320 Touring met een 2.2 6 cilinder erin met een variabele nokkenas, was net uit
Was zo trots als een pauw en het was mijn tweede nieuwe auto met een M onderstel en sportstoelen erin.
Haalde hem op en zette hem voor de deur en zag dat 2 deuren uit de kleur lagen.
Ook merkte ik dat het gas bleef hangen op 2 of 3000 toeren, heel vervelend.
Ging naar de dealer terug en kreeg de after sales man en merkte dat er een stuk minder vriendelijk naar mij werd gedaan.
Had de auto nog net in de gulden tijdperk gekocht en toch een ton betaald, geen kattepis
Ja die deuren zag hij ook wel, tja ff de zijkant overblazen melde hij ik kan toch moeilijk een nieuwe auto leveren en ja dat begreep ik ook wel
Vroeg hem even met de auto te rijden i.v.m. het gaspedaal en daar had hij niet zo'n zin in.
Na wat aandringen deed hij het toch en (gelukkig) hij merkte ook dat dit niet ook niet goed zat.
Andere computer, spruitsuk eraf en er weer op en vele bezoekjes aan de dealer maar dat gaspedaal kregen ze niet goed.
Ging met de auto naar Zwitserland en bij aankomst ging het olielampje branden, 1 liter olie erbij na een dikke 1000 km.
Dat kan melde de dealer en zat nog in de marge
Opeens ging het stuur trillen bij het aanremmen en de schijven werden vernieuwd, na 2 maanden nog een keer en weer nieuwe schijven
Toen bleef mijn koppelingspedaal onderin hangen en kreeg een compleet nieuwe koppeling erin
Voor het gaspedaal ging hij naar BMW Nederland tot een paar keer aan toe.
Kreeg toen een heel epistel van een "hoge Piet" van BMW en het kwam hier op neer dat het een product eigenschap was en moest er maar mee leven.
Wat ik heel vervelend vond was dat de bal bij mij kwam en ook mijn vrienden melde dit, ben jij niet lastig moet je niet gewoon gaan rijden met die auto
Zag bij mij in de buurt zo'n zelfde type staan en met een schakelbak en belde gewoon aan en vertelde mijn verhaal.
Kreeg de (lease) auto zo mee en ze hadden dezelfde problemen en de auto werd teruggegeven.
ANWB gebeld en gevraagd hoe te handelen, moest een aangetekende brief opstellen en ze een termijn geven om de auto in een goede staat te brengen daar ik anders het hogerop zou zoeken.
Kreeg binnen een maand een keurig voorstel om een nieuwe te bestellen en hun advies was om een 325 te nemen die al jaren in productie was en reed binnen een jaar weer in een nieuwe.
Dit was werkelijk een topper en hem 4 jaar bereden en toen weer een verse 325 gekocht, eind goed al goed.
PS
Moest wel weer een aardig bedrag erbij, maar het was te doen