Samen met enkele andere modelbouwers is er een groepsproject gestart, waarin eenieder een model maakt uit de VAG. Porsche valt daar volgens de kenners ook onder (ik hou dat niet zo heel erg bij) en ik ben daar gestart met een 964 Turbo 3.3 uit 1991.
De doos.
Mijn plan was aanvankelijk om er een heel ingewikkeld airbrushproject van te maken, maar ik heb een klein stapje terug gedaan. Ik wil nog wel wat bijzonders met de wagen doen, maar dat hou ik nog even voor me.
Ik heb eerst maar eens gekeken naar de velgen. Ik wilde eens een keer wat bijzonders er onder leggen. I.p.v. de Turbo Cup velgen, gaan het zeer waarschijnlijk de BBS velgen worden die je voor onder de auto ziet:
De body heb ik ontvet, geschuurd en in de primer gezet.
Daarna is het model voorzien van (inmiddels) 2 laagjes Cobalt Blau Metalic
De lak moet nog lichtjes worden geschuurd voordat er de 3e en laatste laag kleur op komt. Het model kan daarna worden voorzien van minstens 3 lagen blanke (2K) lak, voor een diepe kleur en glans.
Het onderstel wordt ook van kleurlak voorzien (op de zwarte delen na, natuurlijk)
Het interieur is ook in wording. Ik had al een keer geprobeerd het glimmen terug te dringen met een laagje half glans, maar dat is nog niet voldoende, dus daar komt nog een laag overheen.
Arno