Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
28 apr 2012 0:11
Weet iemand iets van het volgende probleem?
Ene kameraad van mij heeft een 996 GT3 bij een handelaar in Nederland gekocht, maar volgens de handelaar moet mijne kameraad de wagen laten inschrijven, anders heeft de handelaar kosten? Is dit om de bpm terug te krijgen? niet tegenstaande heeft hij aan de handelaar doorgegeven dat hij de wagen alleen op het circuit gebruikt.
28 apr 2012 0:12
Is de auto van na 16 oktober 2006? Lijkt mij niet het geval te zijn bij een 996.
Zo niet dan is de BPM teruggaaf geen issue.
28 apr 2012 0:15
Beste Henk,morgen weet ik er meer van , ik zal het eens navragen, maar ik dacht dat hij zeker al 8 jaar oud was
28 apr 2012 0:19
Een andere mogelijkheid is dat het een auto betreft die na 16 oktober 2006 is ingevoerd in Nederland en nu dus weer uitgevoerd. In dat geval is de BPM teruggaaf wel een issue en wordt de betreffende handelaar behoorlijk benadeeld!
28 apr 2012 0:23
Maar is het dan niet voldoende dat de wagen aangegeven is bij de douane in Belgie?
28 apr 2012 0:25
Nee, hij moet worden geregistreerd.
28 apr 2012 0:28
Oei dat is dan wel een probleem, bedankt voor het advies Henk
28 apr 2012 0:36
Graag gedaan.
Hoop dat het voor beide partijen naar tevredenheid is op te lossen.
Ben niet zo goed op de hoogte van de mogelijkheden in Belgiƫ maar is het niet mogelijk om de auto eerst te registreren en na verloop van tijd te "schorsen"?
Succes!
28 apr 2012 8:33
Dan moet er eerdt inschrijftaks worden betaald, en dat is voor een GT3 geen kleingeld!
28 apr 2012 9:32
Inderdaad de inschrijftax is geen kleintje, hij is gekocht bij Van Kessel, ze zullen dan maar samen naar een oplossing moeten zoeken. ik kan mij er verder niet mee moeien.
02 mei 2012 20:12
Ze gaan hem inschrijven in Duitsland, hoe ze dat allemaal gaan doen weet ik niet , maar via via waarschijnlijk, kost dan maar een 600 euro ipv....
02 mei 2012 20:15
huh? als een handelaar in NL een auto verkoopt is hij de auto toch kwijt? Hoezo kan hij dan nog 'eisen' dat de koper hem in Belgie inschrijft? al maakt de koper er een kippenhok van... Met uitzondering dat je dit vooraf overeengekomen bent natuurlijk...
02 mei 2012 20:20
handelaar had dit vantevoren duidelijk moeten afstemmen met de koper; nu achteraf janken is niet echt slim.
Ja het kost ze dus behoorlijk wat geld, maar in laten schrijven is duitsland... ik weet het niet hoor. Van Kessel is daar straks niet meer verantwoordelijk voor, de eigenaar wel. Ook al word ie alleen op circuit gebruikt dan zou ik dat nog niet zomaar doen. Inschrijven in Belgie kost de eigenaar een paar duizend euro.... misschien dat van de BPM-teruggaaf afhalen en verrekenen?
02 mei 2012 20:23
stond op de faktuur vermeld, indien de wagen niet ingeschreven werdt, moet de koper de waarde van de bpm betalen.
02 mei 2012 20:30
duidelijk. dan moet het dus.
02 mei 2012 20:34
ja dan is het duidelijk! ook altijd de kleine lettertjes lezen he
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.