Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

hele oude sticker plakt niet meer. Kan dat opgelost worden??

20 mei 2012 17:34

Ik heb een hele gave Koni-sticker (met een banier eronder waar in staat 'KONI - OUD BEYERLAND - HOLLAND' ).

De sticker is waarschijnlijk van begin jaren 60 en verkeert nog in een uitstekende staat en zit nog op het originele -inmiddels ernstig vergeelde- vel (op de achterkant staat 'fasson pvc, FAS CAL, Leiden Holland'.

De sticker is doorzichtig.

Als ik de sticker voorzichtig lostrek van het schutvel, valt meteen op dat de sticker niet meer (echt) plakt. In de loop der jaren is de lijmlaag -denk ik- 'opgedroogd'.

Hoe kan ik die sticker weer plakkend krijgen?

Ik zat zelf te denken om de achterkant van de sticker met doorzichtige spuitlijm in te spuiten, maar ik weet niet of dat lukt.
Heeft iemand een ander idee, of is mijn idee helemaal zo gek nog niet?

Re: hele oude sticker plakt niet meer. Kan dat opgelost word

20 mei 2012 17:47

Ik heb eens een paar oude "champion" stikkers "gered" met dubbelzijdige doorzichtig tape. Dit is in de meeste DHZ/hobby zaken wel verkrijgbaar.

Ik was bang dat je lijm (in welke vorm dan ook) toch zou blijven zien door de folie van de stikker.

20 mei 2012 22:28

Speedy356 schreef:De sticker is doorzichtig.

is het geen optie om er een transparant stuk stickervel (3M) overheen te plakken en dat zegge 5 mm rondom uit te laten steken - en de niet zo goed plakkende lijmlaag te laten voor wat het is :?:

20 mei 2012 23:19

Spuitbusje lijm scoren? Gebruiken DTP-ers etc?

21 mei 2012 7:48

Jeroen? ??

21 mei 2012 9:13

Ik heb Jeroen al een pb gestuurd! :thumleft:

21 mei 2012 13:49

ik denk dat spuitlijm zichtbaar blijft onder een dunne sticker, volgens mij kun je beter proberen de de lijmlaag wat te activeren met een mild oplosmiddel zoals wasbenzine ofzo, dus sticker positioneren, en fixeren met tape bv aan de de bovenzijde, sticker terugslaan en schutvel verwijderen.
Dan met een schone niet pluizende doek en wasbenzine de ondergrond vochtig maken en de sticker direct terugleggen op zijn plek in de nog ietwat natte wasbenzine. Je ziet dan direct of die vast zit, wel voorzichtig met de bovenzijde van de sticker en de wasbenzine.

21 mei 2012 17:23

je hebt ook heldere spuitlijm.

21 mei 2012 17:30

... mss helpt het om de sticker op z'n plek te 'plakken' en even warm te föhnen :idea:

21 mei 2012 17:38

:mrgreen: sticker van koni............plakken konnie nie

21 mei 2012 18:01

spuitlijm is vrij lobbig en laat wellicht een structuur zien met zo'n dunne sticker op glad spuitwerk,
maar 't is maar een idee.......zo zou ik het doen, als ik überhaupt al oude stickers op mij auto zou willen plakken,
eerst die pegasus, wat van oorsprong een sticker is spuiten, en dan een oud lel plakken met spuitlijm, t's toch van de zotte........

Nee hoor, moet iedereen lekker zelf weten :mrgreen: plakken met die bende!

21 mei 2012 19:56

Spuitlijm, tweezijdig plakband, warm fönen, met wasbenzine in de weer...

Ik wist het niet, totdat ik plotseling bedacht dat ik nog 2 van deze strips had liggen:klik

Dat is eigenlijk een lijmlaag tussen twee schutbladen: je trekt het schutblad aan 1 kant eraf, dan plak je het op het object wat je vast wilt plakken, even aandrukken en dan trek je het tweede schutblad eraf. De lijm blijft dan op het object achter en voorziet het object van een kleeflaag.

Ik heb de delen van de sticker die ik wilde gebruiken netjes uitgeknipt, het schutblad van de sticker getrokken, een 3m lijmstrip erop geplakt, het schutblad van de lijmstrip van de sticker getrokken en ik had weer een goed plakkende sticker!

Ik zal te zijner tijd wel een fotootje ervan maken en dan zie je waar ik die sticker voor heb gebruikt :wink:

Dank voor het meedenken!

21 mei 2012 20:10

voor op je gereedschapskistje? :scratch: :wink:

21 mei 2012 21:21

Bijna goed... :lol:
Plaats een reactie