Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
21 nov 2012 20:42
Zomervakantie, 30 graden +, 3 kwartier stapvoets grens Italie / Frankrijk Cote d'Azur.
Hele tijd opgereden met deze Audi R8. Vlak voor het tolstation in Frankrijk vond de Audi het welletjes
21 nov 2012 20:50
Moet niet kunnen, met zo'n auto.
21 nov 2012 20:54
Heel bijzonder inderdaad....
21 nov 2012 20:55
Zal ongetwijfeld wat meer aan de hand zijn
.... Te weinig olie/water erin ofzo
21 nov 2012 21:01
reden voor post?
21 nov 2012 21:41
Discussie overige zaken
21 nov 2012 22:59
Bijzonder, maar misschien dat er nog wat te leren valt. Is het met een dergelijke auto wel verstandig om stapvoets file te rijden gedurende een langere tijd?
Voor zover ik weet zijn de meeste sportautos die op bedrijfstempratuur zijn qua koeling afhankelijk van de luchtstroming door het motorcompartiment. Ik kan me voorstellen dat de ingenieurs bewust geen rekening houden of de benodigde koeling in langzaam rijdend verkeer ook voldoende is (of dat het gewoonweg niet mogelijk is). Van bijvoorbeeld de 997 weet ik dat veel amerikaanse eigenaren in de warme staten een optionele 3de radiator gebruiken voor extra koeling, volgens mij wordt deze in dubai etc zelfs fabrieksaf geleverd. Dus dat dit niet zou mogen is 1 ding, maar wellicht moet je als eigenaar ook realiseren dat dit niet het handigste is (en naar je temp. sensoren kijken en daar op reageren kan ook geen kwaad
)
21 nov 2012 23:40
Schijnt wel vaker voor te komen. Blijft weinig van over...
klik1klik2
21 nov 2012 23:51
Bekend probleem in het begin ook veelal uitgebrand
Zou nu wel verholpen mogen zijn
22 nov 2012 16:56
Zomervakantie...en nu posten? die man met de baard staat alweer voor de deur
22 nov 2012 21:33
wolf schreef:reden voor post?
wat is de reden voor jouw post?
22 nov 2012 21:38
ChrisGT schreef:Voor zover ik weet zijn de meeste sportautos die op bedrijfstempratuur zijn qua koeling afhankelijk van de luchtstroming door het motorcompartiment. Ik kan me voorstellen dat de ingenieurs bewust geen rekening houden of de benodigde koeling in langzaam rijdend verkeer ook voldoende is (of dat het gewoonweg niet mogelijk is).
Oneens. Een straatauto (ook een sportauto) moet hier tegen kunnen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit bij een merk als Audi over het hoofd gezien wordt en niet bij eigen tests naar voren is gekomen...vreemd verhaal. Als het al zo zou zijn dat hier niet op ontworpen is dan moeten er toch toeters en bellen in het interieur afgaan bij naderende oververhitting.
22 nov 2012 21:40
Fikt wel goed zo'n Audi
22 nov 2012 23:09
ChrisGT schreef:Bijzonder, maar misschien dat er nog wat te leren valt. Is het met een dergelijke auto wel verstandig om stapvoets file te rijden gedurende een langere tijd?
Volgens mij moet elke auto die voor consumenten te koop is dat kunnen.
Zo niet, dan is het rotzooi..
23 nov 2012 9:01
Maar het is zo dat niet elke auto die door consumenten kan worden gekocht geschikt is voor alle rij-omstandigheden, bijvoorbeeld met je 600pk achterwiel aangedreven ferrari over ijzige wegen gaan rijden (zonder spikes
). Uiteindelijk is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van de consument, maar niet alle consumenten zijn slim genoeg om dat zelf te bedenken
23 nov 2012 13:21
Je ziet vaker dat exoten in de fik vliegen. Ferrari heeft er last van (de 458 schijnt prima als BBQ te fungeren, helaas niet altijd rond etenstijd), Lamborghini (waar is die R8 ook alweer op gebaseerd?)... Het schijnt overigens dat zelfs een Mini wel eens spontaan in de hens wil vliegen.
VAG kan inmiddels beschikken over de gehele know how van Porsche, dus ik denk dat over een paar jaar geen nieuwe R8 of Lamborghini meer af zal fikken (althans, veel minder vaak, mijn laatste 911 heeft ook even in de hens gestaan toen er een slang niet goed was vastgezet bij een reparatie).
25 nov 2012 15:26
ChrisGT schreef:Ronaldo schreef:ChrisGT schreef:Bijzonder, maar misschien dat er nog wat te leren valt. Is het met een dergelijke auto wel verstandig om stapvoets file te rijden gedurende een langere tijd?
Volgens mij moet elke auto die voor consumenten te koop is dat kunnen.
Zo niet, dan is het rotzooi..
Maar het is zo dat niet elke auto die door consumenten kan worden gekocht geschikt is voor alle rij-omstandigheden, bijvoorbeeld met je 600pk achterwiel aangedreven ferrari over ijzige wegen gaan rijden (zonder spikes
).
Voor extreme situaties heb je deels gelijk. Er zijn namelijk wel mensen die met 600pk op de achterwielen kunnen rijden op ijzige wegen.
Maar een uurtje filerijden..? Heb dat nog nooit voorbij zien komen bij try before you die..
25 nov 2012 16:06
Als de ideeen op zijn kan het nog wel eens een onderwerp zijn voor try before you die, filerijden in een Ferrari of lamborghini
26 nov 2012 17:47
Devils son schreef:VAG kan inmiddels beschikken over de gehele know how van Porsche, dus ik denk dat over een paar jaar geen nieuwe R8 of Lamborghini meer af zal fikken
nope, dan gevoelige IMS Lager ze
26 nov 2012 18:31
schoft
27 nov 2012 17:28
mark986 schreef:Devils son schreef:VAG kan inmiddels beschikken over de gehele know how van Porsche, dus ik denk dat over een paar jaar geen nieuwe R8 of Lamborghini meer af zal fikken
nope, dan gevoelige IMS Lager ze
Hij is wel leuk!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.