Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
22 nov 2012 16:36
Ik heb het geld bij mekaar om eindelijk mijn kinderdroom in vervulling te laten gaan.
Ben nu van plan om een Boxster 986 te gaan kopen.
Ik heb al veel knopen door kunnen hakken mbt. kleur ed, ja, dat valt allemaal nog niet mee.
Hoor alleen van de 1 dat ik het beste een handgeschakelde kan kopen, van een ander dan weer dat een automaat (tiptronic) de enige echte zou zijn.
Op de een of andere manier heb ik, misschien ouderwets .... een komisch gevoel bij een automaat.
(iets voor als ik echt oud ben
)
Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van toch een automaat t.o.v een handbak ?
Waar moet ik verder op letten bij aanschaf ?
Hoor van velen dat de km. stand niet echt van betekenis zou zijn.
22 nov 2012 16:52
handschakelde versie geeft je meer rijplezier! kilomterstand zegt niet altijd alles. Er zijn exemplaren met 200k op de teller die "gezonder" zijn dan exemplaren met 100k er op. proefrit maken, historie nagaan, en akktje uiteraard bij concrete interesse. zijn de standaard tips ;-
22 nov 2012 16:58
Als je hem als dagelijkse auto gaan gebruiken zou ik een tiptronic adviseren. De koppeling op een Porsche kan wel erg vermoeiend zijn in de dageljkse files. Als het een speeltje is, zou ik een handbak adviseren. Maar dat gezegd, je moet vooral ook kijken naar je eigen rijstijl...ben je een racer of een cruiser?
22 nov 2012 21:11
Ik neem aan dat je ook nog wat geld achter de hand hebt voor onvoorziene uitgaven!!!???? Is maar een tip, hoop dat het niet nodig is maar kan wel ooit van pas komen...
22 nov 2012 21:13
Bij deze vraag is er maar een juist antwoord hier tref je zoveel mensen aan dus ook zoveel meningen. Zelf met beiden modellen testrijden en je eigen voorkeur laten gelden. Want de luie mensen onder ons roepen tip en de actievere mensen zeggen handgeschakeld.
22 nov 2012 21:20
Tiptronic geeft veel meer rijplezier! Ervaar het zelf...
22 nov 2012 21:26
Handbak, lekker werken.
23 nov 2012 9:54
ik zeg tiptronic. rijd meer ontspannen en voor de wat langere mensen (1.85 of langer) rijd het prettiger als je niet elke keer hoeft te koppelen. die "onzin" van sportief rijden geloof ik niet zo . zeker niet voor de openbare weg. is allemaal beetje overdreven. en tiptronic kun je ook op het stuur schakelen.
nou laat maar komen al het commentaar
23 nov 2012 10:11
redriver schreef:ik zeg tiptronic. rijd meer ontspannen en voor de wat langere mensen (1.85 of langer) rijd het prettiger als je niet elke keer hoeft te koppelen. die "onzin" van sportief rijden geloof ik niet zo . zeker niet voor de openbare weg. is allemaal beetje overdreven. en tiptronic kun je ook op het stuur schakelen.
nou laat maar komen al het commentaar
Dit is dus precies wat ik bedoelde.
Ik weet het echt niet.
Ga in de loop van volgende week wat testritjes maken met beide varianten.
Hoop dat het dan iets duidelijker voor me gaat worden.
Schakelen op het stuur is natuurlijk wel stoer
23 nov 2012 10:25
pitch-putt schreef:Ga in de loop van volgende week wat testritjes maken met beide varianten
Denk dat dat de beste optie is...
23 nov 2012 10:39
Ja, denk ik ook.
Ik zal mijn bevindingen tzt. hier delen,ok ?
23 nov 2012 18:19
Een 964 of 993 zou ik alleen handgeschakeld willen, bij een 986, 996 of 997 zou ik eerder voor tiptronic gaan. Lijkt mij beter passen bij de luxe die deze auto's bieden tov. de luchtkoelers.
23 nov 2012 18:23
Retep schreef:Een 964 of 993 zou ik alleen handgeschakeld willen, bij een 986, 996 of 997 zou ik eerder voor tiptronic gaan. Lijkt mij beter passen bij de luxe die deze auto's bieden tov. de luchtkoelers.
Kun je dit nader toelichen aub ???
klinkt voor mij als abracadabra,sorry
23 nov 2012 18:41
Deze modellen rijden als een Toyota, dus zou men sneller kunnen kiezen voor een tip (borring)
23 nov 2012 19:11
heb 2 boxster 986 gehad en allebei handgeschakeld.
Vind een handbak in een boxster wel passen, zodra je naar een S zou gaan kan je overwegen van een tip te nemen.
Is hééél veel over geschreven maar jij bent diegene die er mee gaat rijden!!!! Dus ben je een toch wel vinnige en er een sportieve rijstijl op nahoudende chauffeur???? Dan handbak!! Eerder een nog sportieve maar meer relaxe chauffeur die het "cruisen" etc eigenlijk fijner vind dan op scherp te rijden??? tiptronic!
23 nov 2012 20:26
Gewoon met beide rijden, want wat anderen er van vinden is niet zo belangrijk.
Bij een cabriolet past vaak wel een automaat. Bij een sportauto is een handbak het meest passend. Ik zie de Boxster meer als cabriolet dan als een echte sportauto. Maar gevoelsmatig zou ik dus wel een handbak nemen. Maar ik zou dan ook geen Boxster nemen... (niets mis mee, maar voor mij is de Boxster te soft).
23 nov 2012 20:58
Devils son schreef:
(niets mis mee, maar voor mij is de Boxster te soft).
Ja,ik snap het wel,en had ook liever een 911 gekocht.
Moet je alleen wel de centen voor hebben
23 nov 2012 21:04
Ik wilde alleen maar aangeven hoe ik er in sta en dat is dat mijn mening eigenlijk niet zo relevant is, want ik hoor helemaal niet bij de doelgroep.
Als geld een belangrijk issue is: tiptronics zijn doorgaans in aanschaf een stuk voordeliger.
24 nov 2012 0:12
Devils son schreef:
Als geld een belangrijk issue is: tipt
ronics zijn doorgaans in aanschaf een stuk voordeliger.
Daar gaat het eigenlijk niet zo zeer om.
Ik heb gewoon een bedrag in mijn hoofd dat ik max. Uit wil geven.
Of de 1 of de ander wat goedkoper is speelt geen grote rol.
24 nov 2012 10:54
Heb met beiden gereden toen ik aan het rondkijken was, en ik vond de 2.5 met tiptronic wel erg traag aanvoelen. De 2.7 met manuele bak voelde heel wat beter aan.
Dus ik kan Mark ergens wel volgen dat je minstens een S (3.2) wil hebben als je van de automaat wil genieten.
24 nov 2012 11:09
Geplaatst: 24 nov 2012 9:54
Re: Boxster 986 handgeschakeld of automata tiptronic
Heb met beiden gereden toen ik aan het rondkijken was, en ik vond de 2.5 met tiptronic wel erg traag aanvoelen. De 2.7 met manuele bak voelde heel wat beter aan.
Dus ik kan Mark ergens wel volgen dat je minstens een S (3.2) wil hebben als je van de automaat wil genieten.
Of je haalt hem uit de aut en zet hem in de 1
02 jun 2019 17:56
Weet iemand wat voor automaat "bak" de tip van een Boxster is?
(soort van VW DSG of ?)
03 jun 2019 6:15
Gewoon een aut met koppelomvormer in 986 en 987.
Latere modellen kregen pdk met dubbele koppeling.
03 jun 2019 11:24
Ik heb de handbak, toch het ultieme rijden... en maar 1225KG.
Echter als mijn Box een Tip was, had ik hem zeker niet laten staan.
03 jun 2019 12:04
is zeer persoonlijk dat zie je wel aan alle reacties.
Ik zeg; zelf rijden en testen. Als je denkt dat je iets gevonden hebt dan een AKK inplannen en dan pas verder gaan met de koop van de wagen.
Suc6 met het proefrijden