Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
16 dec 2012 11:29
Ik heb begrepen dat de BPM regels miv 1 jan 2013 gaan wijzigen, alleen nog maar BPM betalen over de CO2 uitstoot. Dat moet betekenen dat we geen BPM meer gaan betalen over accessoires. Elke uitvoering gaat dezelfde BPM betalen. Dit moet voor Porsches veel gaan schelen.....of begrijp ik nu iets niet.
16 dec 2012 11:44
Die link had ik ook al gevonden. Dan kan je dus concluderen dat op alle accessoires geen BPM meer zit en dus goedkoper moeten worden.
Waarom zegt mijn gevoel nu wat anders......
16 dec 2012 12:14
Is het niet zoals het spreekwoord klinkt, of je nu door de kat of de hond wordt gebeten
16 dec 2012 12:15
Linksom of rechtsom, wagens blijven een melkkoe.
16 dec 2012 12:18
Ik kan het ook niet anders lezen. tabel met grenswaarden en tabel met tarieven per CO2 gram. hele (catalogus)waarde van de auto komt niet meer terug. Kan die 11,1% echter niet zo snel plaatsen, volgens mij heb ik voor mijn auto veel meer betaald, maar is mogelijk op basis van oudere tarieven.
16 dec 2012 12:35
Die 11% is maar een deel van de bpm, de rest was in 2012 al co2 afhankelijk. In 2013 wordt het dus volledig co2 afhankelijk.
16 dec 2012 13:18
Peter 993 schreef: In 2013 wordt het dus volledig co2 afhankelijk.
... dus LPG inbouwen voor de RDW keuring -
en er daarna weer uit rukken
16 dec 2012 14:15
Gewoon op iedere auto een paar electromotoren toevoegen en een accu, zodat je kortstondig puur op electriciteit kan rijden...
16 dec 2012 14:25
Peter 993 schreef:Ik heb begrepen dat de BPM regels miv 1 jan 2013 gaan wijzigen, alleen nog maar BPM betalen over de CO2 uitstoot. Dat moet betekenen dat we geen BPM meer gaan betalen over accessoires. Elke uitvoering gaat dezelfde BPM betalen. Dit moet voor Porsches veel gaan schelen.....of begrijp ik nu iets niet.
Hoe je het wendt of keert, regels veranderen in dit land alleen maar als het meer op gaat leveren (voor de schatkist)
Dus als "veel schelen", meer betalen is begrijpt je het goed
16 dec 2012 14:39
hallo ik wil mn 997 volgend jaar op kenteken zetten of doe ik er goed aan om het dit jaar nogte doen
16 dec 2012 14:54
Als richtlijn voor berekening BPM 2012 kan je
deze link gebruiken voor berekening BPM 2013
deze link
16 dec 2012 15:01
Als het alleen over de CO2 waarde geheven gaat worden, dan ben je, denk ik, slecht uit met oudere porsches.
16 dec 2012 16:34
ver boven de 200 schreef:Als het alleen over de CO2 waarde geheven gaat worden, dan ben je, denk ik, slecht uit met oudere porsches.
Nee, want je mag de regeling gebruiken uit het jaar van eerste toelating icm afschrijvingstabel, dan wel tegenbewijsregeling.
16 dec 2012 16:56
scheelt volgens allemaal maar mij weinig ...
17 dec 2012 8:27
Zeker als PON tegelijk de eigen winstmarge verhoogt...
17 dec 2012 16:53
Heb ik ook al van BMW begrepen. De consumentenprijs blijft gelijk. Dus BPM korting gaat direct als extra winst naar de handel. Mooie milieu maatregel
18 dec 2012 4:29
Volgens mij betekent dat dan wel dat er meer onderhandelen mogelijk is bij aanschaf, dus uiteindelijk kan je als koper dan alsnog beter af zijn.
18 dec 2012 9:53
Volgens mij ontstaat nu de volgende situatie:
Boxster in Duitsland vanaf 48291 (19% BTW)
Boxster in NL vanaf 64434 (21% BTW)
Hier zit 16143 tussen. De BPM voor een Boxster in 2013 (192 gram co2) is 13321 euro. tel darabij op dat de accessoires in DL 13% goedkoper zijn dan in NL dan kan dat zomaar 4-5 K gaan schelen.
18 dec 2012 20:00
Ik weet niet zeker of alle winst naar de importeurs gaat. De auto's waren in Nederland samen met Denemarken de goedkoopste van Europa (bruto dan).
Als de importeurs meer gaan verdienen gaan de fabrikanten ongetwijfeld aan hun een hogere prijs berekenen.
We zullen zien wat de prijzen gaan doen en hopelijk worden auto's uit duitsland importeren goedkoper dan bij via de importeur. Indien dit zo is moet ik even gaan kijken of ik geen andere baan ga zoeken/creëren.
19 dec 2012 17:25
Peter 993 schreef:Volgens mij ontstaat nu de volgende situatie:
Boxster in Duitsland vanaf 48291 (19% BTW)
Boxster in NL vanaf 64434 (21% BTW)
Hier zit 16143 tussen. De BPM voor een Boxster in 2013 (192 gram co2) is 13321 euro. tel darabij op dat de accessoires in DL 13% goedkoper zijn dan in NL dan kan dat zomaar 4-5 K gaan schelen.
Ik kom op een heel ander rekensommetje voor een nieuw model (vanaf maart 2013) Cayman S met PDK (188 gr. Co2):
Importeren uit Duitsland €64118 + (188 * 148) = €91942
Nederland €84600
Alles inclusief BTW
Volgens mij maak je een rekenfoutje met de BPM. Moet zijn: €28416 (192*148)
althans volgens mij.
20 dec 2012 15:58
Volgens mij is dit een draadje voor de fiscalist. Kom er maar in fiscalist...
29 dec 2012 11:50
Wat betekenen de regels voor invoer van tweedehands auto's? Ik heb net een Belgie een dd BMW 320d gekocht (2003). Voor zover ik kan nagaan maakt het niet uit of ik dat nog in 2012 of in 2013 doe.
29 dec 2012 15:13
Frits77 schreef:Wat betekenen de regels voor invoer van tweedehands auto's? Ik heb net een Belgie een dd BMW 320d gekocht (2003). Voor zover ik kan nagaan maakt het niet uit of ik dat nog in 2012 of in 2013 doe.
In ieder geval niets ten nadele. Je mag kiezen welk regime je wil gebruiken. Nieuw, of regelgeving ten tijde van eerste toelating.
29 dec 2012 20:48
OK, volgens bpmcalculator op autoweek maakt het een paar tientjes uit of ik 31-12 of 03-01 invoer. Is dit de manier om het de aangifte te doen of zijn er andere opties?
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inghouders
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.