Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

http://www.imsporschesettlement.com/

18 jul 2013 9:03

http://www.imsporschesettlement.com/

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

18 jul 2013 9:15

If You are a Porsche Boxster or 911 Owner / Lessee You May Be Entitled to Settlement Benefits
Plaintiffs assert that the Intermediate Shaft (“IMS”) in the engine of the Porsche Boxster and Porsche 911, model years 2001 through 2005, is defective. An IMS failure can cause catastrophic engine failure which may result in repair bills costing thousands and thousands of dollars.
The Eisen v. Porsche Cars North America., Inc. class action lawsuit was filed to help current and prior Porsche owners and Porsche lessees obtain reimbursement for out-of-pocket monies spent on repairs caused by the defective IMS.
A settlement has been reached in this lawsuit and the attorney who represents the certified class of Porsche owners, Stephen M. Harris, worked hard to ensure that the terms of the settlement are highly beneficial to those affected by the IMS failures in the Porsche Boxster and Porsche 911, model years 2001 through 2005.
Porsche will be reimbursing current and prior Porsche owners and Porsche lessees who owned or leased a Porsche Boxster and Porsche 911, model years 2001 through 2005 and documented out-of-pocket money spent on repairs to the vehicle related to an IMS failure. The reimbursed amount will be adjusted based upon the number of miles the vehicle had at the time of repair.
The settlement of this lawsuit represents a wonderful result on behalf of Porsche owners, former owners and lessees who have had to pay out-of-pocket costs related to repairing or replacing an engine which sustained damage as a result of a defective IMS.

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

18 jul 2013 9:30

Kan wereldwijd nogal een impact hebben voor Porsche.

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

18 jul 2013 10:12

Goede beweging dit! Wereldwijd is enorm veel geld uitgegeven om deze problemen te verhelpen.
Zal er ook hulp zijn voor Porsche eigenaren die ernstige problemen hebben met motor door de (ook bij Porsche) bekende koelingsproblemen van het blok...? :popcorn:

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

18 jul 2013 21:10

Hoe werkt het dan? Pas als je kosten hebt gehad krijg je een vergoeding? Of kun je het ook preventief laten verhelpen? Of alleen in USA?

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

18 jul 2013 22:57

Ik gok zomaar, dat je EN dit EN dat EN zus EN zo EN hier EN daar EN EN EN EN moet hebben om in aanmerking te komen ;)

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

29 jul 2013 0:30

RS-R schreef:Kan wereldwijd nogal een impact hebben voor Porsche.


Als ik heel snel lees is het een schikking met de importeur in de VS. Tenzij je daar je auto gekocht hebt lijkt mij dat je niets te willen hebt in dezen.

Uitgaande daarvan lijkt mij dat het allemaal wel los loopt. Dan heb je het dus over eerste eigenaren bij wie dit probleem is opgetreden en die niet vielen binnen de eerdere coulanceregeling (want die was er in het verleden...). Dan is ook prima te begrijpen dat men deze schikking heeft willen accepteren.

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

29 jul 2013 9:21

Michiel911 schreef:Hoe werkt het dan? Pas als je kosten hebt gehad krijg je een vergoeding? Of kun je het ook preventief laten verhelpen? Of alleen in USA?

Je kunt het niet preventief laten verhelpen, alleen kosten worden gedekt als ze gemaakt zijn of moeten worden. Ik kan uit het verhaal niet opmaken dat het alleen voor USA geldt maar ik denk het wel. Maar goed, dan is zoiets in Europa ook te proberen natuurlijk dus als er 1 persoon hier ergens rondrijdt en er de moeite voor neemt dan zal het hier ook nog wel komen (mits de rechter anders beslist natuurlijk)

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 10:20

mbembe schreef:Ik kan uit het verhaal niet opmaken dat het alleen voor USA geldt


Ik haal dat uit de volgende passage:

The Eisen v. Porsche Cars North America., Inc. class action lawsuit

Kennelijk is de importeur gedagvaard, wat ook logisch is overigens. Ik neem aan dat er tussen de importeur en de fabriek ook wel afspraken zijn gemaakt, maar die komen niet naar buiten.

Wil je zoiets in NL dan moet je als eerste eigenaars jezelf gaan verenigen. Hoeveel eerste eigenaars zijn er die deze problemen gehad hebben en die destijds niet in aanmerking kwamen voor coulance? En hoeveel daarvan kun je traceren? Dan wil ik het nog niet eens gaan hebben over de overige lastige vragen.

Kortom, ik zou mijzelf niet rijk rekenen als ik een 996 NA had waarbij ik deze reparatie voor mijn kiezen had gekregen.

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 10:38

Niet rijk rekenen, maar als je ziet dat er een aantal mensen hier op het forum het hebben meegemaakt of iemand kennen dan moet er toch wel wat mensen bij elkaar te brengen zijn lijkt me zo.

Nog een vraag die jij wellicht kunt beantwoorden DS: zou je dit ook bij het Europese Gerechtshof neer kunnen leggen en dan bijv ook de Duitsers met deze problemen erbij kunnen betrekken? Zo heb je sneller een grotere groep en zijn de kosten wellicht ook behapbaar.

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 16:52

mbembe schreef:Niet rijk rekenen, maar als je ziet dat er een aantal mensen hier op het forum het hebben meegemaakt of iemand kennen dan moet er toch wel wat mensen bij elkaar te brengen zijn lijkt me zo.


Hoeveel van die mensen waren eerste eigenaar?

Nog een vraag die jij wellicht kunt beantwoorden DS: zou je dit ook bij het Europese Gerechtshof neer kunnen leggen en dan bijv ook de Duitsers met deze problemen erbij kunnen betrekken? Zo heb je sneller een grotere groep en zijn de kosten wellicht ook behapbaar.


Nee, je moet gewoon de lokale rechtsingangen gebruiken.

Als in Duitsland zoiets opgestart wordt en de zaak wordt daar gewonnen, dan is het misschien interessant om eens bij Pon te gaan polsen. Maar ik zie het niet zo snel gebeuren.

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 17:35

Devils son schreef:
mbembe schreef:Niet rijk rekenen, maar als je ziet dat er een aantal mensen hier op het forum het hebben meegemaakt of iemand kennen dan moet er toch wel wat mensen bij elkaar te brengen zijn lijkt me zo.


Hoeveel van die mensen waren eerste eigenaar?

Geen idee, maar elke auto heeft een eerste eigenaar dus wie weet. Daarbij zie ik nergens staan dat alleen de eerste eigenaar recht heeft op een evt vergoeding. Er staat 'current' en 'prior' owners maar volgens mij nergens dat het alleen voor de eerste eigenaar geldt of mis ik iets :scratch:

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 19:45

mbembe schreef:Geen idee, maar elke auto heeft een eerste eigenaar dus wie weet.


Die eerste eigenaar moet toch de schade hebben gehad.

Daarbij zie ik nergens staan dat alleen de eerste eigenaar recht heeft op een evt vergoeding. Er staat 'current' en 'prior' owners maar volgens mij nergens dat het alleen voor de eerste eigenaar geldt of mis ik iets :scratch:


Nou, het lijkt mij wel logisch dat de latere eigenaars niet zonder meer de importeur aan kunnen schrijven. Immers: zij hebben geen overeenkomst gesloten met de importeur.

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 20:09

'Logisch' is een aanname en het staat er niet. Importeur is verantwoordelijk voor alle geleverde auto's dus ook als je niet de eerste eigenaar bent. Als er een terugroepactie is van een bepaald merk/model dan maakt het ook niet uit of je de 20ste eigenaar bent of de 1ste.

Als dit stuk volledig is (dat kan ik niet bepalen maar het lijkt met alle voorwaarden gepubliceerd te zijn) dan geldt het voor eenieder die een factuur kan overleggen onafhankelijk van het feit of je de P nog bezit of inmiddels van de hand hebt gedaan. Bij de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de regeling staat niet genoemd dat je de 1ste eigenaar van de wagen moet zijn (geweest). En ook dat lijkt me logisch. Het is een fout en compenseert de gedupeerde, wie dat is en de hoeveelste eigenaar is hierbij niet van belang

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 22:45

mbembe schreef:Importeur is verantwoordelijk voor alle geleverde auto's dus ook als je niet de eerste eigenaar bent.


Ja en nee. Zijn aansprakelijkheid is zonder meer groter uit overeenkomst dan op grond van het in het verkeer brengen.

Als dit stuk volledig is (dat kan ik niet bepalen maar het lijkt met alle voorwaarden gepubliceerd te zijn) dan geldt het voor eenieder die een factuur kan overleggen onafhankelijk van het feit of je de P nog bezit of inmiddels van de hand hebt gedaan. Bij de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de regeling staat niet genoemd dat je de 1ste eigenaar van de wagen moet zijn (geweest). En ook dat lijkt me logisch. Het is een fout en compenseert de gedupeerde, wie dat is en de hoeveelste eigenaar is hierbij niet van belang


Dat ben ik niet met je eens en dat je de factuur moet overleggen lijkt toch te duiden op een eerste eigenaar.

Dat je de schade ook kan claimen nadat je de auto van de hand hebt gedaan is een ander verhaal. Natuurlijk kan dat!

Re: http://www.imsporschesettlement.com/

30 jul 2013 23:04

Ik bedoelde factuur van de reparatie van de moter
Plaats een reactie