18 jul 2013 9:15
If You are a Porsche Boxster or 911 Owner / Lessee You May Be Entitled to Settlement Benefits
Plaintiffs assert that the Intermediate Shaft (“IMS”) in the engine of the Porsche Boxster and Porsche 911, model years 2001 through 2005, is defective. An IMS failure can cause catastrophic engine failure which may result in repair bills costing thousands and thousands of dollars.
The Eisen v. Porsche Cars North America., Inc. class action lawsuit was filed to help current and prior Porsche owners and Porsche lessees obtain reimbursement for out-of-pocket monies spent on repairs caused by the defective IMS.
A settlement has been reached in this lawsuit and the attorney who represents the certified class of Porsche owners, Stephen M. Harris, worked hard to ensure that the terms of the settlement are highly beneficial to those affected by the IMS failures in the Porsche Boxster and Porsche 911, model years 2001 through 2005.
Porsche will be reimbursing current and prior Porsche owners and Porsche lessees who owned or leased a Porsche Boxster and Porsche 911, model years 2001 through 2005 and documented out-of-pocket money spent on repairs to the vehicle related to an IMS failure. The reimbursed amount will be adjusted based upon the number of miles the vehicle had at the time of repair.
The settlement of this lawsuit represents a wonderful result on behalf of Porsche owners, former owners and lessees who have had to pay out-of-pocket costs related to repairing or replacing an engine which sustained damage as a result of a defective IMS.
18 jul 2013 9:30
18 jul 2013 10:12
18 jul 2013 21:10
18 jul 2013 22:57
29 jul 2013 0:30
RS-R schreef:Kan wereldwijd nogal een impact hebben voor Porsche.
29 jul 2013 9:21
Michiel911 schreef:Hoe werkt het dan? Pas als je kosten hebt gehad krijg je een vergoeding? Of kun je het ook preventief laten verhelpen? Of alleen in USA?
30 jul 2013 10:20
mbembe schreef:Ik kan uit het verhaal niet opmaken dat het alleen voor USA geldt
30 jul 2013 10:38
30 jul 2013 16:52
mbembe schreef:Niet rijk rekenen, maar als je ziet dat er een aantal mensen hier op het forum het hebben meegemaakt of iemand kennen dan moet er toch wel wat mensen bij elkaar te brengen zijn lijkt me zo.
Nog een vraag die jij wellicht kunt beantwoorden DS: zou je dit ook bij het Europese Gerechtshof neer kunnen leggen en dan bijv ook de Duitsers met deze problemen erbij kunnen betrekken? Zo heb je sneller een grotere groep en zijn de kosten wellicht ook behapbaar.
30 jul 2013 17:35
Devils son schreef:mbembe schreef:Niet rijk rekenen, maar als je ziet dat er een aantal mensen hier op het forum het hebben meegemaakt of iemand kennen dan moet er toch wel wat mensen bij elkaar te brengen zijn lijkt me zo.
Hoeveel van die mensen waren eerste eigenaar?
30 jul 2013 19:45
mbembe schreef:Geen idee, maar elke auto heeft een eerste eigenaar dus wie weet.
Daarbij zie ik nergens staan dat alleen de eerste eigenaar recht heeft op een evt vergoeding. Er staat 'current' en 'prior' owners maar volgens mij nergens dat het alleen voor de eerste eigenaar geldt of mis ik iets
30 jul 2013 20:09
30 jul 2013 22:45
mbembe schreef:Importeur is verantwoordelijk voor alle geleverde auto's dus ook als je niet de eerste eigenaar bent.
Als dit stuk volledig is (dat kan ik niet bepalen maar het lijkt met alle voorwaarden gepubliceerd te zijn) dan geldt het voor eenieder die een factuur kan overleggen onafhankelijk van het feit of je de P nog bezit of inmiddels van de hand hebt gedaan. Bij de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de regeling staat niet genoemd dat je de 1ste eigenaar van de wagen moet zijn (geweest). En ook dat lijkt me logisch. Het is een fout en compenseert de gedupeerde, wie dat is en de hoeveelste eigenaar is hierbij niet van belang
30 jul 2013 23:04