Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

kots

07 sep 2013 19:30

onze kleinste (Merlijn,3 jaar ) heeft heel mijne auto (de E320 ...) ondergekotst, achterbank, zijn kinderstoeltje, passagierszetel, achterkant van mijn zetel, mijne nek ....
plezant is wa anders, gelukkig moest ik "maar" 15 km meer rijden voordat ik thuis was
(geen echt aangename 15 km als de kots zo in uwen t-shirt over uw rug naar beneden begingt te druipen....

hoe krijgt ge best die geur weg ????
(en nee, Mercedes verkopen is geen optie...)

Re: kots

07 sep 2013 19:35

Kan nu over leedvermaak beginnen, om foto's vragen...;-)
Ken de situatie, geen pretje (toen was ik het zelf na een avondje doorhalen).. Achteraf wel om te lachen.
Wat voor bekleding?
Ik ben toen op stof toch met een sopje en de waterstofzuiger aan de gang geweest...

07 sep 2013 19:43

't is (gelukkig) leder, maar vloerbekleding niet ....
da's een tapijt,
ik vermoed dat de geur daaruit komt ....

07 sep 2013 20:08

Gemalen koffie! Strooi gemalen koffie of de inhoud van een paar pads over de achterbank en laat het een tijdje zo liggen. De koffie absorbeert de stank als het ware. Daarna schoonzuigen met de stofzuiger en de lucht is verdwenen.

07 sep 2013 20:31

Ik heb een extractor waterstofzuiger. Google maar eens. Deze zijn perfect voor dit klusje. Vaak kun je deze huren bij een Boels, maar je mag ook bij mij langsrijden. Is wel in de regio den Bosch.

07 sep 2013 20:31

Goed schoonmaken en HEEEEL veel van dit spul gebruiken

Afbeelding

Mijn kinderen kotst me regelmaat in onze auto's, en met de spul van Meguairs is de reuk echt weg.

07 sep 2013 20:32

Remmel schreef:Gemalen koffie! Strooi gemalen koffie of de inhoud van een paar pads over de achterbank en laat het een tijdje zo liggen. De koffie absorbeert de stank als het ware. Daarna schoonzuigen met de stofzuiger en de lucht is verdwenen.

Mijn schoonmoeder zegt altijd bij vieze luchtjes....zet maar een bakje azijn neer, ruikt het morgen weer fris.......Heb het nooit geprobeerd....maar grootmoeders wijsheid, kost weinig en wie weet...?

07 sep 2013 20:51

Ojee oude herinneringen, ook meegemaakt met de kids :scratch:
Als het zonnetje erop staat kan het nog lekker meuren :oops:
Had een keer mijn Ford combi uitgeleend en ze hadden alles weer schoongemaakt :evil:
Tot dat ik mijn hand tussen de achterzitting deed om de bank plat te doen en de smurrie zat tussen mijn vingers :twisted:

07 sep 2013 20:55

De dames bij ons in het vliegtuig pakken ook direct een blik koffie en die zijn expert mag ik wel zeggen....vooral bij turbulentie :pale:

07 sep 2013 21:06

Inderdaad de oorzaak van de stank zo goed mogelijk wegnemen, gemalen koffie neerzetten en vervolgens de auto goed laten luchten met ramen open (als de omgeving dat toelaat...). Vooral dat luchten is super, want hoe langer de lucht in de auto blijft, hoe sterker deze wordt.

07 sep 2013 22:52

Als ik al die koffietips lees, krijg ik echt zo'n Enkhuizer almanak-moment. :mrgreen:

08 sep 2013 0:49

Ook eens gehad in de Peugeot van Jessica, matten gewoon in de wasmachine gedaan, drogen en klaar. Leer gewoon met een sopje en klaar.

08 sep 2013 8:12

Toen het serieus was bij ons heb ik de auto naar een detailer gebracht; niet enkel voor geur maar ook voor vlekken in tapijt.

Kinderen is een goede reden om altijd te kiezen voor leren bekleding.

Succes

10 sep 2013 12:23

First of all: gelukkig geen Porsche 'versaud'
Secondly, weer een extra argument ok altijd leer te nemen
Thirdly, lijkt op een goeie strategie om eindelijk die Merc in te ruilen. Eens kijken of ik mijn vrouw zo van een Twingo in een 968 krijg ;-)

06 aug 2014 15:07

Gisteren was het bij ons raak: bij 1 van de kids kwam er een ontbijtje naar buiten. :cry:
De tip van Klazien opgevolgd, dus nu ligt er een pak koffie op de achterbank:
Afbeelding

Gelukkig een huurauto en geen vlekken te zien op de bekleding (stof), wel zuur luchtje, vanavond eens kijken hoe het ruikt als we de koffie hebben gestofzuigd.

De weg die we reden was de A-397 van San Pedro (bij Marbella) naar Ronda. Schitterend bergop, om bergkammen heen etc. Helaas in de K(ots)ia Sportage minder fijn voor achterin bij de kids. Aanrader om een keer te doen met t elfje.

06 aug 2014 15:12

Zonde van de koffie....

06 aug 2014 15:26

Bakje met koffiedrab in de auto zetten. Koffie met heet water door filter jagen en koffiedrab in de auto zetten. Dag luchtjes.

06 aug 2014 15:46

Dat die koffie er zo niet vanaf valt... was de bank nog nat? :jump:

06 aug 2014 19:07

He, Pat69, dan was ik dat vandaag die je in een Opel Corsa toeterend inhaalde :D

Inderdaad prachtige weg om met P te rijden. Ronda zelf is ook erg mooi!
Kids bij ons hadden gelukkig nergens last van....
Succes met de geurtjes!

06 aug 2014 19:16

Als laatste indien nodig een ozongenerator huren en de auto een nacht met ozon erin laten staan, dan breekt ook stank volledig af.

06 aug 2014 19:36

Weet niet hoe Pat69 z'n Spaans is, maar als 'Ollander in Zuid Spanje een ozon-kanon huren lijkt mij een uitdaging :mrgreen:
Koffie werkt idd het beste: AMuS had onlangs een test van allerlei geurderdrijvers uit een potje, maar concludeerde dat niets aan koffie kon tippen.

08 aug 2014 19:48

Blijft een huurauto...
Zorg dat ie lekker fris ruikt bij inleveren en de huurder na jou kan verder aan de slag met de koffiebonen :mrgreen:

08 aug 2014 19:52

Mijn kinderen heeft al mijn leasers ten minste een maal onder gekotst. Na het schoonmaken gebruik ik altijd Meguiars Odor Eliminator. Werk als een bom.

08 aug 2014 20:06

Koffie werkt beter, aldus AMuS...

08 aug 2014 20:48

Koffieprut: geen koffie (truc heb ik (ook) geleerd van een stewardess :wink: ))
Plaats een reactie