Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
14 okt 2013 15:18
Stond vandaag weer eens in de file en heb toen maar eens goed na zitten denken over mijn mobiliteit.
Mijn huidige dd is een Audi A3 cabrio met 200+ pk en 350Nm koppel.
Zoals jullie weten heb ik mijn 993 Targa verkocht en deze had 285 pk.
Daarvoor had ik een Audi S4 met 343 pk, en een Elise met 325 pk.
Ik ben er dus aardig wat in pk’s op achteruit gegaan de afgelopen jaren.
Maar ik kan niet zeggen dat mijn rijplezier er minder op geworden is.
De Audi geeft mij rust als ik het nodig heb en een kick met de wind in mijn haar(wat ervan over is) als ik het wil.
Als je geen circuitracer bent en geen autobahnbomber, dus gewoon een auto hebt voor woon/werk en een beetje sportief gebruik in de schaarse vrije tijd, Hoeveel pk’s heb je dan eigenlijk nodig?
14 okt 2013 15:28
mss nog een keer lezen?
14 okt 2013 15:36
wolf zou zeggen " De prius is deze week in de aanbieding, grijp je kans"
nee, natuurlijk voor gewoon woon werk kun je volstaan met <100 pk. Maar op dit forum schrijven over het algemeen petrolheads die af en toe een snuifje gas geven. en dan zijn meer peekaa's toch wel lekker....
14 okt 2013 15:39
Rij graag V8 voor mijn DD's.
Rust bij alle snelheden, veel beter dan al die opgefokte 4 cilinder turbo downsize blokken.
Altijd (relatief) lage toerentallen, altijd bakken koppel beschikbaar.
14 okt 2013 15:41
koppel is wat je wilt hebben, pk's zijn leuk voor erbij
14 okt 2013 15:44
felix bahama 912 schreef:Rij graag V8 voor mijn DD's.
Rust bij alle snelheden, veel beter dan al die opgefokte 4 cilinder turbo downsize blokken.
Altijd (relatief) lage toerentallen, altijd bakken koppel beschikbaar.
Ben meer van de 6 cilinders, 8 is overkill
14 okt 2013 15:45
Hoe meer koppel en vermogen, hoe beter. Het gevoel altijd power achter de hand te hebben is verslavend.
14 okt 2013 15:49
Ik denk inderdaad dat je hier een punt hebt met die S4 had ik altijd zoveel achter de hand...............is inderdaad een verslaving.
Maar verslavingen zijn over het algemeen niet gezond toch?
14 okt 2013 15:51
outletvalve schreef: nee, natuurlijk voor gewoon woon werk kun je volstaan met <100 pk.
Ja, zeker in stadsverkeer (daar volstaat nog veel minder). Echter op de snelweg/b-wegen is het wel handig/veiliger om extra vermogen te hebben voor inhaalacties!
14 okt 2013 15:53
Het leuke aan een auto met minder vermogen is dat je vaker vol gas kunt geven en het ding eens lekker op toeren kunt jagen.
Naast de 928 heb ik dus volop fun in de MR2 Spyder met iets van 140-150pk (en slechts 950kg).
Met mijn zakelijke mobiel van 184pk kom ik ook al niets tekort.
14 okt 2013 15:59
Cazzo Super Veloce schreef:Ben meer van de 6 cilinders, 8 is overkill
6 cilinders zijn voor lui die het verbruik en koppel van een 8 cilinder niet aankunnen.....
14 okt 2013 16:03
Ach, mijn S4 (V8) en mijn V70R (2.5 turbo) zopen allebei 14 liter...
14 okt 2013 16:05
Mijn Pa, 71 jaar oud, rijd ook zo'n Volvo 5 cilinder turbo. I rest my case.
14 okt 2013 16:09
Mijn vorige hobbyauto was een Plmouth Roadrunner met 700PK en 870nM...
maar wij zieden altijd:
PK is voor de show, torque is for the go!
14 okt 2013 16:15
de Fiscalist schreef:koppel is wat je wilt hebben, pk's zijn leuk voor erbij
Koppel zegt meestal niets. Het gaat juist om vermogen.
14 okt 2013 16:17
Met die Roadrunner had je beide!
Haha Felix met je 8-cilinders
snap precies wat je bedoelt!
En ondertussen gassen met de 4-pitters 912 en Saab
14 okt 2013 16:25
felix bahama 912 schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Ben meer van de 6 cilinders, 8 is overkill
6 cilinders zijn voor lui die het verbruik en koppel van een 8 cilinder niet aankunnen.....
Zal t doorgeven aan Walter R.
14 okt 2013 16:29
felix bahama 912 schreef:Mijn Pa, 71 jaar oud, rijd ook zo'n Volvo 5 cilinder turbo. I rest my case.
The case being... Je Pa houdt van zuipen?
14 okt 2013 16:57
Hoe meer hoe beter, met de volgende kanttekening: Ik tuf nu dagelijks met de Targa naar Den Haag, maar daarvoor met een Volvo C70 T5. Had 230 pk op de voorwielen en die auto vloog werkelijk alle kanten op als je een beetje doortrapte. Met andere woorden, je moet dat grote vermogen wel kwijt kunnen...
14 okt 2013 18:01
thedutchguy schreef:.... Hoeveel pk’s heb je dan eigenlijk nodig?
De vraag van de TS is eenvoudig te beantwoorden met een wedervraag.."wat is de definitie van "nodig" "
14 okt 2013 20:00
Remmel schreef:Met die Roadrunner had je beide!
Haha Felix met je 8-cilinders
snap precies wat je bedoelt!
En ondertussen gassen met de 4-pitters 912 en Saab
De SAAB is voor de nanny en de 912....is een hele speciale!!
14 okt 2013 21:05
Mijn d.d. Heeft 190 pk en 424 nm koppel. Rijdt lekker i.c.m. De automaat.
Maar de beleving is 100% anders. Wanneer ik de kans krijg lekker met de 911 op pad!
14 okt 2013 21:20
Mijn d.d. heeft nu 335pk en 450Nm, van pk's en nm's kun je nooit genoeg hebben. Het liefst had ik een Veyron Super Sport als d.d., al woonde ik op Terschelling!
14 okt 2013 21:29
da's een goeie, wat is de definitie van nodig.
Enfin, ik kijk graag naar de verhouding gewicht/pk's. Maximaal 10 kg per pk om een beetje mee te kunnen komen.
Voor een auto waarbij comfort meespeelt, graag veel koppel!
Het is echter nooit genoeg, er moet wat te wensen over blijven
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.