Nog even terug komen op jou verhaal Jurgen.
Wij hebben van de organisatie duidelijke uitleg gehad wat betreft de rel om het strijkstok schandaal.
Nu blijkt alles heel erg mee te vallen en heeft de pers er weer een leuke draai aan gegeven.
De organisatie heeft eigenlijk niets verkeerds gedaan of iets wat niet wettelijk mag.
Ze hebben het alleen dom aangepakt.
De bewuste persoon waar het om gaat werkte meer dan fulltime aan Alpe d'HuZes en hij was de drive achter de organisatie en heeft destijds ook alle partijen bijeen gebracht en het mogelijk gemaakt dat dit evenement een succes werd.
Omdat hij daar fulltime (zo'n 70 uur per week) aan werkte is daar een vergoeding voor afgesproken.
In mijn ogen is dat ook redelijk gezien de hoeveelheid en aard van zijn werk.
Wat ze niet slim hebben gedaan is dit van tevoren kenbaar maken naar buiten toe.
En omdat het grootste speerpunt van de organisatie het uitdragen is dat er niets aan de strijkstok blijft zitten is het behoorlijk uit de hand gelopen toen naar buiten kwam dat deze persoon geld gekregen had. En ook de grootte van de vergoeding had wel wat lager gekund.
Maar als je bedenkt dat we de laatste jaren 100000000 binnen hebben gereden dan is het bedrag wat als vergoeding is gebruikt maar een schijntje van het totaal bedrag. Ik vind dat als je nu afhaakt als deelnemer of als donateur je er niet goed over nadenkt voor wie je het doet. Voor de organisatie?......of voor de kankerpatiënten die zonder dit geld mogelijk geen toekomst hebben?. En wie weet hebben we het zelf eerdaags nodig, er komen nog steeds elke dag mensen bij met kanker!!!
Ik heb er geen moment aan getwijfeld en blijf mijzelf volop geven en inzetten.
Niets is verplicht natuurlijk en ik ben blij met elke cent!!
Hopelijk is het nu duidelijk! Bedankt allemaal