Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Whatsapp

21 feb 2014 22:32

Is er hier nog iemand die zich druk maakt over de overname van Whatsapp door Facebook?

Zelf vandaag Telegram Messenger geinstalleerd om te kijken of dit een goed alternatief is. Eerste indruk is imo goed.

Re: Whatsapp

21 feb 2014 22:42

Ik zou niet weten waar ik mij druk om moet maken. WA functioneert, punt.

21 feb 2014 22:51

Zorgen maken??

Bedrijven /. Instanties die onze nummers/gegevens willen hebben beschikken daar vast al wel over of hebben zo mogelijk nog wel andere mogelijkheden deze te kopen.....

21 feb 2014 22:57

.... Nee ....

21 feb 2014 23:10

Prcs.....en je berichten worden op die andere apps ook wel gelezen door big brother.
Pas als het verplicht wordt om een gezichtsboek account te hebben ben ik weg.

21 feb 2014 23:15

Dat FB het overgenomen heeft heb ik eigenlijk weinig problemen mee.
Maar ik heb er wel beetje probleem mee dat het weer een Amerikaans bedrijf is.
Een Europese fb, emaildienst, ... zou echt gat in de markt zijn. Ik zou meteen overstappen.

21 feb 2014 23:23

Ik maak mij er zeker niet druk over. Ik denk dat het juist goed is dat het naar Facebook gaat. Die willen wel zo veel mogelijk van je weten, door meer gerichte reclame je voor te schotelen. Beter gerichte reclame dan advertenties die mij niets zeggen. We gaan steeds meer bestellen via het Internet en we worden steeds beter geïnformeerd over prijzen, product beoordelingen, beschikbaarheid etcetc. IK zeg prima zaak. :thumleft:

21 feb 2014 23:27

Heb een windows phone. Telegram is er nog niet voor windows. Wel bv Migram, maar dat heb ik nog niet aan het werk gekregen :(

En natuurlijk stap ik dan meteen over. Lijkt mij wel leuk dat fb zoveel geld heeft uitgegeven en dat dan over een half jaar nog maar de helft van de huidige wa gebruikers over is. Weet niet of je gegevens wel zo veilig zijn bij telegram, maar dan zijn die gegevens iig niet in handen van een en dezelfde onderneming...

21 feb 2014 23:45

Devils son schreef:Ik zou niet weten waar ik mij druk om moet maken. WA functioneert, punt.

Ja Ds, functioneert prima en heb het ook op de BB Z10. Maar als je ziet wat er in de algemene voorwaarden staat (zelfs toegang tot de camera en flits van je smartphone...) heb ik mijn bedenkingen mbt prive privacy enerzijds en corporate privacy anderzijds. Allicht is het wachten op een schandaal met bedrijfsspionage :?

21 feb 2014 23:56

Whatsapp staat al wel langer ter discussie. Zelf nooit problemen gemerkt met WA.

Whatsapp blijft er bij mij dus nog wel opstaan, maar kijk ondertussen wel verder..

21 feb 2014 23:59

99,9% van de mensen die overstappen: interessantdoenerij en kuddegedrag. Ik blijf lekker bij WA.

22 feb 2014 0:04

Ik coördineer de Buurt-Whatsapp. Inmiddels > 300 aanmeldingen.

22 feb 2014 0:07

barolo schreef:Ik maak mij er zeker niet druk over. Ik denk dat het juist goed is dat het naar Facebook gaat. Die willen wel zo veel mogelijk van je weten, door meer gerichte reclame je voor te schotelen. Beter gerichte reclame dan advertenties die mij niets zeggen. We gaan steeds meer bestellen via het Internet en we worden steeds beter geïnformeerd over prijzen, product beoordelingen, beschikbaarheid etcetc. IK zeg prima zaak. :thumleft:

Ik heb liever reclame die nergens op slaat, kan ik er ook niet door beïnvloed worden.
We zijn al materialistisch genoeg, ik wil niet dat ze nog meer gerichtere reclame kunnen geven waardoor ik nog meer de indruk krijg dat ik dat ene product nodig heb.

22 feb 2014 0:08

Is dit niet het porsche forum ? :scratch:

22 feb 2014 0:12

MS964 schreef:99,9% van de mensen die overstappen: interessantdoenerij en kuddegedrag. Ik blijf lekker bij WA.

Ben bang dat degenen die bij wa blijven de grootste kudde blijft...

22 feb 2014 0:12

Ik heb ondertussen een telegram accountje. En met mij de elite van pf zag ik :mrgreen:

22 feb 2014 0:14

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

denk dat die telegram gozers niet weten wat ze overkomt. toen ik die app downloade gisterenochtend had een van mijn contacten (lees 1) die app ook. Ik heb 1500 contacten in mijn telefoon. Ik keek nu net (na het berichtje van Maarten hierboven) en zag ineens iets van 70 contacten die vandaag 'gejoined' waren. Zal een druk dagje op de server zijn geweest :shock: :D

22 feb 2014 0:16

Het feit dat 1 organisatie zo makkelijk alle info van je heeft en daar ook nog iets mee wil doen, zint me niet. Tuurlijk komen ze wel aan de gegevens als ze die willen hebben maar door WhatsApp voor zo'n belachelijk bedrag over te nemen om makkelijk aan dit soort gegevens te komen zorgt ervoor dat ik per definitie in de weerstand kom en dus op zoek ga naar een alternatief
Laatst bijgewerkt door mbembe op 22 feb 2014 10:48, in totaal 1 keer bewerkt.

22 feb 2014 1:47

Geen alu-hoedje, maar dit is best een aardig boek
http://www.bol.com/nl/p/de-cirkel/9200000020683226/

22 feb 2014 5:24

Zolang je gebruik maakt van internet, mobile telefoon, en je pinpas is niets meer geheim.... dus of WA, FB of de Russen mijn info zien........So Be It....toch nix meer aan te doen.

22 feb 2014 10:20

Boxy&Boraman schreef: is niets meer geheim....

Probeer maar eens een weekje "off the grid" te zijn.

Da's moeilijker dan je denkt :wink:

22 feb 2014 11:42

Wat men niet heeft wordt niet gemischt ................. :mrgreen:

22 feb 2014 11:59

Boxy&Boraman schreef:Zolang je gebruik maakt van internet, mobile telefoon, en je pinpas is niets meer geheim.... dus of WA, FB of de Russen mijn info zien........So Be It....toch nix meer aan te doen.

Mobiele telefoon en pinpas gaat meestal niet verder dan je eigen land.
Maar het belangrijkste is eigenlijk vooral dat alles goed gecodeerd is.

22 feb 2014 12:21

dobbelsteen schreef:Dat FB het overgenomen heeft heb ik eigenlijk weinig problemen mee.
Maar ik heb er wel beetje probleem mee dat het weer een Amerikaans bedrijf is.
Een Europese fb, emaildienst, ... zou echt gat in de markt zijn. Ik zou meteen overstappen.

Hemlis is bezig een nieuwe dienst op te zetten. https://heml.is/ Interessant vind ik!
Gaat hier niet om een fb achtig iets maar gewoon een veilige WA variant.

22 feb 2014 12:49

Zo, whatsapp eruit, Telegram erin :twisted:
Plaats een reactie