Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
21 jun 2014 13:07
Heb na lang wikken en wegen dan toch maar mijn Boxster verkocht.
En gelukkig nog een redelijke prijs ervoor gekregen. Maar moest wel ff geduld hebben. De markt is slecht en de prijzen zijn om te janken. Na 5.5 mooie jaren met mijn Boxster tijd voor iets anders.
Omdat ik open rijen zo lekker vind gaat mijn voorkeur toch weer uit naar een Cabrio.
Nu ga ik voor een iets jongere 911 996. Liefst met 3.6 motor maar dat zit eigenlijk beetje boven budget.
Belangrijk is dat ik een goede zoek dus goed na laten kijken.
De Coupe heeft een mooiere daklijn dan de cabrio. We zullen zien wat het gaat worden.
Ga straks een proefrit maken met een cabrio. De motor heeft al wat dure reparaties gehad en dat spreekt mij wel aan. Ik heb mijn Boxster altijd in onderhoud gehad bij Koen Exclusief, geweldige service en vooral betrouwbaar en eerlijk. Hij (William) mag de opvolger ook voor mij na gaan kijken! Hem vertrouw ik!!
Wordt vervolgd!
21 jun 2014 14:37
Nu was jouw Boxster ook wel in een technische top toestand, voor zover ik begrijp.
Dus je mag dan zeker wel een redelijke prijs verwachten (en daaronder simpelweg de wagen niet weg doen).
Het mooiste zou zijn, een 996 in vergelijkende toestand terug te kopen.
En dat van die slechte markt werkt ook door bij de 996, dus dat scheelt dan weer in de aanschafprijs.
21 jun 2014 15:19
Ha Ber, ik ben benieuwd hoe je proefrit bevallen is! Vond je de km-stand geen hindernis, omdat die ongeveer gelijk ligt aan je Boxster?
22 jun 2014 7:11
Frans,
Klopt helemaal wat je zegt. Alleen loop ik al meer dan een jaar rond met de gedachten iets anders te kopen. Heb dat moment steeds uitgesteld omdat ik veel aan de Boxster heb gedaan en deze ook motorisch top was. Zelfs in deze staat is men niet bereid het bedrag te geven wat de auto waard is. Inruilen is huilen, en de tweede hands markt staat vol met Boxsters. Kopers ja maar voor een prijs tot Max 9k. Er worden al Boxsters verkocht rond de 7k en bij een garage ergens vanaf de 8k. Uiteindelijk een liefhebber gevonden die de waarde wel zag. Niet de prijs gekregen die ik in eerste instantie wilde hebben maar voldoende om de koop door te laten gaan. Langer wachten wilde ik niet! De 996 zal denk ik de aankomende jaren wel weer wat omhoog gaan als de economie aantrekt dus nu het moment om te kopen.
22 jun 2014 7:25
Jurgen,
Ik heb twee uur de auto mee gehad en ben weer onder de indruk van de prestaties. Waar ik even aan moet wennen is dat de achterkant van de wagen voelbaar is in vergelijking met de Boxster. Die lag wel naar vast op de weg. De 911 voel je wat meer werken in de bochten. Verder is het koetswerk als nieuw. Fris en erg schoon! Het interieur heeft hier en daar wat gebruik plekjes. Achterkant van de stoelen en wat plekjes op de deuren waar je hem open doet. Denk van ringen enz. De motor vind ik erg belangrijk. Wil niet weer snel in die hoge kosten komen. Deze motor heeft voor een groot deel al dezelfde reparaties gehad als de Boxster. En dat spreekt mij erg aan. Onlangs nog nieuwe koppeling, krukaskering en distributie ketting vervangen. Dus die paar plekjes in de wagen wegen wat minder zwaar. Daarnaast zit er ook een hardtop bij en krijgt hij nog een goede beurt. En William kent de wagen en kijkt hem volgende week nog een keer helemaal na. Daar ben ik dan zelf bij. Misschien ligt de prijs net iets boven een andere maar dat is niet zo erg als hij in goede conditie is. Ze worden al aangeboden rond de 15k maar die zijn vaak toch minder en vertrouw ik niet zo! Heb helaas net niet het budget voor een 3.6. Dat zou nog mooier zijn. Maar ben met een goede 3.4 al erg blij. En hij loopt erg goed vind ik. Km stand is wat hoger dat klopt. Maar met een motor in tip top conditie durf ik dat wel aan. Rij niet veel km's dus hard zal het niet gaan.
22 jun 2014 8:39
Leuk verslag.
996 is inderdaad top om in te tijden
Ik dacht altijd dat een distributieketting onderhoudsvrij was. Waarom is deze vervangen?
22 jun 2014 8:59
Is dat zo? Das mij niet Bekend. Bij mijn Boxster is er toen het blok open lag ook een nieuwe in gelegd. Kan nooit kwaad lijkt mij.
22 jun 2014 10:06
Je kan beter zeggen dat een ketting onderhoudsvrijer is, want alles is onderhevig aan slijtage.
Het zijn vaak de kettingspanners die voor problemen zorgen.
Ze kunnen de ketting niet meer goed onder spanning houden, waardoor hij gaat klapperen.
Zodra je hoort dat een ketting lawaai gaat maken, dan zal er z.s.m. actie ondernomen moeten worden.
Feit is wel dat een ketting makkelijk 3x zo lang als een riem moet mee kunnen gaan.
Wat betreft de toekomstige 996;
Laat je de zuigers nog vooraf controleren en na aankoop de nodige aanpassingen doen?
Je bent ongetwijfeld op de hoogte van de motorconstructie problemen van de 996 en dient daar extra alert op te zijn.
22 jun 2014 10:42
Frans,
Bedankt voor je reactie. Dat ga ik zeker doen en ben goed op de hoogte.
Nu is het wel zo dat bijna alle motoren (als ze stuk gaan) tussen de 50 en 120k stuk lopen. Deze heeft nu 178 gelopen.
Ik weet dat er een modificatie is voor de koelvloeistof waardoor het blok beter gekoeld wordt en zo de kans op problemen klein is.
Ook wordt hij volgende week door William (van Koen Exclusief) grondig nagekeken dus zal het ook duidelijk worden hoe de compressie ed is van de motor. Hij weet waar hij naar moet kijken
En met een goed onderhouden motor die elke keer eerst goed is warm gereden is 178 op de teller helemaal geen probleem.
Ber
22 jun 2014 11:09
Ber schreef:En met een goed onderhouden motor die elke keer eerst goed is warm gereden is 178 op de teller helemaal geen probleem.
Ber
Met een goed geconstrueerde motor moet dat ook geen probleem zijn, maar bij de 996 ligt dit net even anders.
Verder kan vaak een verandering van eigenaar en dus ook andere rijstijl, meer vergen van een motor.
Er staan inderdaad genoeg Porsches te koop met een hogere km stand.
Dit zijn echter naar mijn mening de dagelijkse lange(re) afstandsrijders en een motor heeft het juiste het meeste naar zijn zin op die lange afstanden.
Maar goed; het is geenszins mijn bedoeling je keuze te bekritiseren, maar je slechts erop te attenderen dat je extra voorzichtig moet zijn.
Zo te zien ben je dat al, dus ik wens je veel succes met de zoektocht naar een waardige opvolger.
22 jun 2014 12:02
Dank je wel Frans,
Wil nog even zeggen dat de historie bekend is en deze wagen tot 2007 bij onze buren heeft gereden.
En na mijn weten is dat zeker een voordeel gezien hoe zij de wagens bijhouden en rijden
Ber
22 jun 2014 12:45
Mijn werkgever heeft al diverse wagens in België gekocht, we hebben er ook een Belgische vestiging.
Daar zaten wagens bij die top waren, maar ook met verborgen gebreken.
Dus echt heel veel verschil was er niet, plus dat de wagens in België meer te lijden hebben, door in vergelijking het slechtere wegennet.
Wat je wel merkt in België, is dat zodra een wagen boven de 200.000 km heeft gedraaid, dat er dan zo goed als geen interesse voor is.
Terwijl hier juist een heel groot deel van de automarkt boven de 2 ton zit en gewoon nog hier verkocht wordt.
Het e.e.a. zal er ook mee te maken hebben, dat een autohandelaar in België verplicht is garantie te geven en er bij een hoger kilometrage meer risico is.
22 jun 2014 12:53
Ja die 200k grens is nog bij veel mensen een drempel. Komt denk ik nog van vroeger toen een motor na 200k echt op was. Ik merk het ook aan mijzelf namelijk, denk ook nog steeds zoals ik toen dacht. Maar de motoren zijn zo verbeterd dat ze met gemak een paar ton kunnen draaien mits je er goed mee omgaat.
Deze wagen heeft tot 2007 in Duitsland gereden
En daar gaan zo doorgaans goed met Auto's om en worden ze goed gebruikt op de wegen!
22 jun 2014 13:05
Ik was automatisch van de andere buren uitgegaan.
Onze oosterburen hebben sowieso al strengere eisen met de TÜV enzo.
22 jun 2014 13:09
Precies dus als ik alles op een rijtje zet dan heb ik goede hoop dat hier een goede motor in zit!!
We gaan het horen als ie nagekeken is.
22 jun 2014 13:36
Dat ding is nog geen uur de deur uit en je gaat alweer de volgende halen?
22 jun 2014 13:39
je kan op dit moment beter je geld direct weer uitgeven dan op de bank zetten
22 jun 2014 13:47
Ik weet niet wat sneller afschrijft. Geld op de bank of een 996 in de garage.
22 jun 2014 14:08
Begrijp je reactie niet Barolo.
Als je al een jaar geleden hebt beslist wat je wilt waarom zou je nu dan Wachten?
De Boxster is weg dus kan nu voor een andere gaan, das toch mooi!!
Ik weet wat ik wil en dan ga ik gelijk op zoek, dat klopt.
En deze wagen is wat ik in mijn hoofd heb, zwarte cabrio met een zwart interieur.
Motor heeft al paar belangrijke dure reparaties gehad dus die krijg ik niet meer!
En hij staat bij een betrouwbaar adres!
Risico's heb je altijd als je overstapt naar een andere wagen!!
Maar ik vindt je nog steeds een aardige vent hoor
Ber
22 jun 2014 17:52
En deze wagen is wat ik in mijn hoofd heb
Gefeliciteerd Ber, mooie bak
22 jun 2014 17:59
Dank je,
Maar ik heb nog niets beslist. Eerst de AKK afwachten
22 jun 2014 18:46
Zou het eigenlijk niet de moeite vinden, afgezien van meer vermogen..
Geen vooruitgang qua looks (spiegeleiern) wegligging, bouwjaar, kilometers, betrouwbaarheid of eventuele klassiekerstatus..
Om daar dan nog een klap geld bij te leggen in vergelijking met wat je had.
Maar ieder z'n ding!
22 jun 2014 19:59
Dat kan, maar zo zie ik het niet.
Voor mij is het een upgrade van de Boxster naar een 911.
En ik vind de spiegeleieren best mooi, de druppels vind ik persoonlijk niet mooier.
Daar komt nog eens bij dat ik mij aan een budget wil/moet houden. Anders kocht ik wel bijv een jongere Turbo!
Valt mij vaak op dat velen hier op het forum er altijd maar vanuit gaan dat iedereen bulkt van de centen.
Ik ben hier heel blij mee, en wat het rijden betreft, kan je zeggen dat daar echt wel een verschil in zit.
Voor mij een hele nieuwe wagen, ervaring en uitdaging!
Ber
22 jun 2014 20:05
Zo is het Ber
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.