Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

FLITS FLITS FLITS

12 aug 2014 14:49

Kreeg deze maand post van de dealer waar ik m'n Skoda heb gekocht. Met de leenauto die ik meekreeg tijdens een reparatie had ik te hard gereden...61 of zo ipv 50. 55 boete (incl admin kosten) + 5 euro admin kosten van de dealer :bang: (en nog eens BTW daarover).
Gisteren op de terugweg uit Dld was het weer raak. Mooi Duits vakantiesouvenir in het vooruitzicht: ongeveer 65 waar ik 50 mocht. Frontaal geflitst. Kort daarvoor was het van 100 naar 70 gegaan, maar bordje 50 heb ik blijkbaar gemist :roll:
Schade zal wel meevallen, tussen 20 en 30 euro.
En vandaag wederom fanmail, deze keer van PCA. Ik denk nog "leuk, wat zou het zijn?", maar helaas: weer een bon, voor de proefrit met de 991 Targa. 111 op de A2, trajectcontrole. 48 euro. NB: PCA rekent geen eigen administratiekosten, valt dus weer mee :thumleft:
Gelet op de rest van de rit met de Targa is 48 een mooi plengoffer :mrgreen:
Nu maar even een tijdje geen CJIB post meer...

Re: FLITS FLITS FLITS

12 aug 2014 15:06

Vraag een strippenkaart aan.
Misschien heb je dan de 11e keer gratis ;-)

12 aug 2014 15:21

Flitsmeister werkt (in NL) erg goed. Heeft me al heel wat boetes kunnen voorkomen.

12 aug 2014 15:53

Alleen gaat de prik er zo snel van uit je telefoon...

12 aug 2014 16:10

Autooplader :mrgreen:

1,30 euro via Ebay, bijv. micro USB:
link autolader

Stuk goedkoper dan die boetes.

Flitsmeister werkt in NL en Flitsnav in NL en BE.

Maar TS heeft de boetes opgelopen met geleende auto's en ook in DE... Moet zeggen dat ik in geleende auto's, bijv. bij beurt van auto, altijd de telefoonhouder meeneem. Niet om idioot te scheuren, maar gewoon voor de zekerheid. TS heeft ook geen belachelijke boetes.

12 aug 2014 17:10

Pacoloco schreef:Alleen gaat de prik er zo snel van uit je telefoon...

Als je flitsmeister aanzet, en dan je scherm uit, blijft ie gewoon werken! Ik liet hem in het begin ook 'branden' :mrgreen: , maar dan haal je België niet in één keer op-en-neer. Als je je scherm uitzet, lukt dat wél!
Je krijgt gewoon een geluidsmelding als je een controle nadert.

12 aug 2014 17:22

Ze zijn hier in de buurt ook aardig aan het controleren, zeker geld nodig :evil:

12 aug 2014 17:32

steef schreef:
Pacoloco schreef:Alleen gaat de prik er zo snel van uit je telefoon...

Als je flitsmeister aanzet, en dan je scherm uit, blijft ie gewoon werken! Ik liet hem in het begin ook 'branden' :mrgreen: , maar dan haal je België niet in één keer op-en-neer. Als je je scherm uitzet, lukt dat wél!
Je krijgt gewoon een geluidsmelding als je een controle nadert.

In de (eigen) auto zet je hem toch op de lader/carkit/cradle. Ik vind het juist wel handig om het scherm te kunnen zien.
Als ik uitstap zet ik hem uit. Ben nog nooit geflitst tijdens het lopen. :wink:

12 aug 2014 18:49

5 euro excl. btw aan administratiekosten voor de dealer? Lekkere klantenbinding hanteren ze daar zeg.

12 aug 2014 21:09

+ 1 - en dan zeker tov een klant die met het absolute topmodel van het merk in kwestie rijdt.

Ik hou niet van deze emoticon maar hier is hij op zijn plaats :ass:

13 aug 2014 1:42

Effe een stinger VIP aanschaffen werkt super :thumleft:

13 aug 2014 6:10

+ BTW.... Belasting op TOEGEVOEGDE WAARDE.... namelijk de bon doorsturen :lol:

13 aug 2014 7:32

blijft zonde... van je geld!

Ik kreeg er hier in Melbourne afgelopen week ook weer een; 46 gereden waar je 40 mag.
Je kent het wel, op een zaterdag van de ene kant naar de andere kant van de stad; het staat overal vol - een lange file, en dan is er na 3 kwartier net een gaatje zodat je denkt het verkeerslicht nog effe te kunnen halen.... en daar staat dan juist zo'n auto opgesteld. Eikels. Heeft dus ook weer niks met veiligheid van doen.
Ergste is nog dat deze onzin hier $185 (!!) en een strafpunt kost. ... en ik dacht dat NL erg was. :?

13 aug 2014 8:40

Post911 schreef:Effe een stinger VIP aanschaffen werkt super :thumleft:

Wat mag nu wel en wat niet :?:

13 aug 2014 8:46

Detectie via radar mag niet.
Dit kan de Stinger óók (hangt van de instelling af) maar de radardetectie van de Stinger is niet te detecteren door de politie.
Wel goed wegwerken want anders hang je bij een reguliere controle alsnog :?

13 aug 2014 9:24

2.2VTEC schreef:+ 1 - en dan zeker tov een klant die met het absolute topmodel van het merk in kwestie rijdt.

Ik hou niet van deze emoticon maar hier is hij op zijn plaats :ass:

Voor de goede orde: was niet de skoda dealer, maar de verkopende garage (Opel/chevy). Evengoed :ass:
@enguess: :mrgreen:

14 aug 2014 5:14

Remmel schreef:Detectie via radar mag niet.
Dit kan de Stinger óók (hangt van de instelling af) maar de radardetectie van de Stinger is niet te detecteren door de politie.
Wel goed wegwerken want anders hang je bij een reguliere controle alsnog :?

Goed wegwerken is niet nodig, ben afgelopen maand ook staande gehouden ivm verdijfingsvlak. Had de radar software op de stinger al gewist met een druk op de knop.
Agent heeft de stinger wel gezien en ik vertel netjes over mijn "rit administratie" systeem.

De agenten weten natuurlijk ook wel beter maar hij kon me niks maken.

De stinger kan dus op je eigen risico worden voorzien van de radar software. Zet je dit er op dan ben je strafbaar, heb je deze software niet dan is het gewoon een legaal systeem :thumleft:

Bij thuiskomst heb ik binnen 2 minuten de sotware weer geladen.

14 aug 2014 12:15

Werkt het ritregistratiesysteem van die Stinger ook makkelijk?
Mijn reden om er geen meer te kopen is dat ik met flitsmeister eigenlijk al twee jaar zo'n beetje bonnenvrij ben (af en toe een kleintje maar niks dat de hoge aanschaf van zo'n Stinger zou verklaren).

14 aug 2014 12:50

Je kan ook wat meer naar de verkeersborden kijken ipv dat schermpje, scheelt mij al jaren boetes. :wink:

14 aug 2014 15:46

Ach Franz je weet het toch, Harald kijkt meer naar zijn buurmeisje :shock:

14 aug 2014 18:24

Dan kan ie beter Titzmeister downloaden. :mrgreen:

14 aug 2014 20:09

:mrgreen: :mrgreen:

14 aug 2014 22:37

horn schreef:Werkt het ritregistratiesysteem van die Stinger ook makkelijk?
Mijn reden om er geen meer te kopen is dat ik met flitsmeister eigenlijk al twee jaar zo'n beetje bonnenvrij ben (af en toe een kleintje maar niks dat de hoge aanschaf van zo'n Stinger zou verklaren).

Werkt goed voor mobiele controles op snelwegen en vaste controles. Bij lokale controles met laser wat minder. Enige wat ik daarom overweeg is een lasershield. Die heb ik tot op heden 4 keer op tijd gezien, maar dat is een stuk lastiger dan die lompe camera's. Die zie je (overdag) meestal toch op tijd.
En in november begin december extra opletten. Dan gaan ze hun target, welke volgens eigen zeggen is afgeschaft, snel halen voor het einde van het jaar.

15 aug 2014 2:41

horn schreef:Werkt het ritregistratiesysteem van die Stinger ook makkelijk?

Ja het rit registratie systeem werkt heel simpel. Zodra je de auto start en dus ook het systeem wordt er gevraagd of het een werk of prive rit betreft.
Een druk op de knop en het systeem slaat alles op. Dit kun je te later ook op een usb stick laden en zo op je PC bekijken en desgewenst uitdraaien.

Rij al jaren met een stinger hiervoor had ik de DSI. Maar dit systeem pakt niet de nieuwe digitale snelheids camera's niet. Daarom overgestapt op de VIP met laser uitbreiding. Heb voor op de auto 2 laser sensors, zodra je wordt gelaserd krijg je melding en trekt de stinger een tijdelijk shield op van 3 tot 8 seconden allemaal zelf in te stellen. De Stinger heeft me al meerdere malen gered, vooral op wegen waar ik niet bekend was en waarbij ik plotselling 30 km te hard reed.. Meer info kun je vinden op de stinger site.
Plaats een reactie