Beste Porsche vrienden
Op de laatste dag van de herfstvakantie wist mijn vrouw mij te verrassen met de mededeling dat er wederom een kleine in de oven zit die weliswaar nog een tijdje moet rijzen maar uiteindelijk, net als de andere 3, welkom is in huize vruchtbaarheid. Voor de snelle rekenaars brengt dat de gezinssamenstelling op een onpraktische stand van een zestal leden.
Edoch.....
Los van alle vreugde die het met zich mee brengt lopen we wel tegen enkele praktische bezwaren aan. t.w.
1. Tijd vrij maken voor het zaakje toch maar eens door te laten knippen;
2. Group Buy in Pampers;
3. Verbouwing van de bovenverdieping;
4. Dagelijks vervoer.
Over punt 4 zou ik graag de kennis, kunde en expertise willen inzetten van het forum. Hoewel ik het vermoeden heb hier niet veel ervaringsdeskundigen te kunnen consulteren (want Porsches hebben nu eenmaal niet veel stoeltjes), zijn er wellicht wel meningen, ervaringen etc te vergaren die mij hierbij kunnen assisteren in het besluitvormingsproces.
Uiteraard heb ik zelf al wat voor werk gedaan en ben gaan zoeken op:
- Aantal stoelen: 6+
- Bouwjaar: 2007 en hoger
- Kilometerstand: max 120.000
- Interieur: Leder (uit praktisch oogpunt), Clima, Navi en Cruise. Voor de rest gebruik ik toch niks.
- Aantal PK's: 200+ (het mag nog wel een beetje van zijn plek af komen)
- Brandstof: Niet heel belangrijk, ben op dit moment een beetje een omslag rijder.
- Budget: tot 50K
Na mijn eerste zoek opdrachten begon ik echter zowat uitvalsverschijnselen te krijgen bij het zien van de horror die daar op mijn scherm geprojecteerd werd. Duidelijke zaak voor degenen die mij kennen, voor de anderen behoeft dat wellicht enige toelichting. Volgens mijn MBTI score ben ik een "snelle beslisser" dus bij het zien van de afgrijselijke modellen dacht ik direct aan echtscheiding of abortus. Na een kort moment van bezinning en een munt thee (whisky eigenlijk maar wie boeit dat wat) ben ik nog eens kritisch gaan kijken en zowaar vond ik een paar exemplaren die me misschien toch wel zouden kunnen bekoren.
Mijn short list tot dusver:
- Mercedes R, bij voorkeur de LANG
- Mercedes GL
- Audi Q7
Bij deze zoektocht in acht nemend, een redelijk deel van het aanbod staat op grijs kenteken, veel modellen zijn gewoon 5 zitters, voor een 6e en uit voorzorg 7e zitplaats moet men even verder klikken. Franse wagens die ik gezien heb kunnen mij echt niet bekoren, evenals Ford S-Max en de Italiaans/Amerikaans Lancia/Chrysler gebeuren. De typische gezins-bus look gaat 'm ook niet worden (Sharan, Vito en aanverwante artikelen) dus ik ben zeer benieuwd naar jullie input en onderbouwing.
Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door
Delnoy op 30 okt 2014 0:35, in totaal 1 keer bewerkt.