Mijn eerste "erbij" autootje was een Westfield SEi uit 1991. Groen met een gele neus, zoals een Lotus 7 er best uit mag zien. Heel erg veel lol van gehad in de drie jaar dat ik hem gehad heb. Ik miste wat comfort zoals deur, een dak etc.
In 2009 heb ik hem verkocht en vervolgens een 2004 Lotus Elise 111R gekocht. Zelf uit Engeland gehaald en die auto had ineens bijzonder veel luxe!! Elektrische ramen, airco, centrale vergrendeling op AB etc. Dus vanuit een Westfield naar een Elise is de Elise echt mega luxe!
Ik heb hem in de winter van 2011 naar 2012 zelf omgebouwd van RHD naar LHD. Dat deed de rij-ervaring heel veel goeds. Je zit toch beter op je plek links. Kunt het verkeer beter overzien en rijdt dus wat zekerder. Het is tenslotte een heel laag ding! Qua rijden is er maar weinig wat hetzelfde gevoel geeft. Anders dan misschien met een goede snelle kart de openbare weg op. je voelt alles in je stuur. Het balans is geweldig, hij remt fantastisch en de acceleratie....!
Wat hierboven al gezegd wordt, boven de 6300 tpm is waanzin!! Als je gewoon rijdt lijkt de motor bij 6300 toeren wel een beetje "op" te zijn, maar niets is minder waar, tot 8500 tpm door, zonder problemen en ohh wat is dat een gevoel!
Met een schuin oog altijd wel gekeken naar een 911 en dan een 993 of 964. Na vier jaar de elise te hebben gehad toch eens gaan kijken de Elise te koop gezet. Die ging voor een goede prijs weg en inmiddels een mooie 993 gekocht.
Ik mis beide eerdere speeltjes, maar de 911 is wel weer op een andere manier een fantastische auto. Ik zou dan ook niet weer terug willen ruilen.
Ohh en qua in en uitstappen.... Ja met het dak erop is het wel even een kunstje. Zeker als je wat langer bent.
Succes met de keuze!!