Momenteel geen Baustelle daar. 'S ochtends en 's avonds kan het daar prima. Hoge snelheden halen gaat eenvoudiger van Arnhem naar Oberhausen dan andersom. Het wegdek is dan beter en de flauwe bochten overzichtelijker. Ėn prima te doen met een 996, ik spreek uit ervaring zullen we maar zeggen.
Ligt wel aan het tijdstip, heel vroeg geen probleem, wat later veel te druk met o.a. vrachtverkeer. Mooiste tijd is zondagochtend rond 06.00u, zonder probleem ontspannen +300km/u naar Oberhausen en weer terug.
Ik kan mij van een paar jaar geleden nog herinneren dat niet ver van de nederlandse grens er borden stonden met 100km per uur. Vraag is eigenlijk; kan je er ononderbroken doorraggen of moet je net op snelheid, alweer in de ankers voor de volgende 5km 100km per uur, met gevaar van flitsende vrienden?
En kaart klopt net niet, geen baustelles aangegeven voor de A31 van Gronau naar Oberhaussen....toch een aantal baustelles daar, bovendien vorige week zondagmorgen was het zo druk dat je met 120-130 km/h in optocht moest rijden.
Kortom 'go with the flow'; rust voor mens en machine....
Om een keer te kijken hoe hard je Porsche gaat kan ik nog wel begrijpen. Maar echt lol haal ik daar persoonlijk niet uit. Ooit met m'n 350Z tegen de begrenzer aan gereden en toen had ik het wel gezien zo.
Toch leuk om even de top aan te tikken. Of het nu met de Porsche is of met de DD.
Ik doe het alleen als de weg, het verkeer en medepassagiers het toelaten en dan ook nog eens slechts voor een paar minuten max. Daarna weer op (adaptive) cruise control met verkeer mee. Is naast een stuk zuiniger ook nog eens een stuk relaxter en uiteindelijk maakt het in reistijd niets uit.
MickRS schreef:Jullie zullen het wel niet met mij eens zijn, maar of het nu mag of niet, 300 op de openbare weg is gewoon achterlijk!
Inderdaad!
Ik ben het niet met je eens. Heb 287 op de autobahn gereden op zondagochtend, met een aantal forumgekken. Ging zeer gedisciplineerd op de middelste van 3 banen zonder verkeer. Geen vuiltje aan de lucht. Moet je uiteraard niet op vrijdagmiddag rond 5 uur op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht doen.
Met het Porscheforum Autobahnrasen heb ik goede herinneringen aan de A57 richting Nijmegen op Zondagochtend. Enige frustratie was dat ik nog een paar keer ingehaald werd met 260 km/u op de teller Maar serieus, het is dan goed te doen en ik vind het daar prettiger rijden als van Arnhem richting Oberhausen.