Stel je zou 1 klassieke supersportwagen mogen kiezen -laten we zeggen van vóór 1970- waarin je zou mogen rondrijden: de prijs is geen enkele issue en ook met onderhoud(skosten) hoef je geen enkele rekening te houden, maar je moet er wel eentje kiezen... Eentje maar! Welke zou dat dan zijn?
Zou je bijvoorbeeld voor een Porsche 901 of 904 gaan? Voor een Lamborghini Miura? Of voor de platgetreden paden van een Aston Martin DB5, een Jaguar E-type, of een Mercedes 300SL Gullwing? Een Ferrari 250 SWB wellicht?
Ik besef dat dit geen gemakkelijke vraag is en dat er wellicht meer dan 1 klassieke supersportwagen je hart sneller laat slaan. Misschien heb je zelfs wel een top10-lijstje.
In dit topic móet je echter kiezen: je mág er niet meer dan 1 neerzetten...Natuurlijk heb ik me als Topic Starter ook geregeld afgevraagd wat voor mij de ultieme klassieke supersportwagen is. Ik heb natuurlijk mijn eigen 'dreamcar' gebouwd en verwezenlijkt, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de Porsche 356A Speedster níet mijn 'all time favourite' is!
Ja, ik weet 't, wie had dát gedacht???
Als ik één auto als mijn 'all time favourite' zou moeten kiezen is er eentje die met kop en schouders boven de rest uitsteekt en wellicht is deze keuze voor velen van jullie verrassend:
De De Tomaso Mangusta!Het maakt niet uit vanuit welke hoek je die auto bekijkt: hij is altijd spannend en evenwichtig.
Kun jij ook kiezen?
Welke auto is jouw absolute favoriet? Eentje maar!
Laatst bijgewerkt door
Black Betty op 09 okt 2015 15:53, in totaal 1 keer bewerkt.