Even wat minder gepost, maar ik ben er nog!
Ik ben erg gelukkig met mijn nieuwe witte 320i Touring met M-pakket. Maar ik mis de PK’s wel een beetje. Dus is het laatste idee om voor mijn vrouw een wat potentere auto te kopen die ik dan ook af en toe in de weekends meeneem. Ze heeft nu een Alfa Giuletta. Aangezien ze per se een kleine auto wil, ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een M135i of een 135i cabrio. Ik kijk met name in Duitsland, gezien het grotere aanbod daar.
Aangezien ik jullie mening waardeer en op waarde schat, wat overwegingen: de auto staat helaas wel zo’n drie keer per week op bij een treinstation geparkeerd, dus kan er wel een keer een krasje of butsje op komen. We hebben nog nooit een cabrio gehad, en de kap zal er maar af en toe af gaan verwacht ik. Wel vind ik de 1 cabrio wat meer onderscheidend ten opzichte van een dichte 1-serie, het ziet er gewoon geinig uit. De 135i cabrio heeft een zescilinder met 306 PK, en wij zijn nog lekker ouderwets van de handbakken. Ook in Duitsland is het aanbod, met deze eisen, trouwens zeer beperkt. Voor ca
27k (inc bpm) verwacht ik een 135i cabrio uit 2009 met circa 50k kms op kenteken te hebben. Eerlijk gezegd best oud, maar er zijn er niet veel jonger, met onze eisen. Maar omdat het een wat oudere auto is, komen er mogelijk wel iets meer onderhoudskosten. Minder ruimte in kofferbak maakt ons niet uit. Dan speelt ook nog de kleur een rol, het liefst een witte.
De M135i heeft 320 PK, en het is wel aardig dat het een M-BMW is, alhoewel geen M1 natuurlijk. Voor zo’n
32k kan ik er een uit 2013 met zo’n 40k kms op de teller op NL-kenteken krijgen. Eventueel gekocht via een Duitse BMW-dealer zelfs.
Voordelen en nadelen:
- M135i: meer en jonger aanbod
- M135i: meer pk, meer sportauto
- M135i: minder gevoelig voor lekkage of vandalisme
- 1 cabrio: ziet er bijzonderder uit en lekker motorgeluid ook beter hoorbaar
- De M van de M135i incl M-aanpassingen is fijn
- 1 cabrio: weinig aanbod
- 1 cabrio mogelijk niet verkrijgbaar in de kleur die we willen
- 1 cabrio: ouder, dus mogelijk meer onderhoud en minder modern
- 1 cabrio: voordeel van lagere aanschafprijs
Wat vinden jullie, moeten we voor de 135i cabrio gaan of voor de M135i? En zie ik nog iets over het hoofd?