Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 9:31

Ik zag in het topic van "boete in Italië" een doorschakeling naar de snelheidscontroles in Frankrijk.
Met het voorjaar en de zomer weer in het vizier is het misschien handig, dat de gendarmerie in Frankrijk ons niet in het (radar) vizier krijgt. Op de onderstaande website vind je eigenlijk alles wat je zou willen/moeten weten over snelheidscontroles in Frankrijk. Locaties van vaste radarpalen, trajectcontroles en wat al niet meer.
Wat betreft de marges wordt aangegeven, dat er bij de vaste radarpalen standaard 5 km in mindering wordt gebracht op de vastgestelde snelheid. Ja en dan blijft er soms een overschrijding van 1 km/u over. Wrang, maar wel consequent.

Inmiddels is er ook een nieuw type radar toegevoegd. De rijdende radar, niet te verwarren met ........! Dat is helemaal een listig ding. Want: geen aankondiging, burgerauto die met het verkeer mee rijdt, de bekeuring pas thuis op de mat. Je weet dus niet dat je geflitst bent. Enig voordeel is, dat er bij deze radar wat ruimere technische marges worden gehanteerd.
Bij snelheden tot 100 km/u 10 km. Dus je mag 50, vastgesteld wordt 58, blijft over 48, dus geen prent.
Bij snelheden boven de 100 km/u geldt een marge van 10%. Nou dat mag je dan zelf uitrekenen hoe hard je kunt rijden voordat je bij een rijdende radar aan de beurt bent.
En rijdende radar dekt de lading niet helemaal. Ze kunnen ook gewoon langs de kant van de weg staan. :D Of de marges dan hetzelfde zijn weet ik niet. Ik zou me kunnen voorstellen, dat de ruimere marges gelden voor de rijdende/dynamische controles, maar zeker weten doe ik het niet.

http://www.radars-auto.com

Doe er je voordeel mee.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 9:42

Voorlopig maar niet naar Frankrijk, mooi land, maar ja die Fransen. :|

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 11:21

Houd mij daar maar een beetje aan de snelheid geloof ik zo. Van het zomer kijken of het weer een paar weken prentvrij lukt.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 11:28

Ik ben in juli 2015 nog geflitst in Frankrijk. Leuk sturen over die glooiende heuvels en je mag er ook nog 110. Op het moment dat ik de paal zag staan was het al te laat, dus gewoon doorgereden. Ik hoopte dat, als de boete binnen kwam, er ook een foto bij zou zitten. Dan zou ik er tenminste nog een leuk aandenken aan overhouden. Tot op heden nog geen boete ontvangen, terwijl dat volgens de huidige verdragen best vlot moet kunnen gaan.

Rijdende radars waren er, naar mijn weten, altijd al in Frankrijk. Van die witte busjes met grote schermen, die flitsen soms ook al rijd je helemaal niet te hard. Dan controleren ze enkel je snelheid. In burger zal dan wel nieuw zijn. Doen ze dit ook op de peage?

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 11:50

submerged schreef:Voorlopig maar niet naar Frankrijk, mooi land, maar ja die Fransen. :|


Want je denkt dat het hier of in andere landen beter is geregeld?

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 11:55

ik zit geregeld in Frankrijk en het is met die mobiele burgerautos toch wel meer oppassen geblazen. Vorig jaar op vakantietraject (overdag) 3 boetes ervan gekregen.

Meestal rij ik s nachts in Frankrijk en dan heb je dat probleem niet. Overigens staan de vaste cameras meestal mooi aangekondigd.

Vind het nog steeds een leuk land om aan mooi tempo doort te rijden en je hebt er tenminste niet om de 5 voet wegenwerken zoals bij de Duitsers.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 12:48

Behalve de rijdende is er ook de vliegende radar. Helikopters die boven de weg vliegen en de snelheid in de gaten houden cq flitsen als er Ye hard gereden wordt.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 14:42

Thijsch schreef:
Rijdende radars waren er, naar mijn weten, altijd al in Frankrijk. Van die witte busjes met grote schermen, die flitsen soms ook al rijd je helemaal niet te hard. Dan controleren ze enkel je snelheid. In burger zal dan wel nieuw zijn. Doen ze dit ook op de peage?


Jazekers. Ze staan vaak bij de inritten voor of na viaducten. Die inritten worden voor de servicediensten gebruikt. Soms staan ze ook gewoon op een pechplaats naast de vluchtstrook.

De laserguns worden vanuit een stilstaande auto gebruikt of men staat met een lasergun met statief op een parkeerplaats waarvandaan ze mooi zicht hebben op het naderende verkeer.

Maar verder is het zo'n mooi land om te toeren :drive: :D

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 18:06

Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.

Werkt uiteraard niet bij rijdende/vliegende radars maar bij de rest wel :thumleft:

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 19:02

Ik heb ook nog wel wat liggen maar traject controle red je daar nooit mee

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 19:35

je ziet tegenwoordig onder elke routeverkeers bord aangegeven met je eigen kenteken erbij dat je te hard rijd in france,


eerste keer dacht ik hey 8) das mijn kenteken ook toevallig , toen las ik wat erbij stond en dacht asjemenou :shock:


struikrovers noemden ze het vroegahhhh :mrgreen:


.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 21:53

Om het helemaal compleet te maken hier nog een opname van de gendarmes in een rete snelle Megane. Zo werkt het in Frankrijk. Ze klokken met de laser een snodaard die 160 km/u rijdt en knetteren er zelf met 230 achteraan.... Wel even lekker geaccellereerd door de mannen. En ach, ik herken het wel :lol:

http://www.midilibre.fr/2016/04/21/narb ... 320625.php

Even iets naar beneden scrollen op de pagina en daar staat het filmpje.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

21 apr 2016 22:02

Slechts 1x een boete gehad in Frankrijk, € 90,00 en meteen aftikken, 2004.
Reed te snel op het Le Mans circuit, rij anders nooit te hard, houd er niet van.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

22 apr 2016 16:36

Wordt in Frankrijk altijd veel gecontroleerd; tussen Lille en Parijs minimaal altijd een keer met een laserpistool (los van de bekende vaste flitskast halverwege)

Re: Radarcontroles in Frankrijk

23 apr 2016 15:42

laseren. paar km voor de peage. 50 euro cash voor 20 te hard ofzo. geen bon natuurlijk.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

23 apr 2016 17:37

PTT schreef:Reed te snel op het Le Mans circuit, rij anders nooit te hard, houd er niet van.

Nee jij bent eigenlijk niet vooruit te branden in dat hok van je :mrgreen: :mrgreen:

Re: Radarcontroles in Frankrijk

23 apr 2016 22:14

Oppassen in Frankrijk inderdaad. Paar jaar geleden nog 2 keer naar zuid Spanje gereden met 160-180 km/u (via Le Mans Bordeaux Biaritz, rijdt lekker door) en geen enkel problem gehad. Laatste 2 jaren echter verschillende boetes gehad. Als je 500 km in F te hard rijdt heb je er gegerandeerd een, zoniet 2.

Had laatst 'geluk'. Ik blijf altijd onder de grens van +50 te hard op de autobaan. Stonden op een verre brug op autobaan in glooiend landschap te flitsen op een stuk waar 'tijdelijk' 110 stond. Bij de peage 2 km verderop aangehouden met de vraag of mijn zoon (16) kon rijden omdat het rijbewijs werd ingevorderd. Ze hadden me (na aftrek van marge) op 152 km/u geklokt. Bleek dat je in Frankrijk bij +40 je papier moet inleveren, had ik geen idee van.

Nee, hij kan niet rijden, enfin er werd 149 genoteerd, oef. Moest 90€ betalen, voor +8 km in bbk in NL laatst bijna 70€ moeten aftikken, geen vergelijk.

Ik heb t idee dat het boetesysteem vrij grof is met staffels van 45€, 90€ en lopen. Vooral de overgang van 90 naar lopen is nogal groot in mijn optiek.

Overigens, zorg dat je gepast cash op zak hebt. Het heeft mij eens ruim twee uur gekost om ergens aan gepast geld te komen. Ze nemen alleen exact gepast. In de middle of nowhere (80% van F) is een pin automaat niet gemakkelijk te vinden en als je er een vindt geeft ie geen 45€ ........

Re: Radarcontroles in Frankrijk

23 apr 2016 22:22

En die cash steken ze gewoon in hun eigen zak na de buit verdeeld te hebben :D

Re: Radarcontroles in Frankrijk

24 apr 2016 10:17

mbembe schreef:Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.

Werkt uiteraard niet bij rijdende/vliegende radars maar bij de rest wel :thumleft:

In België werkt het heel goed. Maar in Frankrijk is het sinds 2tal jaar iets anders nu.
Frankrijk wou coyote verbieden, dus heeft coyote iets kunnen regelen dat ze samenwerken.
Er worden nu niet meer specifiek flitspalen gemeld, maar wel risico zones.
Dus dat kunnen ook zones zijn waar helemaal geen flitspaal staat, maar dat de overheid toch wel vindt dat er best minder snel mag gereden worden.
Maar volgens wat ik toch begrepen heb, betekent dit dat sowieso elke flitspaal/mobiele zou moeten gemeld zijn dmv risico zones.
Anders zou het een beetje hypocriet zijn van de overheid, flitsen waar ze zelf niet vinden dat het een risico zone is ;) .
Het nadeel is wel dat er extreem veel risico zones zijn in F.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

25 apr 2016 16:54

Deze meneer dus rijbewijs en auto kwijt :idea: http://www.normandie-actu.fr/normandie-a-234-km-h-sur-l-autoroute-il-perd-son-permis-et-sa-voiture_198582

Re: Radarcontroles in Frankrijk

25 apr 2016 17:11

mbembe schreef:Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.


Ik heb het abonnement van Coyote niet verlengd, je kan er tenzij op de grote snelwegassen totaal niet op rekenen. Geeft ook veel 'fictieve' flitspalen aan aan stoplichten, max. toegestane snelheid is zeer inaccuraat - ik vind het na een jaar in gebruik een afrader dus.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

25 apr 2016 19:31

Kosten voor een boete op de Autoroutes: €90,00 bij een snelheid tussen 130 en 170km/h.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

01 mei 2016 14:09

2.2VTEC schreef:
mbembe schreef:Koop een coyote, werkt perfect in Belgie en Frankrijk en het spaart je een hoop geld uit.


Ik heb het abonnement van Coyote niet verlengd, je kan er tenzij op de grote snelwegassen totaal niet op rekenen. Geeft ook veel 'fictieve' flitspalen aan aan stoplichten, max. toegestane snelheid is zeer inaccuraat - ik vind het na een jaar in gebruik een afrader dus.

Dat is de eerste keer dat ik hiervan hoor. En ik heb heel veel vrienden/familie met coyote.
En zelf ook al jaren gebruikt.
Snelheden kloppen inderdaad soms niet meer, maar dat is omdat onze overheid de laatste tijd op enorm veel wegen de snelheid naar omlaag heeft gehaald.
En wat bedoel je met fictieve flitspalen? Ik heb nu nog nooit eentje tegengekomen die fout was van vaste, enkel als het een nieuw geplaatste flitspaal is, dan duurt het soms even tegen ze die als vast aanduiden ipv mobiel.

Het enige nadeel aan de coyote is dat hij best duur is. 14 euro per maand geloof ik. In het begin van de coyote was dit nog acceptabel, maar nu dat alle prijzen van telecom gedaald is, mag coyote ook wel eens volgen...

Re: Radarcontroles in Frankrijk

09 mei 2016 13:23

Dat men een marge aanhoudt om meetfouten op te vangen, betekent niet automatisch dan je dan zorgeloos die marge t.b.v. een meetfout extra harder kan rijden zonder een bon te krijgen...
De correctie gaat niet af van je werkelijke snelheid, maar van de meting (die dus af kan wijken van de werkelijke snelheid).

Ze trekken er 10 km/h correctie af, omdat een meting weleens 10 km/h fout (te hoog) zou kunnen zijn.
Dus als je 50 mag en werkelijk 57 rijdt, kan een meting best wel eens 65 aangeven; 10 d'r af - krijg je toch een bon voor 55 ...
Want als ze 65 meten en ook weten dat de meting max 10 af kan wijken, dan weten ze dat je in ieder geval; 55 hebt gereden.

Re: Radarcontroles in Frankrijk

09 mei 2016 16:23

In NL is de situatie als volgt, zal in het buitenland niet veel verschillen ...

Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:

bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.

Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.

Voorbeelden
Snelheid minder dan 100 km/u
Een automobilist rijdt volgens de meetapparatuur op een 80-km weg 87 km/u. De politie trekt hiervan 3 km. meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden? Dan kreeg hij geen bekeuring vanwege die ondergrens.
Snelheid vanaf 100 km/u
Bij een andere automobilist die op een 120-km weg rijdt, meet de apparatuur 128 km/u. De politie corrigeert de snelheidsmeting met 4 km (3% van 128). De automobilist wordt bekeurd voor 4 km te hard rijden.
Snelheid bij 130 km/u limiet
Een automobilist rijdt op een 130-km weg 136 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 5 km meetcorrectie af (3% van 136). Deze automobilist krijgt een bekeuring voor 1 km/u te hard rijden.
Plaats een reactie