Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Nieuwe garage voor de Porsche

12 sep 2016 8:36

Zo afgelopen weekend de oude garage (1950, asbest, 3*4 meter, halfsteens, geen verwarming, wel gas via een waterkraan!!!, en maar 220v afgebroken.

Ervoor in de plaats komt een nieuwe garage, geïsoleerd, 8,6*6,6meter, internet, airco, warm en koud stromend water, krachtstroom voor de compressor en evt brug en een zolder.

Heb op een foto een brug gezien welke in de vloer wegzakt, lijkt me wel wat, een verrijdbare brug anders ook wel. Iemand nog tips voor werkbanken en kasten? Zag een mooie werkbank van Beta met lucht en stroomaansluitingen.

Poort wordt 4 meter breed.

Iemand nog tips/ervaringen? Ik zoek met name mooie kasten, werkbank en een brug zoals deze: http://www.gammatradeusa.com/garage-beauty-contest-s/1831.htm

Re: Nieuwe garage voor de Porsche

12 sep 2016 10:02

Zoals je ongetwijfeld weet heeft dat meneer alles zelf gebouwd, maar ik heb zelf zeer goede ervaring met Datona. Ik heb hun RVS lijn bij mij thuis en ben daar zeer tevreden over. Ze voeren ook goedkopere lijnen dus mijn advise zou zijn een keertje bij ze langs gaan, dan kan je alles voelen.

Voor een schaarbrug moet je even contact opnemen met WillemB hier op het forum.

12 sep 2016 11:21

Ben ook aan't nadenken over een brug dus ik volg even. Ik zou opteren voor een 2-koloms brug omdat dan de onderkant ook vrij is en je kan hoger tillen. Staat wel altijd in de weg als ze niet gebruikt wordt natuurlijk. Nog in dubio dus.

Kastjes zoals hierboven getoond zou ik ook graag gehad hebben maar kosten imo een godsvermogen :cry:
Heb dan Ikea-kastjes gekocht en er stoere "garage-achtige" deurklinken opgezet...

Afbeelding

Dit was de eerste opstelling in de vorige garage, daarna zijn ze al eens verhuisd naar de bovenverdieping om als bureakasten gebruikt te worden, en momenteel staan ze in de nieuwe garage terug als would be garagekasten
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 12 sep 2016 11:31, in totaal 1 keer bewerkt.

12 sep 2016 11:29

Als je toch nog moet gaan bouwen: wellicht is een 1 koloms hefbrug iets :idea:

12 sep 2016 14:53

Of t non-plus-ultra: De 0-koloms brug. 4 kabeltjes aan t plafond :mrgreen:

12 sep 2016 15:59

In mijn vorige woning had ik een tweekoloms brug. (voor de slimmeriken onder ons, in de garage bij mijn vorige woning) Van Istobal, massief en zwaar oud apparaat welke perfect werkte, staat nu ergens in Afrika... :mrgreen:

Een-koloms lijkt me wel wat, of iets wat in de grond wegzakt. Dan zit ik niet zo met kabels in het plafond :D Alhoewel, per kabel ongeveer 500kg, 2 kabels per balk, balk max 1000kg tillen, misschien nog geen slecht idee, alhoewel het schommelen is natuurlijk niet handig.

12 sep 2016 17:56

Een echte held heeft natuurlijk een Stempelhefbrug

Afbeelding

12 sep 2016 17:59

Let op! Deze kavel dient door de koper professioneel gedemonteerd te worden. De kosten van schade ontstaan aan het pand als gevolg van nalatigheid of het onprofessioneel demonteren c.q. transporteren van het aangeschafte kavel zal op de koper worden verhaald, indien men de grondplaat erbij wenst,dient men het gat volledig te dichten en gelijk en glad met de rest van de vloer te maken.

Kan nog een duur brugje worden :roll: :wink:

EDIT zie nu pas dat het een veiling is uit 2014 :oops:

12 sep 2016 22:52

Ik weet een brug te koop. PB me even. Rotterdam Zuid.

12 sep 2016 23:49

zo,n stempel brug dinges heb je toch nog geen reet aan die verdwijnt toch niet helemaal in de grond

Afbeelding

breek je nog je flikker over die dingende altijd lovende vloer uit blijven steken :mrgreen:

en mij auto past er nog niet op :cry:

deze vind ik persoonlijk zelf het mooiste, gladvloers 8)

Afbeelding

daar past tenminste mijn auto ook op :mrgreen:

deze vd foto is voor vrachtauto's maar je hebt ze ook voor personen altoos, de officiële porsche dealer garage heeft ze :idea:

.

01 okt 2016 11:54

Die gelijkvloerse is prachtig. Nadeel is wel dat bv de waterkokers een en al plastic bodemplaten hebben. Als je je brandstof filter wilt vervangen moeten die platen er af en je versnellingsbak steun. Dan lijkt mij die steun onder je je wagen lelijk in de weg te zitten.

Heb zelf een schaar/poetsbrug. Nadeel ook van die is dat ik niet midden onder auto kan. Ik heb mijn brandstof filter bij een maat met een 2 kolommer moeten doen.

Die stempelhefbrug lijkt mij het summum. Geen kolommen waar je tegen aan loopt. Maar daar moet je wel serieuse constructieve verstevigingen in je vloer hebben.
Plaats een reactie