Mijn superbe slagschip wordt me te groot, ben dus driftig op zoek naar een opvolger. Nr. 1 (en 2, 3 en 4) op m'n verlanglijstje is nu (eindelijk) een Golf GTI.
Alternatieven (BMW 1, Mini, Mercedes) kunnen me niet bekoren, dus doe geen moeite (daar hebben we andere topics voor

).
Heb onlangs in een Golf 6 GTI gereden. Heerlijke motor, maar...ik vond de vering nogal stug

(je wordt ouder papa...). Beetje stevig hoort erbij, maar op klinkerwegen voelde ik elk hobbeltje (met 17" velgen, en gewoon onderstel), en vond hem ook op asfalt wat onrustig.
Dus op zoek naar een Golf VII met adaptief onderstel (DCC), in de hoop dat dat beter veert (De adaptieve dempers in de VI schijnen in comfort niet zoveel uit te maken).
Ik heb ook nog wel wat wensen: naast DCC ook Xenon en open dak, GTI ruitjesbekleding (geen leer), 5 deurs en bij voorkeur een donkere kleur. Die combinatie is zowel in NL als in DLD moeilijk te vinden, dus moet wat concessies doen. Oh ja, inruilen is ook handig, en dan wel een beetje gunstig. Op Gaspedaal is wel eea te vinden, maar dan ofwel teveel km, of geen inruil mogelijk.
Nu heb ik er 1 gevonden die aan de helft van de eisen voldoet: DCC, Xenon, Panodak....maar ook wit, 3-deurs en leer. Verdere voordelen: weinig km, staat bij VW dealer, redelijke inruil en als bonus ook nog Dynaudio (en nog wat speelgoed waar ik niet per se op zit te wachten). Prijs is OK, inruil moet nog wel wat omhoog.
Twijfels dus. Daarom hier maar eens advies gevraagd:
1) Heeft iemand ervaring met het rijcomfort van een Golf VII GTI, met of zonder DCC? Comfortabeler dan een Golf VI?
2) Ga ik spijt krijgen van het gebrek aan 2 deuren? (enige passagiers zijn mijn zoons, 15 en 11). Vind 5-deurs wel mooier.
3) Kleur is aan te passen. Wat zouden kosten van wrappen zijn? Rond de 1000 Euro?
3) Eigenlijk heb ik geen zin om m'n eigen auto zelf te verkopen. Inkoopsites bieden aanzienlijk minder dan de inruil, dus daar heb ik geen zin in. Maar zonder inruil is de keuze iets groter (en wordt importeren een optie). Wat is wijsheid?
4) Diefstalgevoeligheid: Bearlock en navilock een must? Betekent weer 1000 euri extra.
5) Andere tips?
6) Iemand interesse in een mooie Superb V6 combi?