Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 15:42

Vandaag fanmail van het CJIB te Leeuwarden gehad.
12 kilometer te hard (op rijksweg). Kosten: 91 euro voor de boete plus 9 euro administratiekosten :ass: Ik vind het niet in verhouding staan met de overtreding

Even foto opgezocht en wat blijkt ....... ik ben op de rijksweg A29 t.h.v. de Heinenoordtunnel geflitst. AAN DE VOORKANT dus naar mij toe :scratch:

geen flits gezien, wel de camera en auto maar dacht met een beetje remmen dat ik "na" de flitser wel onder 100 km/uur zou rijden


In Duitsland is dit standaard maar in Nederland had ik er nog nooit van gehoord. Is dit "normaal" aan het worden in Nederland of .... Wie o wie weet hier het fijne van?

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 15:48

Bij een mobiele controle al jaren ook van de voorzijde

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 15:53

Heb ik zeker tijden onder een steen geleefd want ik had er nog niet van gehoord. (was een mobiele flitser)

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 15:55

Ik dacht dat ook dit alleen met laser kon. Dank voor de waarschuwing.

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 15:59

Nee echt zelf pijnlijk ondervonden

Reed te hard om de weg bij snowplanet ijmuiden-amsterdam

En mijn stinger gaf ze aan dus ik rem af en kijk naar ze terwijl ze aan de linkerkant langs de weg staan

En Flits!!!! Hu wat uhH oh je mag hier maar 80 en geen 100

Ik had maar geminderd tot 100 en is misschien al 15 jaar terug

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 16:03

Die nieuwe palen (2015) flitsen ook niet meer. Snelheid wordt obv radar gemeten. En dat kan van twee kanten.

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 17:02

Ze flitsen nog wel maar met infrarood dus niet zichtbaar voor stervelingen als wij. Vandaar dat er nu ook vaker van voor wordt geflitst, je schrikt niet meer van een lichtflits.

Overigens kan tegenwoordig een rijontzegging krijgen als je met 50km/h+ wordt geflitst, dus ook zonder staande houding. Ze sturen een bestuurdersverklaring en als je die niet invult is de kentekenhouder aansprakelijk.

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 18:36

is al jaren zo. maar kennelijk weet niet iedereen dat. dus handig dat je het even vermeldt! :thumleft:

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 21:54

Alfred schreef:Vandaag fanmail van het CJIB te Leeuwarden gehad.
12 kilometer te hard (op rijksweg). Kosten: 91 euro voor de boete plus 9 euro administratiekosten :ass: Ik vind het niet in verhouding staan met de overtreding


Wacht ff. Je rijdt 12km te hard. Geijkt en na correctie. Dus 4 km correctie is alweer 16km te hard. Ook nog even je eigen je tellerafwijking van iets van 8km, dus op je teller zeker 20km te hard. :idea: En dan roepen dat je het niet in verhouding vindt staan...? :scratch:

Iets van wie zijn billen brandt... Niet zeuren over die 100€! :idea:

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 22:02

Natuurlijk zijn de boetes hier te hoog.

Ter vergelijking, in Frankrijk op de tolweg, 169 na correctie waar 130 is toegestaan kost ook 90 EUR.

Maar ik zou er idd niet over gaan m.... hier. ;-)

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

01 apr 2017 22:43

Jaren geleden in mijn woonplaats ook van voren geflitst. Lange straat met om de 500m een flitspaal. De ene keer op het bibsje gericht, de andere keer op het front. Altijd een verrassing; nix nieuws dus.

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

02 apr 2017 11:19

Ik ben ook een keer, jáááren geleden, van voren 'geflitst'. Ging toen om -na correctie- 6 km/uur te hard.

Ben toen in beroep gegaan. Onder andere met als argument dat men mij het keuringsrapport van het flitsapparaat niet wilde toesturen (daar trapte een rechter toen nog wel eens in; tegenwoordig -geloof ik- niet meer). Een andere argument dat ik aanvoerde was het (met voeten treden van het) 'gelijkheidsbeginsel' waarbij ik aanvoerde dat je best van voren mag flitsen, maar dat je de overtreder dan wel moet aanhouden, anders was (en is) er naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


En aangezien op snelheid controleren een 'veiligheidscontrole' is, wordt op deze wijze de categorie verkeersdeelnemers die nota bene het zwakst is en waarvoor de overtreding de grootste gevolgen heeft bevoordeeld.

De kantonrechter in Maastricht, waar die zaak toen diende, was week gevoelig voor dat argument en heeft mij in het gelijk gesteld. Ik hoefde de bekeuring niet te betalen...

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

02 apr 2017 12:23

En de reiskosten naar Maastricht ook nog kunnen declareren?

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

02 apr 2017 17:40

Nee, wel de vervoerskosten van Abcoude naar Maastricht v.v. met het openbaar vervoer 2de klas...

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

02 apr 2017 17:42

Jaaaaaaren geleden reed je met 200kmu in nog geen 10uur naar de cote dazur. De paar flitsen in Lyon hoorde je ook nooit iets van. Tja, die goeie ouwe tijd. ;-)

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

02 apr 2017 20:48

Black Betty schreef: naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


Dit is toch een legitiem argument dacht ik? In België zou het eigenlijk moeten geldig zijn als argument, maar aangezien zoiets nog nooit in de krant is gekomen denk ik dat er ofwel niemand dat geprobeerd heeft, of dat de rechter dat eigenlijk gewoon van de tafel veegt.

MickRS schreef:Wacht ff. Je rijdt 12km te hard. Geijkt en na correctie. Dus 4 km correctie is alweer 16km te hard. Ook nog even je eigen je tellerafwijking van iets van 8km, dus op je teller zeker 20km te hard. :idea: En dan roepen dat je het niet in verhouding vindt staan...? :scratch:

Wat maakt de tellerafwijking uit? Ik rij met de gedachte van zoveel afwijking is er, dus moet ik zoveel er boven rijden zodat ik de maximumsnelheid haal.
De meesten weten wel hoeveel afwijking ze hebben en ze rijden er ook wel naar denk ik.

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

02 apr 2017 21:31

In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

15km/u te hard in een 50km zone ( buiten de bebouwde kom)

Kost 'maar' € 25,-, vanavond met een glimlach op mijn gezicht overgemaakt


70682

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 9:16

haha, mooi lijstje erom en ophangen. :mrgreen:

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 9:28

Black Betty schreef:Ik ben ook een keer, jáááren geleden, van voren 'geflitst'. Ging toen om -na correctie- 6 km/uur te hard.

Ben toen in beroep gegaan. Onder andere met als argument dat men mij het keuringsrapport van het flitsapparaat niet wilde toesturen (daar trapte een rechter toen nog wel eens in; tegenwoordig -geloof ik- niet meer). Een andere argument dat ik aanvoerde was het (met voeten treden van het) 'gelijkheidsbeginsel' waarbij ik aanvoerde dat je best van voren mag flitsen, maar dat je de overtreder dan wel moet aanhouden, anders was (en is) er naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


En aangezien op snelheid controleren een 'veiligheidscontrole' is, wordt op deze wijze de categorie verkeersdeelnemers die nota bene het zwakst is en waarvoor de overtreding de grootste gevolgen heeft bevoordeeld.

De kantonrechter in Maastricht, waar die zaak toen diende, was week gevoelig voor dat argument en heeft mij in het gelijk gesteld. Ik hoefde de bekeuring niet te betalen...


Jammer, ik had je als rechter nog een extra boete gegeven voor het onnodig belasten van het rechtssysteem :salut:

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 11:48

+1....en reiskosten op de koop toe. Was als een cynische vraag bedoeld.

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 12:20

Alfred996MKII schreef:In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

:mrgreen: :cheesy:

Kreeg ooit een foto van voren geflitst in Duitsland terwijl ik in mijn eentje heel enthousiast aan het zingen was... :lol:

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 12:53

horn schreef:
Alfred996MKII schreef:In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

:mrgreen: :cheesy:

Kreeg ooit een foto van voren geflitst in Duitsland terwijl ik in mijn eentje heel enthousiast aan het zingen was... :lol:

Geen geld voor zulke leuke fotos's :thumleft: :thumleft:

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 13:30

Alfred996MKII schreef:In Duitsland krijg je gelijk bij de bekeuring een uitgebreide foto reportage.

15km/u te hard in een 50km zone ( buiten de bebouwde kom)

Kost 'maar' € 25,-, vanavond met een glimlach op mijn gezicht overgemaakt


70682


heb ik 1.5 jaar geleden ook gehad. heb bezwaar aangetekend dat ik niet wist wie die man achter het stuur was. nooit meer iets van gehoord :cheers:

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 15:59

Cazzo Super Veloce schreef:
Black Betty schreef:Ik ben ook een keer, jáááren geleden, van voren 'geflitst'. Ging toen om -na correctie- 6 km/uur te hard.

Ben toen in beroep gegaan. Onder andere met als argument dat men mij het keuringsrapport van het flitsapparaat niet wilde toesturen (daar trapte een rechter toen nog wel eens in; tegenwoordig -geloof ik- niet meer). Een andere argument dat ik aanvoerde was het (met voeten treden van het) 'gelijkheidsbeginsel' waarbij ik aanvoerde dat je best van voren mag flitsen, maar dat je de overtreder dan wel moet aanhouden, anders was (en is) er naar mijn mening ongeoorloofd verschil tussen automobilisten en motorrijders. Die laatste categorie wordt ook steeds groter (zeker sinds die driewielige motorfietsen die je met autorijbewijs mag rijden). Die hebben echter geen kenteken aan de voorkant en kunnen in die gevallen dus ongestraft te hard rijden. Als je van voren flitst, kun je (moet je?) iedereen die een overtreding maakt wel staande houden; doe je dat niet, bevoordeel je een categorie verkeersdeelnemers onrechtmatig en onevenredig (of je benadeelt een categorie; het is maar hoe je het bekijkt).


En aangezien op snelheid controleren een 'veiligheidscontrole' is, wordt op deze wijze de categorie verkeersdeelnemers die nota bene het zwakst is en waarvoor de overtreding de grootste gevolgen heeft bevoordeeld.

De kantonrechter in Maastricht, waar die zaak toen diende, was week gevoelig voor dat argument en heeft mij in het gelijk gesteld. Ik hoefde de bekeuring niet te betalen...


Jammer, ik had je als rechter nog een extra boete gegeven voor het onnodig belasten van het rechtssysteem :salut:


Ik heb geen bezwaar tegen een bekeuring en als ik te hard heb gereden en geflitst ben, betaal ik die bekeuring altijd... Terecht en correct bekeurd? Niet zeuren en gewoon betalen...
Als ik -en ik bekijk het dan juridisch (dat krijg je als je jurist bent 8) ) - echter van mening ben dat een bekeuring niet terecht is, of incorrect tot stand is gekomen (de politie kan/mag naar mijn mening niet overal zomaar mee wegkomen), wil ik hier wel tegen ageren. Als ik ongelijk krijg, so be it: dan betaal ik de bekeuring (en komen de reiskosten naar en van het gerechtsgebouw gewoon voor eigen rekening).

Zo heb ik onlangs een bekende geholpen bij zijn bezwaar tegen een bekeuring: hij wilde de kerstboom naar de gemeentewerf brengen, had speciaal daarvoor een imperial op z'n auto gemonteerd, de kerstboom erop gelegd en hij had deze met 4 sjorbanden vastgesjord. Zo is hij zo'n 500 meter vanaf zijn huis naar de gemeentewerf gereden en de laatste 250 meter reed er een politieauto achter hem. Die reed achter hem de gemeentewerf op en de agenten gaven die kennis een bekeuring van € 370,00 omdat zijn lading niet was afgedekt met een net...

In bezwaar gegaan en de OvJ bleef bij diens standpunt dat de bekeuring terecht was gegeven. Toen in beroep gegaan (en de € 370,00 maar ter zekerstelling betaald) en de zaak bepleit voor de kantonrechter in Utrecht. Resultaat: bekeuring hoefde niet te worden betaald en zowel ik als de kennis kregen een reiskostenvergoeding toegekend.

Re: Let op: tegenwoordig flitsen ze ook "naar je toe"

03 apr 2017 16:13

Wat was er onterecht en incorrect aan de (snelheids-)bekeuring dan?

Overigens eens dat een bekeuring voor het ontbreken van een net op een verder goed bevestigde kerstboom kul is.
Plaats een reactie