Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

nieuw wegenbelasting systeem

27 apr 2017 8:00

Als het goed is krijgen we en nieuw wegenbelasting systeem, of dat gunstig uitvalt voor onze bolide 's is nog maar de vraag?

En wat gaan ze doen met de oldtimers van 40jaar en de overgangs regeling ?

Elke paar jaar wat anders........

groeten

Hubertus
Laatst bijgewerkt door black-993 op 30 apr 2017 9:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: nieuw wegenbelastig systeem

27 apr 2017 8:20

Heb ik net een lichtere auto gekocht om WB te besparen, komen ze hiermee :mad:

27 apr 2017 8:33

Is er een linkje?

27 apr 2017 8:41

Verplaatst naar Discussie Overige Zaken :idea:

27 apr 2017 11:01

Mooi he. Ze zoeken een systeem wat afhankelijk van hoeveel je rijdt en hoe vervuilend je auto is. Euh wegenbelasting omlaag en brandstof omhoog. Maar dat willen ze niet want dan gaat een deel van die opbrengst naar de omliggende landen waar dan meer getankt gaat worden.

27 apr 2017 11:13

Octaaf schreef:Ze zoeken een systeem wat afhankelijk van hoeveel je rijdt

Benieuwd hoe ze dat gaan meten en ermee rekening gaan houden dat ik de meeste kilometers met de P in het buitenland rijd.

27 apr 2017 11:20

Heb ook het eea vernomen, we wachten het af.
Wat mij een probleem lijkt is de controle en registratie, enorm fraude gevoelig :oops:
Jan Modaal die alles netjes betaald is natuurlijk geen probleem.
Hoe is het met de landen om ons heen, wat hanteren zij :?:
Voor de rest zal het wel "broekzak vestzak" worden, betalen moeten we toch :scratch:
Hoorde ik nu ook dat ze streven naar 2025 alle auto's elektrisch :(
Dat zal wel opgerekt worden en mogen wij dan blijven rijden :?:

27 apr 2017 11:36

Heb je het kilometrage en het gem. wegenbelasting bedrag gezien waar ze van uit gaan?.................. 11000 km?.......450 euro? ........iedereen gaat meer betalen!
Plan is trouwens totaal niet uitgewerkt want hoe zit dat dan als je een "milieuvriendelijke auto rijdt?
Als dat niets meer uitmaakt, zal het aantal goedkope stinkbakken weer toenemen en schiet ook deze maatregel zijn doel totaal voorbij! :bang:

27 apr 2017 11:48

1) Het gaat zeker niet goedkoper worden
2) Onderschat nooit de creativiteit van politici om met een nieuwe belasting te komen. De schoorsteen moet roken voor hun hobby projectjes. :pale:
3) Wij sukkels betalen gewoon zonder veel te morren.

27 apr 2017 12:01

Dit dus. En het ALLERBELANGRIJKSTE punt: je krijgt straks een kastje in de auto waarmee de overheid je 24/7 kan volgen. En dus ook kan bepalen hoe hard je rijdt.......

27 apr 2017 12:50

Mooie typo in de titel: belastig :-)

27 apr 2017 13:26

@Maarten. 24/7 gevolgd word je nu toch al door je telefoon. Het zal er inderdaad aankomen in nieuwe auto's zit het geloof ik al van die kastjes die bij een ongeluk automatisch gaan bellen en je positie doorgeven.

George Orwell was een optimist!

27 apr 2017 14:32

Met de huidige privacy wetgeving, ook een linkse hobby, maak ik me voorlopig totaal geen zorgen :salut:

27 apr 2017 15:02

Was gisteren op het nieuws, ik heb nog steeds last van buikkrampen van het lachen.
In het vraaggesprek haalde de beste man al gelijk aan, dat ze niet wisten in wat voor een vat ze het goede plan moesten gieten.
Een kastje in de auto en al dat soort dingen werd al lastig i.v.m. de privacy wetgeving en de rest leek al vrij veel op rekeningrijden.
Hij wist totaal niets te noemen om dat plan te verwezenlijken, waardoor je je mag afvragen waarom ze nu weer met zo'n onzinnig en onhaalbaar plan op de proppen komen.
Misschien tactisch bedoeld om straks te kunnen verwerpen bij het vormen van een formatie, als de tegenpartij hetzelfde doet (oftewel ruilhandel), wie zal het zeggen.

Degenen die veel kilometers rijden betalen al meer belasting (die in de benzine zit verwerkt) en andersom hetzelfde; wie minder rijdt betaald minder.
Zo'n systeem is er dus eigenlijk al en is vrij waterdicht, met wat over de grens tankers na dan.
Het is zelfs zo variabel dat iemand met een zuinigere wagen minder belasting betaald bij een gelijk aantal afgelegde kilometers als iemand die in een slurper rijdt.
Zelfs buitenlanders die hier werken en in een buitenlands gekentekende wagen rijden, ontkomen er niet aan, iedereen moet een keer tanken.

27 apr 2017 15:08

Driver4S schreef:@Maarten. 24/7 gevolgd word je nu toch al door je telefoon. Het zal er inderdaad aankomen in nieuwe auto's zit het geloof ik al van die kastjes die bij een ongeluk automatisch gaan bellen en je positie doorgeven.

George Orwell was een optimist!

Behalve als je 15.000 kilo coke binnen haalt...dan leg je je enkelbandje gewoon op t nachtkastje :)

27 apr 2017 15:56

ik monteer dat kastje dan ook meteen op m'n nachtkastje (bij de muur) :mrgreen:

27 apr 2017 17:10

Frans D schreef:Was gisteren op het nieuws, ik heb nog steeds last van buikkrampen van het lachen.
In het vraaggesprek haalde de beste man al gelijk aan, dat ze niet wisten in wat voor een vat ze het goede plan moesten gieten.

Had jij nou ook dat je op een gegeven moment dacht dat die man blind of minstens zeer slechtziend is? De manier waarop hij keek deed me erg aan Godfried Bomans denken, maar dan met gewone bril ipv zonnebril. Echt een enorm mediatalent en daarmee ook wel weer aandoenlijk. Toch? :res:

Verder geloof ik best dat we in Nederland over alle auto's gemeten gemiddeld 11.000 km per jaar rijden en darvoor gemiddeld €450 betalen. Dat zijn vrij eenvoudige rekensommetjes waar ik betreffende meneer wel toe in staat acht. 8)
Totmbo rijdt nog geen 3.000 km per jaar en ik zo'n 13.000 dus samen gaan we er op vooruit! :wink:

Ach weet je, we gaan het wel zien. Voorlopig zijn het plannetjes en voor het zo ver is moet er nog een hoop werk verzet worden.

27 apr 2017 17:41

ze doen graag moeilijk in DH is gewoon simpel de wegenbelasting in de benzine verrekenen
dus wie veel rijdt betaald meer als degene die weinig rijdt :popcorn:

27 apr 2017 17:53

Super idee, gelijk invoeren.

ps. ik woon 10 kilometer van de duitse grens en werk er 3 kilometer vandaan

27 apr 2017 20:16

jij als goed nederlandse burger tankt dan toch gewoon in nederland :mrgreen:

27 apr 2017 21:06

thedutchguy schreef:Heb je het kilometrage en het gem. wegenbelasting bedrag gezien waar ze van uit gaan?.................. 11000 km?.......450 euro? ........iedereen gaat meer betalen!

Ik betaal nu € 1836,- per jaar voor zegge 25.000 km

27 apr 2017 22:06

porschenot schreef:jij als goed nederlandse burger tankt dan toch gewoon in nederland :mrgreen:

Natuurlijk zou ik dit doen, als ik hier ook 102 zou kunnen kopen. Ik moet echt al mijn best doen om ergens een tankstation met 98 te vinden.

28 apr 2017 14:40

Olaf schreef:Ik betaal nu € 1836,- per jaar voor zegge 25.000 km

Met hoeveel auto's? Ik betaalde tot voor kort hetzelfde, maar dan voor 12000km. Met 3 voertuigen.

28 apr 2017 18:29

.. da's maar voor 1 auto :wink:

Maar zelfs voor die andere auto's werkt het voor mij beter uit :popcorn:

28 apr 2017 18:44

Frans D schreef:Degenen die veel kilometers rijden betalen al meer belasting (die in de benzine zit verwerkt) en andersom hetzelfde; wie minder rijdt betaald minder.
Zo'n systeem is er dus eigenlijk al en is vrij waterdicht, met wat over de grens tankers na dan.
Het is zelfs zo variabel dat iemand met een zuinigere wagen minder belasting betaald bij een gelijk aantal afgelegde kilometers als iemand die in een slurper rijdt.
Zelfs buitenlanders die hier werken en in een buitenlands gekentekende wagen rijden, ontkomen er niet aan, iedereen moet een keer tanken.

Ik weet niet hoe het precies zit in Nederland, maar in België doet de zware belasting van een vervuilendere motor al die belasting door tanken teniet.
Een 1.6tdi'tje mag al héééél veel kilometers doen vooraleer die meer belasting heeft betaald vooraleer een 5liter nog maar 1 kilometer heeft gereden.
Plaats een reactie