Wassen: Dodo Juice met 3 emmers incl grid guards. (1 met water shampoo, 1 met alleen schoon water en 1 voor de wielen waar je uiteraard een andere handschoen voor gebruikt. Heb ook een kwast om tussen de boutgaten te komen), goede wasmitt(handschoen van Gyeon en micro doek van Gyeon om te drogen) Voor het afdrogen spuit ik paneel voor paneel in met spraywax en droog dan de auto paneel voor paneel af. Spuit je dus op een natte auto die schoon is! Geeft nog een extra boost voor je harde wax.
Wax: goede carnaubasawax. Kan verschillende merken zijn. Vind harde wax prettiger(gebruik ook Dojo Juice)
Binnenkant: sopje met all purpose cleaner van Poorboys (geen cockpitspray. vet, glimmend en ranzig spul)
Leer: cleaner en conditioner van Meguiars
Softtop: RaggTopp. Zit een cleaner in en een bus op te impregneren (1x per jaar)
Wielen: GEEN velgenreiniger. Wel wielwax van Poorboys. (paar x per jaar) Gewoon bijhouden met goede shampoo.
Banden: Naturallook van Poorboys. Kun je ook kunstofdelen mee doen
Motorruim: kun je eventueel ook all purpose cleaner voor gebruiken. Niet te nat.
De meeste krassen die op een auto zitten maak je zelf door verkeerd gebruik van wassen, drogen etc. Zorg altijd dat je handschoen schoon is voordat je het op je lak gaat gebruiken. Vandaar de 2 emmer methode voor het wassen en de 3de emmer speciaal voor wielen. Grid guards houden het vuil onderin de emmers.
Zoals je leest, ik ben misschien een beetje doorgeslagen maar mijn Boxster en daily 3 serie staan er altijd spik en span bij
Als je het een beetje bij houdt hoef je uiteraard niet elke keer samen het hele riedeltje
Heb de meeste spullen via carclean.com gekocht. Uiteraard niet allemaal in 1x.
Succes!