Autoke schreef:thnx - topic om te volgen - fijne tips - mogelijk dit jaar ook zoiets nog op de planning..
Bucketlist korter gemaakt, zoals al in 981 vs 991 topic al geplaatst, hier wellicht een betere plek , moderator eventueel aanpassen ..
****
Hittegolf in NL -> dus knoop doorgehakt, spontaan Alpentour gemaakt (we hadden dit al in achterhoofd qua planning):
Fernpass
Gerlospass
Hintertux (Gletscher)
Kuhtai
Haimingerberg
Hahntenjoch
Serfaus beklimming..
A8 Munchen - Ulm zondagochtend..
de volgede keer: Grossglockner - Brenner route (helaas gecancelled ivm weer - regen), maar wellicht ook te druk..
twee wandelingen tussendoor..
2400 km ongeveer, 5 dagen.
Tegenvaller:
- tunnel met tegenliggers en cabrio , wat een herrie en stank - dak blijft voortaan dicht in lange tunnel (richting Serfaus)..
- lek gereden - ja het kan dus - reparatiesetje was goud waard - hulpvaardige Duitser stond met grote ogen te kijken (had zelf een cayman , niks bij zich, was helemaal verbaasd dat ik ook nog een notrad erbij had) Hielp wel even met digitale drukmeter, snel vol zo'n band met de Porsche compressor, 2 min. gevoelsmatig maar.. Mercedes cabrio rijder kwam ook helpen- maar die ging naar een Elvis feest zei die spontaan, omdat de Elvis muziek luid speelde , toch iets te lachen ter plaatse...
- bussen, campers, vrachtauto's , zondagrijders op vakantie, altijd wel iemand voor je in de zomer, eerder gaan in het jaar is wellicht beter, maar dan ook weer koud wellicht (nu nog 12 C in de ochtend)
Meevallers:
- hairpins:, 2.7 handbak is gewoon perfect gebalanceerd tussen vermogen en overbrenging en snelheden , in de 3 wel wat sloom bergop, maar dat is logisch, daarvoor heb je de 2. 1 zelfs niet veel nodig gehad eigenlijk (niet gedacht)..
- de wegligging (zeker bergaf) - je bent echt zelf met de omgevingsfactoren de beperkende factor, zeer zeker niet de auto, zeker niet een 981 ....
- Analoog hieraan, meer vermogen is nutteloos, mijn ervaring dan .... (Hahntenjoch, 60 kmh max , reëel in de bochten dan)
- de beleving op bergpas en cabrio - ook als het langzaam gaat leuk - dubbel feest, rijden zelf, het geluid dat heerlijk weerkaatst tegen de wanden, plofje hier of daar, op gripgrens gas doseren en sound in je oren, schakelen timen , en dan ook nog vol de omgeving tot je kunnen nemen als je toch weer achter een camper zit..
- naar buiten dribbelende banden als ze (te) warm worden - of is dit nu toch een tegenvaller van de Pirelli's - of te warm asfalt, had wat teerspatjes op de velgjes..??
- priveplek bij vast pension wintersport (op de Bauernhof achterom, wel handig bij Afsluit concert van de Haderlumpen,, je zult maar voor het hotel geparkeerd staan met je Porsche dan, hi hi, ok is wel oostenrijk, geen nl....)
Alpentour = cabrio (had ik niet zo extreem verwacht, maar zo'n extra beleving) = is mooi weer = hitte golf in NL = hotel boeken voortaan als klimaatvluchteling (voelt wel een beetje dubbel nu ik het schrijf)
Dank voor Hahntenjoch forum tip - wow-wow-wow, wat een weg.. Wederhelft ook enthousiast voor volgende tour, scheelt ook weer natuurlijk. Voor de Hahntenjoch liefhebbers, Hintertux en Kuhtai is ook zeker de moeite en campervriij.., Haimingerberg is blits, twee wilde paarden midden op de weg na de bocht, oeps..