Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
28 okt 2022 15:56
Het is nu definitief dat er geen nieuwe auto’s en busjes welke co2 uitstoten per 2035 verkocht mogen worden,
Ik vraag mij dus dan ook af wat dat op den duur voor onze Porsches betekend?
Het zal denk ik dan ook niet lang daarna duren voordat het overige wagenpark met co 2 uitstoot het veld moet ruimen.
Hoe denken jullie daarover?
28 okt 2022 16:12
Nou zou me er nog even niet tedruk om maken.
Ik zou niet weten wat ze dan moeten gaan verkopen?
Moeten ze nog even een uitvinding doen.
Allemaal niet haalbaar denk ik.
Nu iedereen met een diesel weer in paniek, gewoon afwachten. Geduld loont altijd.
28 okt 2022 16:16
Dat het er uiteindelijk aan zit te komen geloof ik best maar zal mij niks verbazen als ze over een paar jaar de datum weer gaat schuiven als blijkt dat de infrastructuur er totaal nog niet klaar voor is, dus ik maak me er nog niet druk om.
28 okt 2022 16:33
2035 - ben dan 75 jaar - hopelijk kan ik dan nog met mijn oldies rijden...al die elektrische troep hoef ik niet...
28 okt 2022 17:53
Het Europees Parlement schreef:
Wat zal er gebeuren met de huidige auto's met benzine/verbrandingsmotor? Kunnen we er na 2035 nog mee rijden?
Ja, u kunt met uw huidige auto blijven rijden. De nieuwe regels betekenen niet dat alle auto's op de weg in 2035 emissievrij moeten zijn. Deze regels hebben geen invloed op bestaande auto's. Als u nu een nieuwe auto koopt, kunt u ermee rijden tot het einde van de levensduur. Maar omdat de gemiddelde levensduur van een auto 15 jaar is, moeten we in 2035 beginnen om ervoor te zorgen dat alle auto's in 2050 CO2-neutraal zijn.
Zal het na 2035 nog mogelijk zijn om tweedehands auto's met een benzine-/verbrandingsmotor te kopen en te verkopen en er brandstof voor te vinden?
Ja, dit zal allemaal nog steeds mogelijk zijn. Maar de totale eigendomskosten (kosten van brandstof, onderhoud, aankoop en verzekering) zouden kunnen stijgen.
In 2034 nog ff snel een nieuwe 911 met ICE kopen dan maar
28 okt 2022 18:42
Dat zal dan wel een uitloop modelletje zijn met enorme kortingen.
28 okt 2022 19:56
Zal dan uitlopertje voor de Europese markt zijn.
In de rest van de wereld zijn ze niet heiliger dan de paus...
28 okt 2022 20:32
Ben benieuwd of je dan nog wel nieuwe benzine auto’s vanuit bijv de US zal mogen importeren….
28 okt 2022 20:36
De reden waarom ik na een tijdje van afwezigheid weer Porsche ben gaan rijden was oa. deze.... een ICOON! Een andere sportauto is dan een oude auto, misschien ook mooi maar niet zo'n jongensdroom die ook nog eens zijn/haar geld waard blijft. Ik verwacht dat we nog lang kunnen genieten van dit merk.
28 okt 2022 21:21
horn schreef:Ben benieuwd of je dan nog wel nieuwe benzine auto’s vanuit bijv de US zal mogen importeren….
Reken maar van niet.
Vind het trouwens prima, ICEs zijn volledig achterhaald en benzine blijft echt wel tot 2050 verkrijgbaar.
28 okt 2022 22:40
Pff, ik waag me niet aan een voorspelling dertien jaar vooruit. Voor hetzelfde geld is men dan tot de conclusie gekomen dat je energie beter vloeibaar kunt meenemen.
28 okt 2022 23:18
Cazzo Super Veloce schreef: … en benzine blijft echt wel tot 2050 verkrijgbaar.
Net als (aard) gas waarvoor we 40 energie centrales in NL hebben die daarmee stroom opwekken.
…. en ook nog 2 kolencentrales - die tegen die tijd wellicht (wel) uitgefaseerd zijn.
28 okt 2022 23:28
Denk dat zon&wind dan nog een stuk groter zijn dan nu. Dus dan kunnen (een groot deel van) die gascentrales ook dicht.
28 okt 2022 23:45
En je vraagt je niet af waar die zonnepanelen moeten (of kunnen?) komen.
Zonneweides is de enige oplossing. NL kent maar iets van 625 vierkante kilometer dak. En lang niet alle daken zijn geschikt.
Voorlopig kan men de geringe opbrengst van zonne energie niet eens kwijt, rond het middag uur - energie maatschappijen schakelen dan massaal de terug levering uit
En tja - wind energie. Subsidie maffia en staan het merendeel van de tijd stil
28 okt 2022 23:55
Ze zullen dus al die stoom in accu packs voor auto’s moeten gaan duwen. En dan auto’s waar je snel de accu van kan wisselen en in alle auto’s de zelfde accu’s. Al dat opladen langs de weg en thuis gaat nooit lukken als we dat allemaal moeten gaan doen.
29 okt 2022 0:01
Wie weet kunnen we tegen die tijd in de auto CO2 afbreken in O2 en C in een soort van koolstof katalysator (CoolCat). Krijg je een lachgas fles mee voor de zuurstof en een asla voor de koolstof. Kunnen we de fossiele brandstof toch nog lekker oprijden met z’n allen. Is maar een idee.
29 okt 2022 0:28
Olaf schreef:En je vraagt je niet af waar die zonnepanelen moeten (of kunnen?) komen.
Zonneweides is de enige oplossing. NL kent maar iets van 625 vierkante kilometer dak. En lang niet alle daken zijn geschikt.
Voorlopig kan men de geringe opbrengst van zonne energie niet eens kwijt, rond het middag uur - energie maatschappijen schakelen dan massaal de terug levering uit
En tja - wind energie. Subsidie maffia en staan het merendeel van de tijd stil
Weet niet hoe het is in Limburg, maar hier draaien de windmolens dag en nacht.
“n Nederland waait het veel, daarom staan windmolens bijna nooit helemaal stil en draaien ze minstens 95% van de tijd. Als het te hard waait, worden ze soms vanwege de veiligheid toch stilgezet. Maar het grootste deel van de tijd kun je de molens gewoon zien draaien.28 mei 2020.”
“Sjors Broersen en zijn collega Niels van den Berg hebben uitgerekend dat er 892 vierkante kilometer aan geschikt dakoppervlak is in Nederland. Dat is vergelijkbaar met 125.000 voetbalvelden. Daarop passen 270 miljoen zonnepanelen die in totaal 217 petajoule per jaar aan stroom kunnen opwekken.”
Ff googlen
29 okt 2022 8:29
Cazzo Super Veloce schreef:Ff googlen
Propaganda - óf heel snel panden met geschikte daken bijgebouwd
En waar windmolens zo continue draaien is het waarschijnlijk een onbewoonbaar gebied
Een aantal factoren die het functioneren van zo’n zwaar-gesubsidieerd ding beīnvloeden:
- storm
- slagschaduw
- vogels
- over aanbod
- onderhoud
- ijs(vorming)
…. en last, but not least:
- te weinig wind
29 okt 2022 9:41
Ik denk dat ik rond 2035 ook vast wel een EV op de oprit heb staan, voor dagelijks gebruik. Maar als het even kan houd ik de (of in ieder geval 'n) P met ICE voor mijn eigen plezier. Als dat tegen 2050 ook niet meer mag of kan, dat zien we dan wel weer. Dan ben ik 70+ en hopelijk nog gezond van lijf en leden in een wereld die er iets mooier uitziet dan vandaag. Stuk belangrijker dan auto's, hoe graag ik er ook mee bezig ben.
29 okt 2022 10:53
Ze kunnen wel zoveel uitrekenen, maar waar halen de mensen het geld vandaan? Een gewone werkman man 1800 in de maand? Die gaat zijn dak vol leggen met panelen en voor 15 ruggen een warmtepomp nemen en dan nog even om een nieuwe auto.
En als we dan een stroom storing hebben ligt het hele land plat. Kun je niet eens betalen met die plastic pasjes. Allemaal nix waard. Ze kunnen beter op die ruimte bossen aanleggen.
29 okt 2022 11:14
Ok, wat gaan we dan wel doen?
29 okt 2022 11:16
Olaf schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Ff googlen
Propaganda - óf heel snel panden met geschikte daken bijgebouwd
En waar windmolens zo continue draaien is het waarschijnlijk een onbewoonbaar gebied
Een aantal factoren die het functioneren van zo’n zwaar-gesubsidieerd ding beīnvloeden:
- storm
- slagschaduw
- vogels
- over aanbod
- onderhoud
- ijs(vorming)
…. en last, but not least:
- te weinig wind
Shell en Eneco bouwen derde windpark op zee zonder subsidie
Nieuwsbericht | 29-07-2020 | 18:05
Het CrossWind consortium, een samenwerking tussen Shell en Eneco, gaat het derde subsidieloze windpark op de Nederlandse Noordzee bouwen en exploiteren, in het windenergiegebied Hollandse Kust (noord). Het windpark gaat ruim 750 MW aan vermogen leveren. Met de komst van dit windpark zal windenergie op zee in 2023 in 16% van de totale Nederlandse elektriciteitsvraag voorzien. Blauwwind (ook o.a. Shell en Eneco) kreeg in 2016 de vergunning om de kavels III en IV in het windenergiegebied Borssele te bouwen en exploiteren. Dat windpark is nu in aanbouw.
Je zit nog te veel in je olie&gas bubble
Zon, wind en kernenergie zijn de toekomst.
Zeker nu weer blijkt dat afhankelijkheid van perverse dictaturen niet de goede weg is.
29 okt 2022 11:52
Wow
in 2023 halen ze 16% van de totale Nederlandse elektriciteitsvraag
In 2017 stond de teller "al" op 10,6%
En natuurlijk doet Shell dat - net als andere grote oliemaatschappijen. Die hebben met hun kapitaal geen subsidie nodig (maar krijgen dat wel weer via een andere hoek)
Sommige oliemaatschappijen hebben zelfs hun naam, die al eeuwen bestond, veranderd om groener te lijken.Ik blijf nog wel even in de olie & gas bubble ... want die gasgestookte energiecentrales zijn de komende decennia nog zeker wel nodig.
Daarnaast realiseert (bijna) niemand zich welke dagelijkse producten gemaakt worden op basis van aardolie ,,,,
denk dan bijvoorbeeld ook aan tandpasta en medicijnen Cazzo Super Veloce schreef: kernenergie ... de toekomst.
Helemaal mee eens
29 okt 2022 12:40
Daarnaast realiseert (bijna) niemand zich welke dagelijkse producten gemaakt worden op basis van aardolie ,,,, denk dan bijvoorbeeld ook aan tandpasta en medicijnen
Die lijst is eindeloos lang. Maar die producten hebben een ander effect op ons milieu dan de derivaten verbranden in een verbrandingsmotor of oven. Bij de dagelijkse producten is vooral recyling een uitdaging, maar niet per se de schadelijke uitstoot. Dus voorlopig zullen wel olie blijven oppompen, maar in de toekomst veel minder voor brandstof.
29 okt 2022 12:45
Olaf schreef:In 2034 nog ff snel een nieuwe 911 met ICE kopen dan maar
Als de info klopt die ik van mijn OPC gekregen heb dan is 2023 het laatste jaar waarin je 'n ICE 911 kan kopen zonder dat hij hybride is (de GTx'en en waarschijnlijk hier en daar een speciale serie niet te na gesproken).
On the fence dus om nog gauw eentje weg te kapen met een echte motor.
Ging gekke dingen doen om zo'n Sport Classic te scoren maar werd teruggefloten door Porsche zelf, de 911T is dan zo'n "speciale" serie waar ik wel voor val, otoh is hij ook niet ZO speciaal, dus ik wacht nog even de Jubi60 af en als die iets lijkt moet ik maar eens knopen gaan doorhakken.
Hybride = the worst of both worlds dus dat moet ik niet.
Voorts ben ik geen ouwe l*l die wanhopig probeert jong te blijven door met zo'n hip elektrisch kreng de sier te maken.
De vraag is alleen of ik zo'n 992 nodig heb?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.