Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

VAG-azijn

24 nov 2022 22:21

De electrische auto is de spaarlamp van de 21e eeuw

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 7:01

Cazzo Super Veloce schreef:The future is electric :wink:

En de wens is de vader van de gedachte :wink:

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 11:00

Mwah, gisteren weer de laatste VW bus in ons bedrijf turbo problemen. 200k gelopen, dus die is op.
Gaat niet gebeuren bij de Pro-Ace Electric waar we op over geschakeld zijn :thumleft:
Our future is electric dan. :mrgreen:

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 12:19

Hans44 schreef:De electrische auto is de spaarlamp van de 21e eeuw


Die is goed!! :mrgreen:

200k met een VW bus?
Ik zou de kranten bellen, dat is een unicum!
Dat halen er weinig, zo niet geen enkele 8)

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 12:54

Maar hij is dan ook echt helemaal op.
Gast die er mee rijdt is een hele rustige chauffeur en rijdt bijna alleen snelweg.
Dan kun je het halen met zon ding, met het nodige geluk ;)

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 13:21

Boven de 200k km zit achter de paywall bij VW, da's nieuw en hip :mrgreen: :cheers:

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 13:42

Heb net een (lease)offerte opgevraagd voor een ID Buzz. Hoop toch dat dat wel probleemloos de 200K km's haalt....

Afbeelding Afbeelding

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 13:48

Zeg heren, gaat eens lekker het VAG topic vervuilen :twisted: ;-)

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 13:54

Sorry, TF. Afgesplitst :salut:

Re: Porsche 930 turbo

25 nov 2022 14:29

Tilt! schreef:200k met een VW bus?
Ik zou de kranten bellen, dat is een unicum!
Dat halen er weinig, zo niet geen enkele 8)



:shock: :?:


Mijn dagelijkse auto, deze 2.0L 140pk bus uit 2012 heb ik al heel lang en heeft ruim 340.000 gedraaid.
Daarbij veel zware autoambulance kilometers. Nooit van gehoord dat een bus niet zo lang mee gaat.
Ik moet mij dus zorgen gaan maken? :mrgreen:


Afbeelding

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 14:39

Die bussen halen 500k kms met de vinger in de neus, behalve als ze afgetrapt worden door CSV's collega's, maar die krijgen nu elektrische Toyota's iirc. Iedereen blij zeker? :thumleft:
Ik zit intussen aan mijn 4e T5/T6. Droom van een auto, elke keer weer 8)

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 14:56

@Horn bij ons in de lease bij vergelijkbare spec qua PK (204) en batterij (77 KWH) is de BuZz niet eens gek veel duurder dan een ID5, wel 35% duurder dan een ID3.

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 15:40

Thx. ID5 vind ik een lomp hok. ID3 leuk maar te klein voor 3 pubers. Vond die Buzz wel een eigenwijs ding. Als ik dan toch een keer naar elektrisch moet. Jammer dat de bekleding altijd lichte stof is. Zou een reden kunnen zijn het niet te doen. En ik moet zeggen dat ik toch ook nog wel een keer terug wil naar deze youngtimer (zolang die regel blijft).

Afbeelding

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 17:06

Medewerker heeft een Enyaq 80, met 200pk.
Gisteren in gereden maar man wat is dat traag en vaag.
Hij kon ook een Tesla krijgen, maar Enyaq is ruimer.
Qua rijeigenschappen is een Tesla veel beter.
Die Jag, wat een gave bak.

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 17:20

Tilt! schreef:Die bussen halen 500k kms met de vinger in de neus

Hahaha, altijd lachen met Tilt!
Uiteraard overdrijf ik ook, maar die T5.2 met 200k op de teller is echt door een oud wijf bereden.
En “op” is hij nog niet maar ik heb genoeg ervaring met VAG om te weten dat de onkosten er nu aan komen.
Vorige maand aandrijfassen, nu een buis afgescheurd bij de turbo ( geen slang, dat kan gebeuren na 200kkm).
En wat betreft de Toyota; uiteraard was iedereen sceptisch, want geen diesel, maar inmiddels hoor ik er niemand meer over, probleemloze auto tot nu toe.
Kan ook weinig aan stuk aan een EV.
Dat is ook de enige reden dat die Skoda gekocht mocht worden, een ICE VAG komt er echt never nooit meer in.

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 17:39

Rubbin' is racin' Cazzo! :mrgreen: :thumleft:

Stond gisteren met een klant te praten. Heeft zo'n elektrisch hok van Peugeot gekocht, stond na één maand al langs de kant van de weg. Boel afgesleept naar de garage en die weten niet wat of hoe.
Kreeg dan een vervangwagen, ICE natuurlijk en goch "lawaai dat dat maakt! En die handrem, nog zo ouderwets met een hendel die je moet omhoog trekken, en dan *the horror* versnellingen :shock: , etc..."
Alles wat ik de max vind brak hij af en omgekeerd. Maar ook dat overdreven gedoe: "lawaai dat dat maakt" :roll:
Seriously? Een 1.2 benzine? Het enige dat je hoort zijn rijgeluiden met zo'n stille motor...
Achja, zoveel mensen... :thumleft:
Deze was al beter dan zijn vorige nieuw aangekochte, een Ford Puma, hybride natuurlijk want ICE is voor losers :mrgreen:
Ging 'm halen in de garage en stond een paar uur later al langs de kant. 2 Weken kwijt geweest, een week kunnen rijden en hoppa... terug langs de kant, ad infinitum.

'n Makker van mij heeft ook zo'n elektrisch hok van Peugeot, krijgt ook de ene foutmelding na de andere en moet maar hopen dat hij thuis geraakt. Ook hier weer "nieuwe software erop en klaar", net zoals bij de Puma en de andere Peugeot. Méh, geef mij maar zo'n ouwerwetse VW van VAG, dan kunnen we hier soms al eens mekkeren over dat andere VAG merkje uit Stuttgart maar 't is overal iets denk ik.

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 18:25

Cazzo Super Veloce schreef:Die Jag, wat een gave bak.


Voor maar € 7500,- lepelt retrofuture-ev er een batterij voor je in :drive:

Cazzo Super Veloce schreef:... maar die T5.2 met 200k op de teller is echt door een oud wijf bereden.


Ook dat is niet echt goed voor de techniek van een auto.
Al die mensen die zich het nieuwe rijden hebben aangeleerd .... beseffen niet dat ze de mechaniek aan het slopen zijn :|

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 18:36

Ik bedoel heel rustig.
Is onze eerste medewerker uit de tijd dat we nog motorenrevisie deden. Die hoef je niet uit te leggen hoe een verbrandingsmotor werkt.

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 18:41

@Tilt!
Proace en Peugeot komen uit dezelfde Spaanse fabriek, MAAR, Toyota heeft zn eigen kwaliteitscontrole, los van PSA.
Sofar compleet probleemloos dus dat ding.

Re: VAG-azijn

25 nov 2022 23:06

Ik blijf het wel grappig vinden dat VAG toch een aantrekkingskracht blijft uitoefenen op Cazzo. Waarschijnlijk onder het mom van 'Het leukste meisje van de klas pestte je vroeger ook altijd'. :mrgreen:

Re: VAG-azijn

26 nov 2022 8:40

Olaf schreef:Voor maar € 7500,- lepelt retrofuture-ev er een batterij voor je in :drive:

Ik ben bang dat je daar € 20.000,- bij op mag tellen. :roll:

Re: VAG-azijn

26 nov 2022 9:24

Franz schreef:Ik blijf het wel grappig vinden dat VAG toch een aantrekkingskracht blijft uitoefenen op Cazzo. Waarschijnlijk onder het mom van 'Het leukste meisje van de klas pestte je vroeger ook altijd'. :mrgreen:

Nope, van de 3 miljoen modellen die VAG levert zijn er maar 2 interessant, GT3T en Dakar. Rest is meuk.

Re: VAG-azijn

26 nov 2022 10:14

Groene 997GT3RS van je lijstje gehaald? :mrgreen:

Re: VAG-azijn

26 nov 2022 10:30

Die blijkt te krap voor mij met helm op. :(
Maar bedoelde de huidige line-up.

Re: VAG-azijn

26 nov 2022 14:29

Op advies van mij heeft mijn vrouw een Skoda Octavia besteld. We wisten gelijk dat de levering meer dan 1.5 jaar zou gaan kosten.
Maar als ik op het forum lees hoe lang het voor andere al duurt, ben ik bang dat april 2023 het niet gaat worden.
Er werden er al heel weinig op kenteken gezet, maar in November was het wel heel erg weinig.
Terwijl men in Duitsland wel flink aan het uitleveren is. Nu is dat wel begrijpelijk, want daar zit nog subsidie op tot 31-12-2022.
Maar als men dan de dealer erop aanspreekt zeggen die, meerdere, dat er niets aan de hand is.
Onderstaand het overzicht van Octavia's welke op kenteken gezet zijn de laatste 1.5 maand.

Afbeelding

Ik neem aan dat Pon een flinke bonus krijgt voor het niet kunnen afnemen van de auto's.

PS. Per 01-01-2023 gaan de meeste auto's met ongeveer 1500 euro in aanschafprijs omhoog. En je moet niet denken dat er een achteruitrijcamera gemonteerd kan worden anno 2023.
Plaats een reactie