21 apr 2023 20:34
21 apr 2023 20:53
21 apr 2023 21:48
21 apr 2023 22:04
21 apr 2023 23:19
21 apr 2023 23:25
22 apr 2023 10:13
2.2VTEC schreef:Doemdenken? En wat als het 10€/L is?
Mijn leeftijd begint nog met een “4”, maar toen ik <20 jaar geleden een braaf 2.0 dieseltje reed, betaalde ik amper 0,5€ (Dus na 2002, invoering €) voor een liter… dat is nu maal 4 à maal 5. Dan is 10€/L niet compleet onrealistisch binnen een tijdsspanne dat we hopelijk nog allemaal onder de ICE rijdenden zijn…
22 apr 2023 11:12
MY00 schreef: Dus de prijs zal wel zakken.
22 apr 2023 13:34
22 apr 2023 14:27
22 apr 2023 14:48
Olaf schreef:Ik denk dat je in de war bent met LPG.
Diesel was toen zo'n € 0,80 ...
22 apr 2023 16:01
MY00 schreef:2.2VTEC schreef:... toen ik <20 jaar geleden een braaf 2.0 dieseltje reed, betaalde ik amper 0,5€ (Dus na 2002, invoering €) voor een liter… dat is nu maal 4 à maal 5. Dan is 10€/L niet compleet onrealistisch binnen een tijdsspanne dat we hopelijk nog allemaal onder de ICE rijdenden zijn…
Je kan het ook anders bekijken. Indien er heel veel EV's gaan rijden is er waarschijnlijk nog heel veel brandstof welke bijna niemand meer nodig heeft. Dus de prijs zal wel zakken.
Iedereen roept in Europa wel EV, maar zolang er nog veel olie is zal de OPEC er belang bij hebben dat er gereden blijft worden op brandstof..
22 apr 2023 17:13
Steady Eddy schreef:Als je daarentegen een oldtimer als daily driver wil gebruiken ben je niet goed bezig.
MY00 schreef:Iedereen roept in Europa wel EV, maar zolang er nog veel olie is zal de OPEC er belang bij hebben dat er gereden blijft worden op brandstof.
22 apr 2023 20:30
Steady Eddy schreef:Als je daarentegen een oldtimer als daily driver wil gebruiken ben je niet goed bezig.
Waarom nietEnvironmental Footprint is veel lager dan die van een EV (of nieuwe ICE) ....
22 apr 2023 21:01
23 apr 2023 8:26
Steady Eddy schreef:Steady Eddy schreef:Als je daarentegen een oldtimer als daily driver wil gebruiken ben je niet goed bezig.
Waarom nietEnvironmental Footprint is veel lager dan die van een EV (of nieuwe ICE) ....
Omdat het in B niet wettelijk toegelaten is onder "oldtimerstatuut" = geen woon/werkverkeer of commerciële doeleinden. Als er dan nog iets voorvalt, dan zal de verzekering die gelegenheid graag aangrijpen om er van tussen te muizen. Ecologische voetafdruk heeft hiermee niets te maken.
23 apr 2023 10:52
Olaf schreef:
Of gewoon het volle pond wegenbelasting betalen. (Maar ook daar is een truukje op gevonden)
23 apr 2023 13:23
dobbelsteen schreef:Steady Eddy schreef:Steady Eddy schreef:Als je daarentegen een oldtimer als daily driver wil gebruiken ben je niet goed bezig.
Waarom nietEnvironmental Footprint is veel lager dan die van een EV (of nieuwe ICE) ....
Omdat het in B niet wettelijk toegelaten is onder "oldtimerstatuut" = geen woon/werkverkeer of commerciële doeleinden. Als er dan nog iets voorvalt, dan zal de verzekering die gelegenheid graag aangrijpen om er van tussen te muizen. Ecologische voetafdruk heeft hiermee niets te maken.
Maar je bent niet verplicht om het oldtimerstatuut aan te vragen. Je kan een +30jaar oude wagen ook gewoon inschrijven zonder die beperkingen.
23 apr 2023 13:50
23 apr 2023 15:33
23 apr 2023 18:40
23 apr 2023 19:04
23 apr 2023 19:17
23 apr 2023 19:19
23 apr 2023 20:40
redriver schreef:Ik fiets nu al 2 jaar elke dag woon-werk met de E bike, niet omdat de overheid het wil maar omdat ik het heerlijk vindt. Bevalt dus prima. Maar af en toe benzine verbranden met de P blijft dus ook leuk