Een nieuw project, en ja ik weet dat ik mijn vorige nog niet af heb, maar ik moet even wachten totdat de 2e laag glanslak droog is.
Dit keer is het de Tamiya Porsche Carrera met een transkit van Scale Stars om hem om te bouwen tot Turbo.
Ik was ooit al eens aan deze doos begonnen met het idee hem om te bouwen, maar met putty boetseren is wel een vak apart. Respect voor de mensen die daar goed in zijn, ik heb nog veel te leren. Maar met deze transkit wordt het me wel wat makkelijker gemaakt.
Hier wat plaatjes van mijn pogingen en met de transkit onderdelen er naast.
En om even te kijken hoe het allemaal past, heb ik vast 1 zijkant lost gezaagd en de brede turbo flank er op gezet.
Ik verwacht ook niet dat deze heel snel af zal zijn, maar zo kan ik hopelijk wel een beetje meer wisselen tussen 2 projecten
Knap werk hoor! Dat zijn dingen waar ik me ook na bijna 40 jaar modelbouwervaring niet aan waag... Tamiya maakt wel goede kits. Mijn laatste was de Italeri 956 en die was qua pasvorm en detail nogal matig, maar is volgens mij ook een kit uit de jaren '80.
De kwaliteit van Tamiya is meestal wel goed. Maar hun jaren 80 kits vergeleken met de moderne bouwdozen tonen wel de tand des tijds. Maar goed... hoewel een Revell leuke onderwerpen heeft, vind ik de aandacht die ze aan hun kits besteden net wat onder de maat. Gelukkig is het meeste wel aan te passen.
Voor de Turbo onderdelen heb ik de overige delen body work weggezaagd en ook de andere flank vastgelijmd. De pasvorm is goed, misschien wat kleine beetjes die wat aandacht nodig hebben.
Dit is 1 van die projectjes waar ik al HEEL veel jaar mee bezig ben. En dat is heel vaak 'doos open, even kijken en doos weer dicht'. En na de transkit van Scale Stars nam het even een kleine vogelvlucht... totdat ik aan de 935 verder ging. Maar goed... terwijl die wacht op wat tijd om met het spuitwerk verder te gaan, heb ik deze ook even uit de la getrokken. Gewoon simpel wat naden vullen en schuren. Dat is niet mijn favoriete klus, maar het kan maar gebeurd zijn.
De kleine onhebbenlijkheden uit een transkit. Pasvorm is voor 95% oke, maar ook de details zijn er maar voor 95% Zo ontbreekt de paneellijn bij de achterruit. De heb ik heel voorzichtig ingekrast. Het materiaal is vrij zacht, dus een fout is zo gemaakt.
Nu wordt het tijd om de body licht op te schuren en in de primer te zetten. Dan kan ik de kleine foutjes nog ontdekken. Hopelijk vanavond samen met de 935 even 'de spuitcabine' in.
De body staat in een laagje primer. Ik heb wel wat paneellijnen gezien die ik nog even wil opfrissen, maar over het algemeen ben ik erg tevreden over de staat.