Ik ben ook zeker een Porsche-fanaat! Ik vind de 356 tijdloos mooi (heb een 356A Speedster Replica gehad), vind het lijnenspel van de '911' fantastisch en -eveneens tijdloos (ik heb een 912 en een 911 3.2 gehad) en ik vind ook de 944 een klassieker (in spe... En die rij ik nu).
De lijnen van de 911 zijn tijdloos en de luchtgekoelde 4- en 6-pitters zijn 'Traumhaft'...
Ik heb een uitgebreide verzameling Porsche-modellen (daar zit geen Aston tussen), heb een Porsche-MTB gehad, en ook voor de rest ben ik zeer 'Porsche-minded'...
En dan slaat bij het zien van zo'n Aston Martin tóch m'n hart sneller en krijg ik een droge keel en raken mijn mondhoeken 'licht vochtig'...
Hoe dat komt? Geen idee...
Ik vind het lijnenspel van een Aston klassiek en tóch modern, de uitstraling is chique en toch heel sportief. Zo'n auto heeft iets unieks op designgebied, vind ik. Daarnaast issie net als de 911 van een tijdloze schoonheid...
En daar komt dan ook nog eens de drang naar individualisme bij die ik toch ook wel een beetje heb
...
In mijn omgeving zie ik meer dan één Porsche rondrijden van divers bouwjaar, type en uitvoering, maar een Aston zie je toch veel minder. Dat verhoogt toch ook wel een beetje de exclusiviteit.
Daarnaast klinkt in mijn optiek 'ik rij een Aston Martin' toch wel anders dan 'Ik rij Porsche' (niets ten nadele van dit laatste, want ook dat kan niet iedereen beweren)...
Je verwacht bij die eerste zin dan vervolgens wel een opmerking als 'my name is Bond; James Bond'...