12 nov 2005 10:33
12 nov 2005 10:46
12 nov 2005 10:50
12 nov 2005 10:52
ppp 356 schreef:Ik weet niet wat ze in Nederland nieuw noemen , maar dit werkt toch al meer dan 1jaar zo.
En ook in Vlaanderen.
12 nov 2005 10:56
12 nov 2005 10:58
12 nov 2005 11:00
12 nov 2005 11:00
ppp 356 schreef:Off-topic: of toch niet helemaal Nu wordt het wel eens tijd, dat ze in Nederland voor de Europese grondwet gaan stemmen Blijkbaar willen jullie alleen de voor- en niet de nadelen
12 nov 2005 11:01
ppp 356 schreef:Jij mag overal leasen waar je wil.
Je betaald als particulier BTW in land van aankoop.
12 nov 2005 11:04
12 nov 2005 11:05
ECT schreef:ppp 356 schreef:Jij mag overal leasen waar je wil.
Je betaald als particulier BTW in land van aankoop.
Dan levert de huurconstructie meer voordelen op. Ik ga het even uitzoeken hoe dat nu precies zit.
12 nov 2005 13:13
ECT schreef:Normaal gesproken is het niet toegestaan om als Nederlander te rijden in een auto waar geen bpm over is betaald of met buitenlands kenteken. Juristen hebben echter uitgezocht dat op basis van artikel 49 van het Europees recht er binnen Europa vrijheid is van het leveren van goederen en diensten. Het verhuren van een auto valt ook onder deze diensten, wat betekent dat de burger vrij is waar ook in Europa een auto te huren.
12 nov 2005 13:14
12 nov 2005 14:31
thijzer schreef:Slagerijen hier in de buurt huren de auto in Groot Brittannië. Koelwagens met Brits kenteken rijden hier al jaren rond.
Eigenaar van een slagerij (en vast die andere ook) woont nl. in GBR en mag zo die auto's hebben omdat slagerij een VOF is en hij dus eigen rechtspersoon is. Zoiets dan.
Maar goed, het kan dus.
12 nov 2005 14:36
12 nov 2005 14:46
horn schreef:Zelfde werkwijze - je betaalt 50% aan, betaald de rest in 3 jaar als huur aan het Luxemburgse verhuurbedrijf en na 3 jaar en 1 dag importeer je hem en betaal je nog maar 43% van de originele BPM.
12 nov 2005 14:54
12 nov 2005 15:15
ECT schreef:Waarom heeft NL als enigste land in europa extra belasting in de vorm van BPM?
12 nov 2005 16:49
12 nov 2005 16:56
12 nov 2005 17:03
Zit er BPM op die koelwagens?
12 nov 2005 17:38
ECT schreef:horn schreef:Zelfde werkwijze - je betaalt 50% aan, betaald de rest in 3 jaar als huur aan het Luxemburgse verhuurbedrijf en na 3 jaar en 1 dag importeer je hem en betaal je nog maar 43% van de originele BPM.
Oke, geen BTW maar wel BPM betalen.
Maar de vraag is dan of je uiteindelijk voordeliger uit bent. Informatie als huurtarieven moet je dan bij de hand hebben en rekenen maar.
12 nov 2005 18:52
thijzer schreef:Kijk eens naar België, dat vind ik dus een pauperig land vergeleken met hier. De auto is er goedkoper, maar dat is de materialistische benadering van het probleem.
12 nov 2005 19:09
thijzer schreef:We kunnen er lang en breed over ouwehoeren, maar met behulp van die belastingcenten wordt wel onze welvaart bereikt.
12 nov 2005 21:00
ppp 356 schreef:thijzer schreef:Kijk eens naar België, dat vind ik dus een pauperig land vergeleken met hier. De auto is er goedkoper, maar dat is de materialistische benadering van het probleem.
Wat is er dan zo pauperig aan België?
Autorijden en huizen, zal zowat het enige zijn dat beterkoop is dan in Nederland.
Ook niet vergeten , dat wij in België ook nog met een BIV zitten een een serieuze jaarlijkse verkeersbelasting.