17 nov 2005 16:37
17 nov 2005 16:41
17 nov 2005 16:47
17 nov 2005 16:51
17 nov 2005 17:07
17 nov 2005 18:01
17 nov 2005 18:20
chris.71 schreef:Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.
17 nov 2005 19:20
chris.71 schreef:T is zeer aanmoedigend.
Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.
Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.
Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.
Mijn huidige struikelblok: tijd
De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).
Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.
Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.
17 nov 2005 21:26
18 nov 2005 0:50
18 nov 2005 8:58
chris.71 schreef:T is zeer aanmoedigend.
Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.
Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.
Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.
Mijn huidige struikelblok: tijd
De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).
Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.
Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.
18 nov 2005 10:21
18 nov 2005 11:14
18 nov 2005 11:25
18 nov 2005 16:23
mijn vriend Google schreef:Since 1990, the Transporter in most world markets has been front-engined and water-cooled similar to other contemporary Volkswagens
18 nov 2005 16:40
18 nov 2005 17:16
911-lover schreef:Maar bij de bus van het filmpje (T4) zit het blok normaal vanvoor en is de plaats van het blok geweizigd
Bij T1 , T2 en T3 zaten ze idd achteraan.
18 nov 2005 17:40
John4S schreef:Enne sedert 1982 overgestapt op de waterkoeling, waar hebben we dat meer gehoord??
18 nov 2005 23:46