06 dec 2005 23:24
06 dec 2005 23:28
06 dec 2005 23:28
06 dec 2005 23:29
06 dec 2005 23:30
rob964.c4 schreef:deze is leuk kan ER wel waarderen denk ik
robert
06 dec 2005 23:56
rob964.c4 schreef:deze is leuk kan ER wel waarderen denk ik
07 dec 2005 1:04
07 dec 2005 9:56
07 dec 2005 9:57
07 dec 2005 10:20
07 dec 2005 12:27
De Geus schreef:ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen,uiteindelijk niet veel geloof ik
11 dec 2005 2:29
Devils son schreef:De Geus schreef:ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen,uiteindelijk niet veel geloof ik
Jawel hoor. De gezondheidszorg gaat nog meer geld kosten en zij die erin werken (niet het voetvolk natuurlijk, [u]maar [b]artsen, apothekers, enz.) zullen hun zakken ruim kunnen vullen [/[/u]b](wat ik niet verkeerd vind, maar ik heb er dan ook een belang bij...).
Zoals het altijd gaat. Ambtenaren lopen altijd achter de fanfare aan. En de gezondheidszorg verzint altijd wel een truukje (laat dat verzinnen).
11 dec 2005 4:15
Epicurus schreef:
1) Tarifering vrij (voorwaarde: voldoende aanbod van zorg)
2) Controle op kwaliteit (dit moet streng toegepast worden)
Jullie mening graag !
11 dec 2005 9:45
Devils son schreef:Jawel hoor. De gezondheidszorg gaat nog meer geld kosten en zij die erin werken (niet het voetvolk natuurlijk, maar artsen, apothekers, enz.) zullen hun zakken ruim kunnen vullen
11 dec 2005 10:46
LiB schreef:Epicurus schreef:
1) Tarifering vrij (voorwaarde: voldoende aanbod van zorg)
2) Controle op kwaliteit (dit moet streng toegepast worden)
Jullie mening graag !
1. goed idee!, combineren met vrije keuze van patient voor arts (en niet zoals bij ons door toewijzing van arts)
2. slecht idee!, meer bemoeizucht, meer overhead (en hier moeten we juist vanaf). Als 1 goed uitgevoerd wordt, krijgen we vanzelf marktwerking.
Waarom niet gewoon een succesvol model kopieren? Onze zuiderburen doen het hier zo slecht nog niet!
11 dec 2005 10:49
ER schreef:Devils son schreef:Jawel hoor. De gezondheidszorg gaat nog meer geld kosten en zij die erin werken (niet het voetvolk natuurlijk, maar artsen, apothekers, enz.) zullen hun zakken ruim kunnen vullen
Volslagen onzin!
De enige partij die met winst uit dit DBC-debakel HOOPT te komen is de overheid. Wie vult er zijn zakken nou werkelijk? De ziektekostenverzekeraar, zoals altijd. Zodoende hebben ze strakkies niet alleen al het geld, maar óók alle macht.
"Oh u hebt een liesbreuk zegt u? Nee, dan kunt u niet in uw eigen woonplaats geopereerd worden, het ziekenhuis 80 km verderop kan dat uitstekend!" Omdat de DBC daar maar de helft kost, and who cares about quality?
11 dec 2005 11:55
ER schreef:Devils son schreef:Jawel hoor. De gezondheidszorg gaat nog meer geld kosten en zij die erin werken (niet het voetvolk natuurlijk, maar artsen, apothekers, enz.) zullen hun zakken ruim kunnen vullen
Volslagen onzin!
De enige partij die met winst uit dit DBC-debakel HOOPT te komen is de overheid. Wie vult er zijn zakken nou werkelijk? De ziektekostenverzekeraar, zoals altijd. Zodoende hebben ze strakkies niet alleen al het geld, maar óók alle macht.
"Oh u hebt een liesbreuk zegt u? Nee, dan kunt u niet in uw eigen woonplaats geopereerd worden, het ziekenhuis 80 km verderop kan dat uitstekend!" Omdat de DBC daar maar de helft kost, and who cares about quality?
11 dec 2005 12:33
Epicurus schreef:Punt 2 dient wat mij betreft doorgevoerd te worden omdat ik niet geloof in het 'goede' van de mensen (en dus ook de artsen). Er móet m.i. een 'stok achter de deur' staan om onze kwaliteit te waarborgen (c.q. moet m.i. veel hoger dan ons huidig niveau....).
11 dec 2005 13:05
11 dec 2005 13:19
11 dec 2005 14:11
Sjonnie schreef:Zorg er daarom voor dat je een polis op RESTITUTIE hebt, dan hou je vrije artsen- en vrije ziekenhuiskeuze. M.a.w. iedereen heeft het zelf in de hand. Wil je een tientje sparen elk jaar, okee, laat dan maar je verzekeraar kiezen waar je geholpen MOET worden.
11 dec 2005 14:54
Marco schreef:Sjonnie schreef:Zorg er daarom voor dat je een polis op RESTITUTIE hebt, dan hou je vrije artsen- en vrije ziekenhuiskeuze. M.a.w. iedereen heeft het zelf in de hand. Wil je een tientje sparen elk jaar, okee, laat dan maar je verzekeraar kiezen waar je geholpen MOET worden.
dat kan ik ergens in de voorwaarden terugvinden?
11 dec 2005 17:03
11 dec 2005 17:43
Marco schreef:Ik ga me daar maar eens in verdiepen, dat vind ik wel belangrijk
11 dec 2005 20:12
Marco schreef:Ik ga me daar maar eens in verdiepen, dat vind ik wel belangrijk