Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
12 dec 2005 8:34
Ik lees vaak in dit Forum leuke verhalen over snel auto's, fantastische prestaties, super "looks".
Maar, zijn wij ook supersnel piloten?
Om te beginnen, zou ik even jullie vertellen van mijn reis Rome-Venlo in 9,30 uur (met Kawa), of van mijn val bij 200km/u enz.
graag je reactie
ontvangen
12 dec 2005 8:37
Ja, en ......volgens mij gaat het hier nu echt een petjes forum worden...
12 dec 2005 9:38
je hebt gelijk (gedeeltelijk). Wat ik wil weten is : wat denk je van snelheid, waarom rij je zo snel, welke risico's vind je acceptabel.
Geen absurde en ongeloofwaardige vehalen (moeilijk te bewijzen, trouwens) maar leuke humoristische ervaringen met wat blijkt toch een vaak voorkomende reden om een snel Porsche te kopen!!
12 dec 2005 10:58
Ik kijk van nature nogal sip
en een ritje in de p verandert dat in
....
Een p omdat ik hou van de grom uit zijn diepe binnenste en omdat ik geen moto durf kopen , want ik ken mezelf... die hendel zou ook tot tegen de aanslag opengedraaid worden en... dat zou weleens té gevaarlijk kunnen worden voor ondergetekende..
Vandaar een veel tragere en veiligere p
12 dec 2005 11:30
RiccioTT schreef: wat denk je van snelheid, waarom rij je zo snel, welke risico's vind je acceptabel.
Geen absurde en ongeloofwaardige vehalen maar leuke humoristische ervaringen met wat blijkt toch een vaak voorkomende reden om een snel Porsche te kopen!!
Het gaat er niet om hoe snel je kan rijden, het gaat er om hoe snel je kan remmen.......
Mauk
12 dec 2005 12:33
Amsterdam - Davos (CH) => 1.000 km op de kop af in 7 uur en 10 minuten met een VW Corrado G60.
Een jaar later zat ik met dezelfde auto op een soortgelijke tijd af te stevenen toen ik op de snelweg met een snelheid van zo'n 200 km/uur (op de teller) opgeschrokken werd door een enorme knal. Er ontstond rechtsvoor een bobbel in de motorkap en de auto ging terug naar 100 km/uur waar ik 'm met moeite op kon houden.
Mijn broer werkte toen nog in Duitsland (Heidelberg) en dat was niet zo ver. Dus met een steunende en kreunende auto naar Heidelberg. Daar hebben we overnacht en de volgende ochtend de ADAC maar gebeld...
De G-lader bleek uit elkaar vroegtijdig toe aan een revisie te zijn (de onderdelen ervan lagen verspreid over de motor) en door de kracht van die 'ontploffing' was een enorme 'bult' in de motorkap ontstaan...
De auto was overleden, werd naar Nederland gerepatrieerd en ik kreeg (binnen 4 uur!) een vervangende auto waar ik de rest van de vakantie mee mocht rijden. Het was een spiksplinternieuwe Opel Astra stationcar met dieselmotor.
Die ging weliswaar niet zo hard, maar het was wel een heerlijke (en goedkope!) reisauto: ruimte zat voor onze ski-spulletjes, koffers, tassen, etcetera...
12 dec 2005 12:42
G-laders, een ramp voor zo'n top wagentje als een corrado. Vandaar dat bekenden van mij nu een mercedes compressor in een corrado gezet hebben, zelfde effect, (dus geen turbo gat bij het wegrijden) en ze "ontploffen" niet zomaar
en minder vaak aan vervanging toe
12 dec 2005 12:56
Mooi verhaal, Speedy944! Ik heb ook een keer pech in Duitsland gehad, maar geen verwanging auto. Ik had toen een tweedehand Golf, en de pakking ging kapot. Het was mijn eerst (niet italiaans) auto, en ik was daarvan heel trots.
Ik heb wel een nacht in een daarbij hotel moeten slapen, maar eventueel de volgende dag was ik terug naar Engeland.
Toen kwam de super Golf 16 kleppen, en ik was zo verliefd op dit soort kar, dat met veel sparing en moeite eindelijk kon mijn eerst echt snel auto kopen: top snelheid 210km/u (in 1986 was dat een super prestatie!)
Een jaar later, onder weg naar Italie, was ik zo snel en overstuur dat in plaats van Basel ging richting Munchen voor dikke 100 km, voor mijn fout duidelijk werd en ik kon terug draien.
12 dec 2005 13:26
Tja,
Aangezien jij het wil wten, mag ik ook niet ontbreken.
In het voorjaar naar Berlijn geweest (720 kilometer) in 4,5 uur gedaan.
De 4s gaf 293 (Tussen Hannover en Berlijn) aan op de teller, dus das snel, maarrrrrrrrrrrrrrrrr echt een supergevoel neeeeeeeeeeeee, ik vond het behoorlijk spannend, omdat ik er niet aan gewend ben.
12 dec 2005 13:34
Dat moet zijn geweest rond de Kerst in ........ 1984
Auto: Peugeot 505
Traject: Arnhem-Salzburgerland
Kilometers: circa 920 km
Tijdsduur: ongeveer 26 uur, waarbij wij het traject München-Salzburg in bijna 8 uurtjes hebben gedaan (circa 120 km) ...........
Of heb ik de vraag niet goed begrepen
12 dec 2005 13:40
Riccio,
Doet mij ergens aan denken
Wij gingen met de NPC naar Stuttgart voor een fabrieksbezoek.
Vanaf Arnhem reden wij met een 7 tal Porsche's achter elkaar en een persoon zat alleen in zijn 911 Turbo.
Op een bepaald moment vloog hij ons voorbij achter een andere 911 aan.
Wij zaten allang in Gerlingen aan een versnapering en daar kwam hij veeeeel later aan met zijn zwarte Turbo, hij reed achter de 911 aan maar deze ging naar Bazel en was niet van NPC
Zoiets vergeet je niet snel, maar ja hij zat alleen in de 911 en dacht hij gaat naar Stuttgart.
Ja ja mannen de tijd zonder de Tom Toms
12 dec 2005 13:47
Ik dan ook maar:1993 opel astra gsi 2.016v met 3 vrienden naar Italie.
17.00 weg uit Alkmaar 3.00 op het strand in Bibione.Bijna 1500 km.10 uur bijna 150 gemiddeld.Nooit meer zo'n gemiddelde kunnen halen over die afstand.Oja... heb toen alleen Munchen-Salzburg(vervelend stuk
door een vriend laten rijden.Anders was het nog sneller geweest
12 dec 2005 13:49
Beltar schreef:Een p omdat ik hou van de grom uit zijn diepe binnenste en omdat ik geen moto durf kopen , want ik ken mezelf... die hendel zou ook tot tegen de aanslag opengedraaid worden en... dat zou weleens té gevaarlijk kunnen worden voor ondergetekende..
Vandaar een veel
tragere en veiligere p
Dat is bescheiden: een Porsche (tenminste een recent model, zeker niet traag is!)
Maar mijn ervaring is niet begrensd aan snelle motoren.
Toen kwam ik hier werken, in 1990, had mijn eerst Audi (vraag maar Sjonnie). Echt leuk coupe, maar geen turbo, en geen quattro.
Maar dan koopt ik een Audi S2, die kon bijna 250 rijden.
En ik ben vaak naar Italie geweest.
Na de S2 kwam een S4 biturbo, met chip-tuning (dus niet begrensd).
Snelheiden van 260-265 waren wel mogelijk, met bijzonder comfort.
Zowieso dat mijn kinderen kon lekker slapen terwijl papa om te vliegen bezig was (geen goed voorbeeld, sorry!)
12 dec 2005 14:59
Ik heb jaren geleden 's nachts ook een leuke tijd (vind ikzelf) neergezet.
We vertrokken met twee wagen (zij met een Calibra 16V Turbo) na een bezoekje aan Parijs (Champs Elysees) en vanaf daar tot hier thuis in de Garage (ongeveer 400km) heb ik (met mijn Opeltje Corsa) 1 uur en 45 minuten over gedaan.
Ik moet toegeven dat deze rit zéééér zwaar en vermoeiend was en ik was dan ook stikdood toen ik thuis kwam.
12 dec 2005 15:31
Mijn snelste rit vwb gemiddelde snelheid moet zijn geweest in een Golf VR6 route PSV stadion - mijn woning destijds in Utrecht. Aldus de boordcomputer een gemiddelde snelheid van ruim 200 km/u. Ik meen mij te herinneren 203 km/u, maar het is nu al weer even geleden. Bizar snel iig voor deur tot deur...
Het grappige aan dit verhaal is dat ik enkele weken later bij de opening van de Rotterdamse vestiging van het kantoor waar ik toen werkte stond te praten met de assistent (of wat hij ook mocht zijn) van Burgemeester Ivo Opstelten, die met trots vertelde dat hij met de Burgemeester enige tijd daarvoor onder Politieescorte van (ik meen) Limburg naar Rotterdam was gereden met een gemiddelde snelheid van (wederom: ik meen) 160 km/u. Zijn verhaal was klaar en hij stond werkelijk te glimmen van trots! Droogjes vertelde ik bovenstaande verhaal en vanaf dat moment was de goede man stil...
Overigens, koop ik geen Porsche om snel te zijn in het verkeer. Daar is het verkeer in wezen gewoon niet geschikt voor en een goede GTI doet vaak ook (in het verkeer) niet onder voor een Porsche. Daar komt bij dat pak 'm beet 10 jaar geleden er nog vaak goede mogelijkheden waren om hard door te kunnen rijden, maar thans zit ik vrijwel altijd in verkeer waar het onverantwoord is om echt door te rijden. Misschien ook omdat ik tegenwoordig op andere tijdstippen en routes rij, maar ik denk ook dat het gewoon te druk aan het worden is. Er is wel een route waar ik geregeld kom en waar doorrijden geen probleem is, maar die ligt in Belgie en omdat ik in mijn 911 geen detectie heb (icm de boetebedragen aldaar) hou ik mij ook daar in. Zou het echter mogen: dan vind ik voor een keertje topsnelheid rijden leuk, maar boven de 220 km/u begint het al snel vermoeiend te worden (of het moet echt stil zijn op de weg).
12 dec 2005 15:32
6-7 jaar geleden:
Les Deux Alpes FR - Ieper BE 900 km
zondag 12h30 vertrokken , 19h00 aangekomen , net op tijd voor avond eten
Golf III Tdi 90pk
de locals op de bergbaantjes keken nogal raar toen een belg in zijn Golfje ze inhaalde...
12 dec 2005 15:49
Zomer 1998,Rosas[E]-Zwolle,1558 km,9.5 uur met een M5 Touring 3.8..[zonder begrenzer..]
12 dec 2005 16:13
Toen was "Ome Piet" zeker wel 10 jaar ouder
12 dec 2005 16:23
Gilze Rijen - Leeuwarden, 235 km, ongeveer 20 minuten geloof ik, in een NF5.
12 dec 2005 16:32
Pfff, al die stoere verhalen hier. Geraak ik echt niet van onder de indruk.
12 dec 2005 16:34
Marcel schreef:Gilze Rijen - Leeuwarden, 235 km, ongeveer 20 minuten geloof ik, in een NF5.
dat kan je geen rijden meer noemen
lijkt me wel een hele gave ervaring
12 dec 2005 16:35
molen934 schreef:Toen was "Ome Piet" zeker wel 10 jaar ouder
Zoiets ja
zou zoiets vandaag de dag niet gauw weer doen
12 dec 2005 16:40
Je kunt beter naar Gilze-Rijen, dan naar Hinde-loopen...
12 dec 2005 16:40
rufie schreef:Pfff, al die stoere verhalen hier. Geraak ik echt niet van onder de indruk.
Zit je bij t verkeerde topic
12 dec 2005 16:50
911-lover schreef:Ik heb jaren geleden 's nachts ook een leuke tijd (vind ikzelf) neergezet.
We vertrokken met twee wagen (zij met een Calibra 16V Turbo) na een bezoekje aan Parijs (Champs Elysees) en vanaf daar tot hier thuis in de Garage (ongeveer 400km) heb ik (met mijn Opeltje Corsa) 1 uur en 45 minuten over gedaan.
Ik moet toegeven dat deze rit zéééér zwaar en vermoeiend was en ik was dan ook stikdood toen ik thuis kwam.
Hmmm.. da's 230
gemiddeld. Standaard loopt de 101 pk versie 1 op 13
gemiddeld. Dan zou je 546 kilometer op 1 (42 liter)tank kunnen rijden bij een gemiddelde van zo'n 130. Gezien de 208 pk die de Corsa nu levert zal het verbruik ook aanzienlijk zijn gestegen.. zeker op topsnelheid... Toch gered op 1 tank? 1 uur en 45 minuten in de begrenzer gehangen? Top 260?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.