Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
10 jan 2006 20:16
Maar hij lijkt er wel op...........
.
10 jan 2006 20:17
Altijd al gedacht dat de 996 een Calibra was...
10 jan 2006 20:39
Ik moet zeggen zo op de foto leuke auto.
Alleen als je het gas in trapt gebeurd er niks.
Da's dan weer jammer.
Dus grappig als ie stil staat.
daar kun je toch niet mee rijden.
Beetje 968 scheurt je voorbij.
Mischien een match voor een 944 die moet er veel moeite voor doen.
10 jan 2006 21:02
Ziet er toch wel goed uit!
Het blijft echter een Calibra... Hoe je het wendt of keert!
Dit heeft wel tot gevolg dat ik me nu bij elke 996 die ik zie rijden me afvraag of het een echte is, of een gepimpte Calibra!
10 jan 2006 21:09
knap gedaan, kan niet anders zeggen
10 jan 2006 21:23
Tja, een van de grootste problemen is natuurlijk, dat je dan ECHT geen bagageruimte meer hebt
10 jan 2006 21:33
paSCal schreef:Tja, een van de grootste problemen is natuurlijk, dat je dan ECHT geen bagageruimte meer hebt
of juist wel op een "normale" plek
10 jan 2006 21:36
Ik vind het knap gedaan.
Net zoals destijds die oude Mercedes die tot SLR werd omgebouxd (en klaar was voor de eerste echte SLR op de weg kwam)
Niet vooruitgaan ? Ik denk dat als de Calibra met een 2.0 LET motor phase 4 voorzien is deze niet qua prestaties zal moeten onderdoen voor een echte 996 GT2
En bagageruimte ? Zo te zien gaat het achterdeel gewoon open dus de originele kofferruimte van de calibra zal behouden blijven. En die is niet echt klein.
Maar desondanks is het GEEN echte Porsche , dus niet mijn ding.
10 jan 2006 21:41
911-lover schreef:Ik denk dat als de Calibra met een 2.0 LET motor phase 4 voorzien is deze niet qua prestaties zal moeten onderdoen voor een echte 996 GT2
je maakt een grapje?
10 jan 2006 21:42
Echt niet.
Phase 4 heeft 430PK en standaard 4 wiel aandrijving.
Waarom zou ze moeten onderdoen
10 jan 2006 21:43
911-lover schreef:Echt niet.
Phase 4 heeft 430PK en standaard 4 wiel aandrijving.
Waarom zou ze moeten onderdoen
430 pk uit een 2 literblok vind ik nogal wat
maar wat heeft een echte gt2 aan pk's, iemand?
10 jan 2006 21:46
Marco schreef: maar wat heeft een echte gt2 aan pk's, iemand?
462
10 jan 2006 21:47
911-lover schreef:Echt niet.
Phase 4 heeft 430PK en standaard 4 wiel aandrijving.
Waarom zou ze moeten onderdoen
Onderstel? Remmen?
10 jan 2006 21:48
911-lover schreef:Echt niet.
Phase 4 heeft 430PK en standaard 4 wiel aandrijving.
Waarom zou ze moeten onderdoen
Maar dat staat er niet bij.
En als ik zo'n auto zou verkopen had ik dat er echt wel ff bij gezet.
Het is toch jippie op de weg als je voor bij gegaan word als of je stil staat.
10 jan 2006 21:50
Even voor de goede orde:
Een Calibra met een standaard 2.0 LET-motor haalt een top van 240 km/h.Acceleratie van 0 naar 100 km/h in iets meer dan 6 seconden.
Maakt het menig Porsche moeilijk.
Alleen de 4-wielaandrijving is een probleem apart.
Niet lachen om een Calibra.Ik zou eerder oppassen.
Groetjes Rob-die zo gaat werken-944.
10 jan 2006 21:50
Als EDS een Phase 4 bouwt zijn belangrijke dingen zoals onderstel , Remmen etc natuurlijk aangepast.
Ik vermoed ook dat deze wagens anders zeer zeker niet hunzege van de TUV kregen
@Vinny : Neen het staat er niet bij daar het enkel gaat om de verkoop van de kit en niet om een wagen . Maar als ik zo gek zou zijn om een Calibra naar een Porsche om te bouwen zou ik zeker ook iets aan zijn vermogen doen . Anders is het helemaal "ik wil wel maar ik kan niet"
10 jan 2006 21:55
wel heel knap gedaan, en een leuk detail
dat je van de zijkant duidelijk ziet dat het geen 911 is
Wel jammer dat je met deze bak 'gesmoked' word door mensen in een bijvoorbeeld Calibra 4x4 Turbo
10 jan 2006 22:02
Ja, mooi, en ik sta volledig achter Koen over die C20LET, moet je voor oppassen
10 jan 2006 22:07
Gegevens
996 Turbo schreef:SpecificationsProduction: 2000-2004
Engine Type: Twin Turbo Water Cooled Flat 6
Displacement: 3596 cc
220 cu. in.
Power: 415 hp @ 6000 rpm
309 kW @ 6000 rpm
Torque: 413 lb. ft. @ 4600 rpm
560 Nm @ 4600 rpm
Weight: 1540 kg
3396 lb
996GT2 schreef:SpecificationsProduction: 2001-2003
Engine Type: Water Cooled Twin Turbo Flat 6
Displacement: 3600 cc
220 cu. in.
Power: 462 hp @ 5700 rpm
345 kW @ 5700 rpm
Torque: 457 lb. ft. @ 4500 rpm
620 Nm @ 4500 rpm
Weight: 1440 kg
3175 lb
Deze gegevens vond ik net en vond ze lek om hier neer te zetten . Gewoon om te vergelijken (en we praten van een Nova (Corsa) LET phase 3
Car Porsche : 911 GT2
60ft : -
330ft : -
1/8 : -
1/4 : 12,2 sec
1/4 ET : 118 mph
modifications made : standard-460bhp + 457ftlb
venue and date owners name : David Brown
Car : Nova 2.0 turbo
60ft : -
330ft : -
1/8 : -
1/4 : 12.5
1/4 ET : 115mph
modifications made : 6 speed
EDS 3
circa 300 bhp
venue and date owners name : Santapod David Sutton
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 10 jan 2006 22:25, in totaal 2 keer bewerkt.
10 jan 2006 22:09
Och ja, wat dat allemaal wel niet kost zo'n ombouw, koop je een echte 911 turbo voor, laat ze dan maar komen met hun calibra's...
.
10 jan 2006 23:34
Lijkt inderdaad wel, maar als je een beetje beter kijkt dan krijg je toch het gevoel dat er iets niet klopt. Het lijkt nog steeds op een calibra.
Hieronder een echte...
10 jan 2006 23:53
Marcel schreef:
Lijkt inderdaad wel, maar als je een beetje beter kijkt dan krijg je toch het gevoel dat er iets niet klopt. Het lijkt nog steeds op een calibra.
Zeker bij het achterste zij-ruitje zie je het goed. Maar ik denk dat 99 vd 100 mensen het niet ziet als je voorbij rijdt.
Maar: ik rij liever in een echte 924 (met alle respect), dan in een namaak GT2.
11 jan 2006 2:05
nou als je dan echt niet weet wat je met je geld wil doen....,,, doe dan iniedergeval niet dit...
robert
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.