Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Bugatti Ratelband gecrasht door garagehouder...

19 jan 2006 9:54

Hoorde vanmorgen Ratelband op de radio. Z'n Bugatti van dik 4 ton is door zijn garagehouder gecrasht. Auto moest even naar de garage, Ratelband had nog gezegd: doe 'm anders ff op een opleggertje ofzo, maar nee hoor....Bij het Gelredome (Arnhem) ging het mis. Garagehouder niet gewond, auto total-loss (?). :cry: En WA verzekerd, volgens de bekende theorie van kansberekening (zie het CarreraGT-draadje). Ben benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch gaat aflopen, want de garagehouder is in principe aansprakelijk voor de schade! :!:

Meer info zal wel volgen.
Laatst bijgewerkt door MS964 op 19 jan 2006 10:59, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jan 2006 10:00

Had hij een EB 110?

Afbeelding

(voorbeeld)

19 jan 2006 10:19

Gebaseerd op de foto die ik gisteren op TV zag wel. Werd alleen bij gezegd dat er maar 20 van gemaakt zijn. Dus of het een 'gewone' EB 110 is? (of was :cry: )

19 jan 2006 10:39

Ja, zo'n baby-blauwe, waarvan de linkerkant nu helemaal in elkaar zit.

Tjakkkaaaaa! :twisted:

19 jan 2006 11:00

tjakaaaaaa in die garagehouder ja :twisted:




robert

19 jan 2006 12:34

Misschien had Emile dezelfde als ik in Torino tegen kwam? Holy Mozes!

De garagehouder zal zeggen: sjammer, maar dat is all in the game!

Afbeelding

19 jan 2006 12:44

Hoe garagehouders soms met (eigen) auto's rijden, hoeven ze jou niet meer te vertellen Erwin... 8)

19 jan 2006 12:56

ER schreef:Misschien had Emile dezelfde als ik in Torino tegen kwam? Holy Mozes!

De garagehouder zal zeggen: sjammer, maar dat is all in the game!


Dat kan hij wel zeggen, maar Ratelband zal dan zeggen: 'dat klopt, maar of je wel even de schade wil betalen'.

19 jan 2006 12:58

Maarten schreef:Werd alleen bij gezegd dat er maar 20 van gemaakt zijn. Dus of het een 'gewone' EB 110 is? (of was :cry: )


Volgens mij zijn er veel meer gemaakt (159); Je had de EB110GT waarvan er iets minder dan 100 zijn gemaakt en later de 'SS' waarvan er dacht ik 20 of zo zijn gemaakt. Die 'SS' had echter van die gaten:

Afbeelding

die me gisteren bij de Ratelband-bolide niet zijn opgevallen.
Deze site zegt trouwens: 95 GT's, 33 SS-en.

Nou ja, min een dus...... :wink:
Mag ie nu wwer in z'n hummer toeren

19 jan 2006 13:16

Het is wel de bom om andermans dure bolide in elkaar te rijden, is het niet?

De auto was overigens gewoon verzekerd, dus die garagehouder hoeft niet in de buidel te tasten voor de schade...

19 jan 2006 13:22

http://frontpage.fok.nl/nieuws/61467

hij was vanmogren op de radio, was een op maat gemaakte EB110, aangepast aan zijn lengte, kostprijs 500000 euro......

19 jan 2006 14:00

Jebus,

Die gasten van de takel-dienst maakten het volgens getuigen bijna nog erger.... :D :D

ze tilden de auto op met die kraan, maar de auto was niet in evenwicht, kantelt de voorkant snoeihard zo weer in het gras :shock:

foto 1
foto 2
foto 3

19 jan 2006 14:07

Er zijn er vast meer dan 20 van gemaakt, maar het verhaal doet dat er maar een handjevol zijn verkocht. Teveel concurrentie in die tijd en een prijs van dik 1,2 miljoen voor de SS loog er natuurlijk ook niet om.
Veel andere firma's (Waaronder Dauer) hebben de niet verkochte mobielen en onderdelen uit de failliete boedel gekocht en gebruikt naar eigen inzichten.
Edonis met EB110 techniek (echter 2 grote Turbo's i.p.v. 4 kleine IHI):
Afbeelding
Dauer EB110:
Afbeelding

Enkele jaren geleden heeft Ratelband deze bolide overigens ook al eens kapot gereden.
Laatst bijgewerkt door Jort op 19 jan 2006 14:17, in totaal 1 keer bewerkt.

19 jan 2006 14:16

Devils son schreef:Het is wel de bom om andermans dure bolide in elkaar te rijden, is het niet?

De auto was overigens gewoon verzekerd, dus die garagehouder hoeft niet in de buidel te tasten voor de schade...


In het krantenstukje staat idd dat 'ie wel verzekerd was. Op de radio zei 'ie vanmorgen dat het slechts WA verzekerd was.

Stukje van een ander weblog:

Ik hoorde het net op de radio, bij Q music gingen ze Emile bellen. Hij zei dat de garagehouder was gaan huilen toen hij hem opbelde, kan me er wat bij voorstellen

Hij zei wel dat de auto alleen WA verzekerd was omdat het teveel kost om hem All Risk te moeten verzekeren....



Afbeelding

19 jan 2006 14:26

Beetje garagehouder heeft zn klantenauto's All-Risk verzekerd :!: :)

19 jan 2006 14:30

Ooit eens 2 van die apparaten achter elkaar zien rijden in de buurt van Gent. Ik moest echt twee keer kijken, want ik kon m'n ogen niet geloven. Best leuk spul.

19 jan 2006 14:32

Schumi had overigens een felgele SS, maar dan wel met luxe interieur. Verkocht via e-bay en het eerste bod was al $750.000 :shock:

Was ook verkrijgbaar als model van Minichamps in de zogeheten Schumacher Collection.

Afbeelding

19 jan 2006 14:57

Onze nationale Ratelslang kan meteen een nieuwe ophalen wanneer de verzekering betaald:

Zwarte EB110

'n koopje voor 225K vergeleken met de Veyron's die er daar ook staan. :shock:

19 jan 2006 17:01

ome piet schreef:Beetje garagehouder heeft zn klantenauto's All-Risk verzekerd :!: :)


Tja, maar daar staan heel wat limieten op doorgaans, en niet alle mogelijke wagens vallen onder de polis. Valt dus nog te bezien...

Is de schade trouwens zo enorm ? Op foto lijkt dat nog wel mee te vallen, of niet ?

19 jan 2006 17:03

Ik denk dat het bij dat type van wagens nooit meevalt.

19 jan 2006 17:13

Magnesium chassisdelen, koolstofvezel carrosserie die speciaal opnieuw gemaakt moet worden... hmmm

20 jan 2006 11:22

Ik kreeg het volgende mailtje binnen:
(Schrijver/verzender wil graag anoniem blijven.)

Beste Erik,

Misschien leuk om op het porscheforum te reageren op de indianenverhalen rond het ongeluk met de bugatti van Emile Ratelband.
Garagehouder is klant/vriend van mij,en doet wereldwijd veel exoten en dure auto`s voor o.a. bekende nederlanders.
Hij wordt nu onterecht afgeschildert als onverschillige garagehouder,terwijl hij naar mijn mening hij gewoon serieus met zijn werk bezig is.

Van de garagehouder (die de crash veroorzaakte)gehoord dat de schade aan de bugatti van emile ratelband ongeveer 75.000-100.000 euro bedraagt.ipv 400.000 of zelfs 500.000
Auto was inderdaad w.a verzekert,evenals de groene platen.
Ongeluk is waarschijnlijk te wijten aan vastgelopen wiellager of remklauw,wat eerder al bij het rdw was geconstateerd.(lange stilstand van auto)
Ook was het maar met een snelheid van ongeveer 60 km per uur,maar door beperkte bodemvrijheid en vlakke bodem in combinatie met slechte weersomstandigheden blijkbaar toch gevaarlijk.dus niet lopen racen met de auto.
Ook heeft hij nog gewoon contact met Emile,alhoewel hij wel vermoedt dat Emile ondanks zijn verzoek dit niet te doen de pers expres opzoekt om zo weer in de schijnwerpers te komen.

Naam is bekend bij mij. (doet er immers niet toe.)

20 jan 2006 11:27

Misschien leuk om op het porscheforum te reageren op de indianenverhalen rond het ongeluk met de bugatti van Emile Ratelband.
Garagehouder is klant/vriend van mij,en doet wereldwijd veel exoten en dure auto`s voor o.a. bekende nederlanders.
Hij wordt nu onterecht afgeschildert als onverschillige garagehouder,terwijl hij naar mijn mening hij gewoon serieus met zijn werk bezig is.


Vind het in dit draadje nog best meevallen hoor, het is veel erger als je je CGT uitleent :roll: :roll: :roll:

Al bij al probeer ik nooit geen uitspraken te doen over iets dat ik niet weet.

20 jan 2006 11:34

Nuttige aanvulling Erik. Maar idd, zoals ppp 356 al zei, het valt in dit draadje toch wel mee met de indianenverhalen? :roll:

20 jan 2006 11:39

Het feit dat Emile de pers hierbij zeer bewust gebruikt om zijn populariteit wat op te kloppen, was te verwachten maar daardoor niet minder vervelend voor iedereen die erbij betrokken is.

Zie de dramatiek die hij bewust ten toon spreidt:

Afbeelding


Wellicht toch zinvol voor de garagehouder om een paar honderd Euri te spenderen aan een gedegen deskundige rapport om de aanleiding van dit ongeval (op een recht stuk weg) te achterhalen en de gesuggereerde wielblokkade te bevestigen.
Want ik zou er niet gerust op zijn dat wanneer alle media aandacht rond het huis van Emile is verdwenen, hij alsnog de garagehouder voor het gerecht sleept.......
Plaats een reactie