14 feb 2006 11:29
14 feb 2006 11:36
14 feb 2006 11:38
14 feb 2006 11:38
adu schreef:het wordt weer genieten op de weg!
14 feb 2006 11:39
Harley schreef:...en toen werd je wakker
Fijn he, die mooie dromen.
Devils son schreef:Wat zal jij ruw ontwaken...
14 feb 2006 11:40
14 feb 2006 11:44
14 feb 2006 11:45
Devils son schreef:adu schreef:het wordt weer genieten op de weg!
Wat zal jij ruw ontwaken...
14 feb 2006 12:10
14 feb 2006 14:09
14 feb 2006 14:35
15 feb 2006 10:51
15 feb 2006 11:06
lindemans schreef:Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.
15 feb 2006 11:22
lindemans schreef:
Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.
Bij mij in de straat geldt max 30 en dat is hard zat tussen de spelende kindertjes; als je 30 rijdt kun je zonder remmen en problemen rustig de straat door; maar als je tussen die drempels per se 50-60 wilt rijden, ja dan gaat dat dus niet.
Dus: handhaven van drempels en van max. snelheid: bonnen schrijven, hoe meer hoe beter....
15 feb 2006 14:47
15 feb 2006 14:51
Marcel schreef:Allemaal in een Citroen, heb je nergens last van......
15 feb 2006 15:27
Marcel schreef:Allemaal in een Citroen, heb je nergens last van......
15 feb 2006 17:06
lindemans schreef:(..)Dus: handhaven van drempels en van max. snelheid: bonnen schrijven, hoe meer hoe beter....
15 feb 2006 17:11
adu schreef:... en stoplichten bij de vleet (en die groene zone werkt nooit).
15 feb 2006 17:29
16 feb 2006 1:12
Harley schreef:lindemans schreef:Optrekken en afremmen voor drempels wordt niet veroorzaakt door de drempels, maar door de rijders die zich daar niet aan de max. snelheid willen houden.
Lindemans, de discussie was gestart mbt de relatie verkeersdrempels/fijnstof, niet mbt verkeersveiligheid.
Maar, ik wil er wel even op ingaan hoor. Misschien is wat jij zegt waar in Haarlem, maar niet waar ik rondrijd. Als je ergens 50 mag, verwacht ik van de wegbeheerder dat de snelheidsbeperkende maatregelen (drempels, bloembakken, bejaarden) zo zijn ingericht dat je ook 50 kan rijden. Helaas is de praktijk dat je gedwongen wordt om 25 te rijden omdat je anders zowel je voorspoiler als je schokdempers aan flarden rijdt
Zo, nu weer van mijn zeepkistje af en aan het werk
16 feb 2006 1:18
Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt
- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.
16 feb 2006 1:45
lindemans schreef:
Dat je 50 mag wil niet zeggen dat je altijd maar minimaal 50 moet.
Mijn reaktie was WEL op het fijnstof dat ontstaat door accelereren en afremmen.
Mijn stelling is dat dat niet het gevolg is van de drempels maar van het niet respecteren van de max. snelheid daar.
In het overgrote deel van de dremplegebieden heb je niet of nauwelijks last van die dingen als je 30 of 50 rijdt zoals bedoeld. Het is dan ook flauw om te zeiken dat je er last van hebt als je harder rijdt dan dat, want dat moet je dan gewoon niet doen. Dat is immers de bedoeling van die dingen.
Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt
- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.
16 feb 2006 1:47
thijzer schreef: Elk dorp wordt trouwens tot 30km zone gebombardeerd, complete waanzin. Vroeger had je woonerven en de rest was karren geblazen. Nu verslijt de 2e versnelling als nooit tevoren!
16 feb 2006 1:54
lindemans schreef:Dat je 50 mag wil niet zeggen dat je altijd maar minimaal 50 moet.
lindemans schreef:Mijn reaktie was WEL op het fijnstof dat ontstaat door accelereren en afremmen. Mijn stelling is dat dat niet het gevolg is van de drempels maar van het niet respecteren van de max. snelheid daar.
lindemans schreef:In het overgrote deel van de dremplegebieden heb je niet of nauwelijks last van die dingen als je 30 of 50 rijdt zoals bedoeld. Het is dan ook flauw om te zeiken dat je er last van hebt als je harder rijdt dan dat, want dat moet je dan gewoon niet doen. Dat is immers de bedoeling van die dingen.
lindemans schreef:Dus daarom: vervuiling rond drempels wegwerken door de lage snelheid ter plaatse af te dwingen:
- zorgen dat je er met de geldende max snelheid weining last van hebt
- rijders die flink accelereren en remmen (en dus te hard rijden) genadeloos aanpakken.