20 feb 2006 2:18
20 feb 2006 3:04
20 feb 2006 3:06
20 feb 2006 11:13
Jort schreef:"Graaien" gaat makkelijker via de pomp.
20 feb 2006 14:22
20 feb 2006 15:31
Jort schreef:Onzin, 1 cent verhoging behoeft geen medewerking van de buurlanden en levert vele malen meer op dan een experimenteel nieuw paaltje met de bijbehorende kosten.
20 feb 2006 15:37
Jort schreef:
Of er beboet gaat en kán worden weet niemand en wordt ook niet door de initatiefnemer of ontwikkelaar gesuggereerd, slechts door de krant.
20 feb 2006 15:45
Devils son schreef:
Niets onzin. Ik weet niet of jij je de ophef over pompen in het grensgebied met als gevolg compensatie die later werd aangemerkt als staatssteun nog kan herinneren? Het behoeft geen medewerking, maar zonder dat de buurlanden de prijzen laten stijgen zal in het grensgebied het benzinetoerisme gaan toenemen als de accijns in NL omhoog gaat.
Devils son schreef:Jort schreef:
Of er beboet gaat en kán worden weet niemand en wordt ook niet door de initatiefnemer of ontwikkelaar gesuggereerd, slechts door de krant.
Niet helemaal waar: bij BNR heeft CDA-lijsttrekker Santbergen laten weten nog niet te weten of het beboeten bestuurlijk kan. Al dan niet na een vraag van de journalist. Dus het is niet zomaar door de krant uit de duim gezogen.
20 feb 2006 16:12
Jort schreef:
Met alle respect maar lees mijn post nog eens. 1 cent.. 1. Het onderlinge verschil tussen meerdere pompen in 1 dorp of stad is vaak een veelvoud. Benzinetoerisme ontstaat niet door een extra verschil van 1 cent.
De journalist wekt de suggestie met de desbetreffende kop, de geïnterviewde weet het niet. Lijkt me een duidelijke geval "Telegraaf-journalistiek".
20 feb 2006 17:07
Devils son schreef:
Nee, maar de winst met die ene cent is ook miniem. Dus wil men over op een ander systeem om er gewoon eens lomp 50 cent (netjes ingroeien, anders faalt het knijp en piep systeem) bovenop te mikken.
En voordat je gaat zeggen: waarom dan niet nu alvast een cent erbij? Die vraag kun je bij ieder bedrag stellen. En dat houdt dus in dat je ook 50x 1 cent erbij kan mikken. Er is dus ergens een grenswaarde en die is nu kennelijk bereikt volgens de politiek.
Nou is de Telegraaf één van de meest accurate kranten (mits je om de onzin heen leest), dus ik lach altijd een beetje om de opmerking "Telegraaf-journalistiek" (vaak uitgesproken door Volkskrant lezers en als er nou eens één demagogisch bolwerk is in Nederland...).
Verder is de kop vrij accuraat, want men wil weldegelijk het betreffende voertuig registreren. Er zal dus wel een foto van het kenteken worden gemaakt. Dus ik zie jouw probleem met die kop niet. De suggestie dat er een boete uitgedeelt zou gaan worden komt geheel uit jouw eigen perceptie.
20 feb 2006 17:58
Jort schreef:
Nog wat olie op het vuur: beetje knoeien met het belastingstelsel, denk aan een half promille punt per huishouden verhoging heeft hetzelfde effect. Droom lekker verder met je conspiracy theory.
Bwahaha. Veel plezier vanavond bij het kijken naar Hart van Nederland
20 feb 2006 18:27
Devils son schreef:
Om het politiek te houden: jij bent net D'66. Je kunt altijd vertellen hoe het niet zit/moet, maar nooit hoor je van jou hoe het wel zit/moet. Lekker makkelijk.
Bwahaha. Veel plezier vanavond bij het kijken naar Hart van Nederland
Hoezo, gaan ze daar uitleggen waarom de kop boven het artikel misleidend is voor de gemiddelde sbs6 kijker?
20 feb 2006 18:40
Jort schreef:Bwahaha
20 feb 2006 18:56
Jort schreef:
Huh? Ik heb nooit de knijp-piep methode bedacht. Ik geef alleen even aan dat de theorie nogal absurd is gezien de makkelijke alternatieven. Vergeet niet dat meneer Zalm & Co het huidige belastingstelsel inside out kennen. Eitje om daar te "graaien" als dat daadwerkelijk de agenda zou zijn die jij suggereert. Ik geef werkbare alternatieven, deed D66 dat maar eens.
Die ga ik niet uitleggen
Ik vraag me af hoe je eventuele medestanders van de knijp-piep theorie kunt uitleggen waarom "de politiek" dan wel weer subsidie geeft op energiezuinige auto's. Ja, de nieuwe regeling verhoogt BPM op de meer vervuilende auto's om de verlaging voor minder vevuilende auto's per klasse te kunnen bekostigen. Maar waarom belonen voor de zuinigere auto met roetfilter? Dat kost toch alleen maar centen en scheelt toch accijnsopbrengsten? En dan vind je dat ik het soms ver moet zoeken om de banaan recht te kletsen. De spiegel.. waar is ie
20 feb 2006 19:16
Ik ookDevils son schreef:
Het schijnt dat ik ook wat weet van belastingen
Dat is de nieuwe regeling, de bestaande regeling voor Hybride auto's en roetfilters niet.
het is een verschuiving in de BPM opbrengst. Niet een verlaging ofzo...
En het roetfilter? Die korting is al lang en breed door de dieselrijders betaald toen alle diesels vanwege hun "milieuonvriendelijkheid" een straf kregen in de vorm van een hogere BPM. De spreekwoordelijke sigaar uit eigen doos derhalve...
20 feb 2006 19:52
Jort schreef:Dat is de nieuwe regeling, de bestaande regeling voor Hybride auto's en roetfilters niet.
De analogie met de verslaafdheid is een aardige, maar gaat niet op voor een ingewikkeld collectief van individuen met verschillende belangen en agenda's.
20 feb 2006 21:06
Devils son schreef:Maar dit zijn dan ook tijdelijke regelingen die worden ingetrokken zodra het teveel kost.
Ieder belang en iedere agenda kost geld, dus ik ben bang dat de analogie vrij aardig past.
20 feb 2006 21:13
20 feb 2006 23:54
Jort schreef:Ze kosten al "teveel" op het moment van invoering.
21 feb 2006 1:46
21 feb 2006 12:49
lindemans schreef:Daar heb je toch een APK voor ?
Knappe paal die dat kan trouwens, ik geloof er geen drol van.