Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

corvette

14 maart 2006 13:04

Heej,

Het is hier wss een vreemde eend in de bijt, maar heeft iemand wel eens iets met een corvette gehad? ervaringen etc.
Het is tenslotte net zoals de 911, een auto die al jaaaaaaaaren lang in productie is.
En wat zijn die eerste types, (C1) tog mooi zeg, vooral model '58-'60

Gooit d'r maar uit :)

Haleéj

Edit EriC4C: Een vreemde eend in de bijt, dus duidelijk iets voor Discussie Overige Zaken :arrow: verplaatst. ;)

14 maart 2006 14:00

Lees eens even HIER.
Het gaat wel om een recent model :wink:

Re: corvette

14 maart 2006 17:55

Thomas Verheijen schreef:En wat zijn die eerste types, (C1) tog mooi zeg, vooral model '58-'60

Gooit d'r maar uit :)

Haleéj

Edit EriC4C: Een vreemde eend in de bijt, dus duidelijk iets voor Discussie Overige Zaken :arrow: verplaatst. ;)

Afbeelding

14 maart 2006 18:14

Voor wat betreft de Corvette......

Mijn voorkeur gaat uit naar de C-3.En bijvoorkeur de "Silver-Anniversary,Pacecar-anniversary" uit 1978 of de "Golden-Collection" uit 1982.
Zo'n 10 jaar geleden heb ik bijna zo'n auto gekocht,maar ik kwam te veel exemplaren tegen met nogal wat achterstallig onderhoud......... :roll:
Heb er daarom maar van afgezien.

14 maart 2006 18:14

Afbeelding

Droomauto. Gaat er ooit ook nog een keer komen.

14 maart 2006 18:26

Inderdaad schitterend.

14 maart 2006 18:46

Vroeger wel eens serieus bezig geweest een Corvette te kopen, daarvoor zelfs gedeeltes van vakanties aldaar aan opgeofferd en verscheidene dealers en specialisten afgelopen.

Bij corvette zijn er maar een paar modeleen die de moeite waard zijn en hun waarde behouden. Hierbij geldt voor alle modellen "matching nrs", dwz, chassis, motor en versnellingsbak horen bij de nrs vermeld op de sticker op het raam, zo niet, hoe mooi ook gerestaureerd is belangrijk waarde verminderend.

Uiteraard de hele vroege modellen < 1960 zijn altijd goed, daarna de splitwindow coupe van rond 1966 (uit mijn hoofd), daarna de 1969-1972 modellen (het bekende corvette model) maar deze alleen met chromen voor en achterbumpers en pop out window, de rest wat er na komt is allemaal rommel....


Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marcel op 14 maart 2006 18:50, in totaal 1 keer bewerkt.

14 maart 2006 18:49

Uiteindelijk is ieders voorkeur voor de Corvette terug te leiden tot:

The A-Team!

Geef 't maar toe.

14 maart 2006 19:42

Inderdaad ook het enige model Corvette dat ik echt een CorVETTE vind :wink:

Afbeelding

14 maart 2006 21:26

Afbeelding

Model eind '69 - 1970 big block , de sterkste van de "oudere" Vettes , wel met het chromen bumpertje...uitgebreid naar gezocht in Californië...

Tis toch een C4 geworden, TPI versie...en blijft een beetje een oude liefde... :wink:

Blijf zo'n hamerende V8 erg gaaf vinden...ondanks de kraakjes in 't interieur...



Hier de mijne (ergens tussen het vele wit,,, :? )
[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=15958[img][/img]

15 maart 2006 13:21

Zelf heeft mijn pa, bijna zo'n ding gekocht.
een '60 er, rood met witte coves.
Alleen geen originele moter, een 5.7, hoort een 283 in (4.6)
Ik zal mss veel mensen tegenspreken, maar egt de mooiste auto die er is, we hebben er ook mee gereden, egt snel, maar zo erg cabrio. Een targa geeft tenminste nog wa beschutting. Maar in de bocht :? het dweilt over de weg, er lagen zelfs nog diagonaal banden onder!!

Ik heb er zat foto's van, maar ik weet nie hoe ik ze hier moet zetten :D

Heb trouwens ook nog eens met een C3 meegereden, een 5.3 liter, noemen ze een small block :lol: !!! Wat een beest, maar die wegligging is wel goed, maar hij had er ook breed rubber onder liggen.

Maar als je tog kijkt, een porsche is egt gewoon de perfecte sportauto, mooi, krachtig, maar tog ook redelijk comfortabel, en natuurlijk een goede wegligging, waar vind je dat nog meer!?

laterzzz

15 maart 2006 13:57

Thomas Verheijen schreef:Heb trouwens ook nog eens met een C3 meegereden, een 5.3 liter, noemen ze een small block :lol: !!!


Dan zal dit je wel verbazen Thomas...; zelfs een 7 liter kan een small-block zijn...heeft nl niet met de hoeveelheid ci te maken, maar met de constructie van het blok.

De 351 (5,7 lt) blijft natuurlijk wel een stamvader onder de blokken...ontelbare auto's hebben 'm er in liggen ; onverslijtbaar.

15 maart 2006 14:41

*wauw*.... (owhja, Jurgen, je kan gewoon dat witte erafsnijden, projectje van maken? ;) )

15 maart 2006 14:50

Ik weet dat je tot erg veel liter nog small block hebt, pas geleden een artikel gezien, het zijn hele compacte blokken ook.
En zo'n onderblok noemen ze daar een shortblock;), kijk da weet ik dan weer:p,
Maar ik bedoelde ermee dat 5.3 voor onze begrippen niet klein is, maar da hoef ik niemand uit te leggen denk :)

Bij ons op 't industrieterrein staan een paar corvette's bij een ford dealer.
Die jongen is zelf een C3 aan 't ombouwen, een 7.4 big block erin, opgeboord tot 8.3!!!! egt te ziek, da ding houdt ongeveer 450 pk aatjes op de achterwielen over!

Ja ja, da's spulleke baas :wink:

15 maart 2006 21:19

voor degene die Marcel plaatst (behalve die zwarte) heb ik ook altijd een zwak gehad... 8) maar niet echt om zelf te hebben (ivm teveel andere die ik dan liever zou willen)

Of dit...

Afbeelding

16 maart 2006 0:11

Thomas Verheijen schreef:Ik weet dat je tot erg veel liter nog small block hebt, pas geleden een artikel gezien, het zijn hele compacte blokken ook.
En zo'n onderblok noemen ze daar een shortblock;), kijk da weet ik dan weer:p,
Maar ik bedoelde ermee dat 5.3 voor onze begrippen niet klein is, maar da hoef ik niemand uit te leggen denk :)

Bij ons op 't industrieterrein staan een paar corvette's bij een ford dealer.
Die jongen is zelf een C3 aan 't ombouwen, een 7.4 big block erin, opgeboord tot 8.3!!!! egt te ziek, da ding houdt ongeveer 450 pk aatjes op de achterwielen over!

Ja ja, da's spulleke baas :wink:


8.3 liter geeft een boel vermogen dan inderdaad !
Maar welk verbruik heb je dan wel niet ?? 1:4 haalt ie volgens mij nog niet eens. Ik heb bijna netzoveel, 408 PK, maar wel een net verbruik, en dat is vast de meerwaarde van de turbo en kleinere aantal cubic inches.

Niet dat verbruik in de VS uitmaakt met de benzine prijzen die ze daar hebben !
Hoewel dat tegenwoordig met de hogere olieprijzen ook al weer anders wordt
Plaats een reactie