Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

waardebepaling na aanrijding?

26 mei 2006 19:36

Net aangereden door een taxi. :twisted: geen letsel aan beide kanten gelukkig. Maar ja auto wel een stukje aangepast door de mercedes van de tegenpartij. "Leuke" klap geeft dat zo'n aanrijding. Ik werd vrolijk opzij gezet.

gelukkig niet met de porsche!!!!

maar ja nu de vraag wat hij (vw golf type 3) ) nog waard is. Hij is ouder dan 9 jaar en dus werkt de anwb koerslijst niet meer. Iemand enig idee waar je op internet gratis de waarde kan checken van je auto???

26 mei 2006 19:49

Wat een geluk dat je er niets aan over hebt gehouden, je ziet, een ongeval kan altijd opduiken!
Geen antwoord op je vraag, maar dit even ter zijde..

26 mei 2006 20:01

Wanneer je ANWB lid bent, is het mogelijk een online waardebepaling te laten verrichten.

Meestal red je het ook door op een site als bijvoorbeeld www.autotrack.nl een zoek opdracht (uitgebreid) te doen die zo dicht mogelijk bij jouw auto in de buurt komt. Wanneer je hier een gemiddelde van neemt, kom je aardig dicht bij de waarheid.
De gemiddelde verzekerings-expert is hier wel van te overtuigen. (ik spreek uit ervaring)

Sterkte verder!

26 mei 2006 20:02

zal niet veel meer zijn, en indien een beetje schade al gauw total loss...

26 mei 2006 20:29

paul3.2 schreef:maar ja nu de vraag wat hij (vw golf type 3) ) nog waard is. Hij is ouder dan 9 jaar en dus werkt de anwb koerslijst niet meer. Iemand enig idee waar je op internet gratis de waarde kan checken van je auto???
HenkC2C schreef:Wanneer je ANWB lid bent, is het mogelijk een online waardebepaling te laten verrichten.

:roll:
Werkt dus ook niet meer bij > 9 jaar. :wink:

26 mei 2006 20:30

Geldt dat ook voor de online-versie...?

26 mei 2006 20:42

Wat dacht je dan dat ik bedoelde? :twisted:
Uiteraard vooraf gecheckt.

26 mei 2006 21:05

Eric, je hebt me overtuigd!

Dan maar de 2e optie volgen om toch achter de waarde te komen.

27 mei 2006 1:47

ja hoor - hier

Even jouw model ingeven met het goede bouwjaar en je ziet zowel de specs, als de nieuwprijs als de occasionprijs. :salut:

27 mei 2006 7:48

hallo

ik weet niet welk type golf 3 je hebt maar een nette golf van een jaar of 9 oud zit tussen de €2500 en €3000 dus al het een flinke deuk is zal het er om houden of hij totalos is.

gr anton964

28 mei 2006 16:25

bedankt voor de antwoorden.
Wat gebeurt er eigenlijk als je auto total loss verklaard wordt? Mag je dan niet meer rijden, moet je de auto achterlaten? En de onderdelen zoals een radio, mag je die eruit halen?

28 mei 2006 16:32

Volgens mij krijg je dan de dagwaarde uitgekeerd minus de restwaarde. Het "restant" is dan dus van jou.
Correct me if I'm wrong.

28 mei 2006 17:28

WdePundert schreef:Volgens mij krijg je dan de dagwaarde uitgekeerd minus de restwaarde. Het "restant" is dan dus van jou.
Correct me if I'm wrong.

Precies, de handel biedt wat en de rest krijg je van de verzekering.

28 mei 2006 18:06

Maarrrrr.....je hebt als eigenaar altijd het laatste woord en mag kiezen voor "behoud van restanten" waarbij je als eigenaar de auto gewoon mag houden en dan dagwaarde minus hoogste bieding uitgekeerd krijgt.

28 mei 2006 19:14

HenkC2C schreef:Maarrrrr.....je hebt als eigenaar altijd het laatste woord en mag kiezen voor "behoud van restanten" waarbij je als eigenaar de auto gewoon mag houden en dan dagwaarde minus hoogste bieding uitgekeerd krijgt.

Beter uitgummen en opnieuw beginnen, enne, wat is er leuker dan één Porsche?

28 mei 2006 19:25

Eens maar het geeft je wel de gelegenheid om de zaken die je er nog af wilt halen, in alle rust te demonteren en vervolgens de restanten vaak tegen niet eens zo heel veel minder alsnog te verkopen.

28 mei 2006 19:41

HenkC2C schreef:Eens maar het geeft je wel de gelegenheid om de zaken die je er nog af wilt halen, in alle rust te demonteren en vervolgens de restanten vaak tegen niet eens zo heel veel minder alsnog te verkopen.
8) :lol:

31 mei 2006 13:46

Hoe kan je, naast schoonmaken van de auto, de waarde opkrikken voor de taxateur? Nieuwe onderdelen zoals banden een uitlaat en remschijven voor is dat iets waarop hij de auto meer waarde geeft?

31 mei 2006 14:01

Nieuwe banden wel, remschijf en uitlaat volgens mij alleen als hij de rekeningen goed doorneemt. Op een 3.2'tje tellen Fuchsen ook mee.

31 mei 2006 14:08

als je de auto destijds (voor je verzekering bijv.) hebt laten taxeren dan laat je dat zelfde bureau toch de schade taxatie doen :idea:

31 mei 2006 15:03

paul3.2 schreef:Hoe kan je, naast schoonmaken van de auto, de waarde opkrikken voor de taxateur? Nieuwe onderdelen zoals banden een uitlaat en remschijven voor is dat iets waarop hij de auto meer waarde geeft?


Een goede expert die zal komen om de dagwaarde van het voertuig te gaan bepalen 'prikt' door zo'n net gepoetste auto wel heen, hoor....

Hij kijkt naar zaken als kilometrage, staat van onderhoud, opties, uitvoering, etcetera, etcetera. Vervolgens heeft hij een aantal 'tools' (dagwaarderichtlijnen, gegevens van data-centrum van de RAI, de ANWB, internet, etcetera, etcetera) waarmee hij op basis van die gegevens een dagwaarde aan de auto kan toekennen.

Hij zet de auto ook uit bij autohandelaren die (vaak blind) op zo'n auto bieden. De auto wordt vervolgens toegekend aan het hoogste bod.

Van de verzekeraar ontvang je vervolgens de door de expert vastgestelde dagwaarde minus het hoogste bod. Het bedrag van het hoogste bod krijg je van de opkoper, waardoor je in totaal de dagwaarde hebt ontvangen.

Je mag er vervolgens inderdaad voor kiezen om de restanten zelf te houden. Je krijgt dan gewoon het geld van de opkoper niet.

Er is geen reparatieplicht. Je mag dus -in principe- het geld van de schade in je zak steken en met de beschadigde auto gewoon door blijven rijden (die dus 'economisch' total loss is).

Houd dan wel rekening met het volgende: als er vervolgens nógmaals schade aan de auto komt, rijst de vraag of er nog wel méérschade aan de auto is/kan ontstaan! De auto is immers al op basis van de reeds aanwezige (en niet gerepareerde) schade total loss. Dat nieuwe 'extra' deukje maakt de auto dan niet 'meer total loss'. Je zult dan voor die schade (ook al is er een ander aansprakelijk te achten voor die nieuwe schade) geen vergoeding meer kunnen ontvangen...

31 mei 2006 16:12

SPEEDY944 schreef:Houd dan wel rekening met het volgende: als er vervolgens nógmaals schade aan de auto komt, rijst de vraag of er nog wel méérschade aan de auto is/kan ontstaan! De auto is immers al op basis van de reeds aanwezige (en niet gerepareerde) schade total loss. Dat nieuwe 'extra' deukje maakt de auto dan niet 'meer total loss'. Je zult dan voor die schade (ook al is er een ander aansprakelijk te achten voor die nieuwe schade) geen vergoeding meer kunnen ontvangen...


Kortom of geld aannemen of het risico accepteren dat iemand de rest aan gort rijdt zonder dat je geld zal krijgen. :lol:

Wat zijn trouwens interessante onderdelen die het waard zijn zelf te verkopen??? golf type 3 1992 1.4

31 mei 2006 16:23

paul3.2 schreef:Wat zijn trouwens interessante onderdelen die het waard zijn zelf te verkopen??? golf type 3 1992 1.4

Volle benzinetank?

31 mei 2006 16:25

Nicolò schreef:Volle benzinetank?

:shock: :twisted: Mmmmmm, een Gerard Joling en/of Gordon sneer! :lol: :wink:

31 mei 2006 16:30

Wat zijn trouwens interessante onderdelen die het waard zijn zelf te verkopen??? golf type 3 1992 1.4


Volgens mij zijn die er niet...

Alle onderdelen zijn nog nieuw leverbaar, veel in immitatie en op de sloperijen staat het er ook vol mee.
Plaats een reactie